چه انتظاراتی از کنفرانس توسعه دهندگان گوگل داریم؟

به زمانی از سال رسیده‌ایم که مدتی بود انتظارش را می‌کشیدم. امروز کنفرانس توسعه دهندگان گوگل توسط این کمپانی برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود که محصولات جدید و جالبی را در طول آن شاهد باشیم اما شاید بتوان گفت که رویداد امسال کمی محتاطانه شروع خواهد شد و دقیقا نمی‌دانیم که شاهد چه نوع محصولاتی خواهیم بود اما هرچه که باشد این کنفرانس 28 و 29 ژوئن (7 و 8 خرداد) برگزار خواهد شد و اکنون در این مقاله تصمیم داریم که مروری بر اخبار مختلف داشته باشیم و با محصولاتی که انتظار داریم گوگل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود با نام Google I/O معرفی کند آشنا شویم.

اندروید M

Android-M

سال گذشته در همین روز‌ها بود که کمپانی گوگل نسخه جدیدی از سیستم عامل خود را با نام اندروید لالی‌پاپ یا اندروید 5.0 معرفی کرد که تغییرات نسبتا زیادی نسبت به گذشته داشت و زبان طراحی آن کاملا تغییر کرده بود و قابلیت‌های جدیدی را نیز میزبان بود و اکنون انتظار می‌رود که گوگل بر اساس حروف الفبا، اندروید M را معرفی نماید. نام کد این نسخه Macadamia Nut Cookie است که در واقع کلوچه فندقی نامیده می‌شود اما شاید گوگل نام رسمی دیگری را برای آن انتخاب کنند. زیرا قبل از معرفی اندروید L نیز گفته می‌شود که نام این نسخه کیک لیمویی خواهد بود اما گوگل آن را آب نبات چوبی نامید.

انتظار می‌رود که اندروید جدید نیز از همان زبان طراحی متریال دیزاین استفاده کند اما مشکلات و باگ‌های آن برطرف شود. این نسخه بر اساس شایعات بیشتر بر روی کارایی دستگاه تمرکز خواهد داشت و انتظار می‌رود که قابلیت‌هایی نظیر پشتیبانی از سنسور اثر انگشت و اندروید Pay را در این نسخه شاهد باشیم. علاوه بر این گفته می‌شود که اپلیکیشن تصاویر نیز تغییر خواهد داشت.

به‌روز رسانی دستگاه‌های نکسوسی

Nexus-devices

انتظار می‌رود که دقایقی بعد از معرفی اندروید M، تمام دستگاه‌های نکسوسی به نسخه جدید به‌روز رسانی شوند و در این میان حتی امید نکسوس‌های قدیمی نیز زنده شده است و گفته می‌‌شود که اغلب آن‌ها اندروید جدید را دریافت خواهند کرد و شاید نیز شاهد یک به‌روز رسانی امنیتی برای این نوع دستگاه‌ها باشیم.

اندروید Wear بر روی آی‌فون؟

Android-Wear-on-iOS

در حال حاضر اغلب اسمارت واچ‌ها تنها بر روی سیستم عامل‌های خود کار می‌کنند و اگر دستگاه شما از اندروید Wear استفاده کند تنها قادر هستید که آن را از طریق یک اسمارت فون اندرویدی کنترل نمایید اما گمانه زنی‌هایی به گوش می‌رسد که بر اساس آن گفته می‌شود گوگل تصمیم دارد در جریان کنفرانس توسعه دهندگان خود یک قابلیت جدید را معرفی کند که از طریق آن کاربران بتوانند اسمارت واچ اندرویدی خود را بر روی دستگاه‌های ios نیز همگام سازند.

نکسوس 5 ساخته شده توسط ال‌جی

Nexus-5

گفته می‌شود که نکسوس‌های جدید توسط ال‌جی و هواوی تولید خواهند شد و اکنون انتظار می‌رود که گوگل در کنفرانس امروز خود از نکسوس 5 جدید که در واقع دستگاه به‌روز شده امسال است و از سخت افزار و نرم افزار‌های جدیدی استفاده می‌کند و توسط ال‌جی ساخته شده است رونمایی کند. این نسخه نام کد Bullhead را دارد. البته شاید این محصول را گوگل در طول کنفرانس توسعه دهندگان خود معرفی نکند و در این صورت انتظار می‌رود که شاهد این محصول در ماه اکتبر (مهر-آبان) در کنار نسخه 5.7 اینچی نکسوس که توسط هواوی ساخته خواهد شد باشیم.

پروژه Ara و پروژه تانگو

Project-Ara-&-Project-Tango

پروژه Ara و پروژه تانگو کمپانی گوگل دو پروژه‌ای هستند که تاکنون اطلاعات زیادی در خصوص آن‌ها منتشر نشده است و فقط می‌دانیم که از طریق پروژه Ara کاربران می‌توانند توسط ماژول‌های مختلف، قطعات اسمارت فون خود را تعویض نمایند و احتمال می‌رود که معرفی دقیق‌تر این محصولات در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل اتفاق بیفتد.

اندروید Auto

Android-Auto

گوگل امسال به‌طور حتم حرف‌هایی از اتومبیل خودران خود به میان خواهد آورد و در این میان انتظار داریم که شاهد اندروید Auto نیز باشیم. البته اندروید Auto را می‌شناسیم اما اکنون انتظار داریم که گوگل آن را تحت عنوان یک سیستم عامل مجزا معرفی نماید که به اتومبیل متصل می‌شود و از پلتفرمی نظیر انویدیا Tegra X1 استفاده می‌کند.

اندروید Home و اندروید TV

Android-TV

انتظار می‌رود که بخش مهمی از کنفرانس امشب مربوط به خانه‌های هوشمندی باشد که اجزا آن خانه از طریق اینترنت به یکدیگر متصل هستند و شاید در طول آن با ترموستات‌های هوشمند، گوگل ناو و تاثیر آن در کنترل خانه و… آشنا شویم و انتظار برخی اطلاعات جدید در خصوص تلویزیون اندروید را نیز داریم. در کنار این موارد، انتظار می‌رود که گوگل حرف‌هایی نیز از واقعیت مجازی به میان بیاورد.

شما چه انتظاراتی از کنفرانس توسعه دهندگان گوگل دارید؟ امشب را نیز همانند زمان‌های دیگر همراه ما و آی‌تی‌رسان باشید تا شب داغ و گوگلی را داشته باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH