لباس‌هایی بدون لک با فناوری نانو!

landscape-1434657997-dropel-web

هیچ چیز بدتر از آن نیست که بر سر یک قرار کاری مهم بروید و در حین بحث با طرف مقابل نگاه مرموز او را دنبال کنید تا به لکه نوشابه‌ای برسید که از شام دیشب روی پیراهن شما باقی مانده است. یا تصور کنید به سرعت در حال پوشیدن شیک‌ترین لباس خود برای رفتن به یک مهمانی هستید که ناگهان چشمتان به یک لکه بزرگ بر روی یقه لباستان می‌افتد که نهایتا شما را مجبور می‌کند به فکر یک لباس دیگر باشید؛ اما بدتر از همه فکر کنید در یک روز بارانی کنار خیابان منتظر تاکسی هستید که ناگهان ماشینی با سرعت از چاله آبی در نزدیکی شما رد می‌شود و… .

اما نگران نباشید! علم نانو بعد از برطرف کردن بوی بد جوراب‌ها و چندبار مصرف کردن پوشک بچه‌ها اکنون کمر همت بسته تا این مشکل را نیز به طور کامل ریشه‌کن کند. به تازگی محققان موفق به تولید پارچه‌های کتانی ضد رطوبتی شده‌اند که بیشترین شباهت را به پارچه‌های معمول امروزه در صنعت پوشاک دارد و هنگام پوشیدن این لباس‌ها هیچ احساس عجیبی را تجربه نخواهید کرد. این پارچه‌ها کاملا در ابعاد صنعتی در حال تولید هستند و احتمالا به زودی این نوع از لباس‌ها را در بازار خواهید دید. پارچه‌های نانو کاملا ضد آب و رطوبت بوده و مانع از باقی ماندن بسیاری از لکه‌ها بر روی لباس می‌شوند.

اما انگار یک جای کار می‌لنگد! خیلی خوب است که لباسمان در برابر مایعات خارجی نفوذناپذیر باشد، اما داخل لباس چه خبر است؟ مطمئنا هیچ کدام از ما دوست نداریم لباسی که تنمان کرده‌ایم عرق و سایر ترشحات بدن را جذب نکرده و آن را روی پوست باقی بگذارد؛ با این وضع بعد از 10 دقیقه فعالیت دمای بدن مثل یک کوره بالا خواهد رفت؛ اما نگران نباشید؛ دانشمندان فکر همه جا را کرده‌اند. همه این ترشحات توسط پارچه جذب می‌شود و بدن را کاملا خنک نگه می‌دارد؛ اما اگر می‌پرسید پس این مایعات کجا می‌روند؛ باید بگوییم به استخری در زیر آستین‌های لباستان!

همه آنچه در مورد پارچه‌ای کتانی نانو گفتیم در حال حاضر وجود دارد اما بیایید کمی هم درباره آینده صحبت کنیم. حالا که تلفن، تلویزیون، یخچال، تخت خواب و همه آنچه در اطرافمان می‌بینیم در حال هوشمند شدن است، چرا یک لباس هوشمند در کمدمان نداشته باشیم؟ محققان در حال کار بر روی لباس‌های هوشمندی هستند که می‌توانید پس از پوشیدن آن‌ها دمای مورد نظرتان را از روی تلفن هوشمند خود انتخاب کنید و از گرم شدن در هوای قطب و خنک شدن در کویر لذت ببرید! اما هنوز راه زیادی تا رسیدن به این فناوری باقی‌مانده است و شاید فعلا باید به همین پارچه‌های ضد لک و رطوبت قناعت کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH