آموزش تلگرام: آنچه که برای حرفه‌ای شدن نیاز دارید!

آموزش تلگرام

آموزش تلگرام

تلگرام (Telegram)، یک سرویس پیام‌رسانی رایگان از سوی روسیه است که همچون واتس‌اپ کاربران بی‌شماری دارد. این اپلیکیشن جدید با تمرکز بر امنیت و پیام‌های خصوصی ارایه شده است.

در نگاه اول، شما ممکن است فکر کنید که «تلگرام» یک کپی از سرویس واتس‌اپ که توسط فیس‌بوک به قیمت ۱۹ میلیارد دلار خریداری شده است، بوده و خلاقیت تازه‌ای ندارد. حتی می‌توانید آن را با یافتن وجه تشابه این دو سرویس، اثبات نمایید. اما تفاوت اساسی کجاست؟ آن‌چه که تلگرام را منحصر به‌فرد کرده، بحث «امنیت» در آن است.

در اپلیکیشن تلگرام، شما یک گزینه جدید به نام «Secret Chat» پیش رو دارید؛ چت محرمانه، یک نوع خاص از مکالمه است که مکالمات در آن رمزنگاری می‌شود. برای همین، هکرها نمی‌توانند به مکالمات یا گفته‌های شما دست پیدا نمایند. یکی از تفاوت‌هایی که بین «Secret Chat» و چت معمولی در تلگرام وجود دارد، این است که مکالمات در آن برروی فضای ابری ذخیره نمی‌شوند.

حتی تفاوت بین تلگرام و واتس‌اپ از این هم فراتر می‌رود؛ شما توانایی آن را دارید که برای هر مکالمه خود، محدوده زمانی را ایجاد نموده تا پس از آن بازه (مثلا یک روز و …) گفتگوی شما از بین برود. که این، امینت شما را تا چند برابر افزایش می‌دهد.

Chat-IO

به‌هرحال اگر به‌تازگی به تلگرام پیوسته‌اید و آشنایی چندانی نیز از چگونگی کار با آن ندارید، با آی‌تی‌رسان و آموزش تلگرام همراه شوید:

۱- اپلیکیشن تلگرام را برای دستگاه خود متناسب با سیستم‌ عامل آن، دریافت کرده و سپس آن را برروی گوشی یا تبلت خود نصب کنید. حال، آن‌را اجرا نمایید.

۲- برروی  عبارت «Start Messaging» ضربه بزنید.

Welcome-IO

۳- اکنون شماره خود را در فیلد خالی، وارد نمایید.

Enter-Phone-Number-IO

۴- پس از آنکه شماره خود را وارد کردید، برای شما یک پیام از سوی تلگرام فرستاده می‌شود که حاوی کدی است؛ کد را وارد نموده و سپس به مرحله بعد بروید.

۵- در این مرحله، شما باید نام خود را به همراه عکس در صورت تمایل وارد نمایید ( در نسخه اندروید آن، چنین مرحله‌ای وجود ندارد و بعد از وارد شدن به منوی اصلی، از طریق تنظیمات می‌توانید آن را انجام دهید).

۶- سپس، از شما خواسته می‌شود تا اجازه دهید که تلگرام به مخاطبین‌تان دست یابد؛ توافق خود را اعلام کرده و اگر مایل هستید، دوستان‌تان را به تلگرام دعوت نمایید. تلگرام برای دوستان شما پیامی را شامل لینک دریافت این اپلیکیشن فرستاده و از آن‌ها می‌خواهد که به تلگرام بپیوندند. توجه داشته باشید که باید مخاطبین شما، حتما از سیستم عامل اندروید یا iOS استفاده نمایند.

۷- مادامی که دوستان‌تان به تلگرام بپیوندند، شما می‌توانید ارتباط با آن‌ها را از طریق این سرویس آغاز کنید. برای شروع ارتباط، دو راه پیش رو دارید؛ چت معمولی و «Secret Chat» که تفاوت این‌‌ دو قبلا شرح داده شد.

Main-Page-IO

اگر برروی مخاطبین تلگرامی خود ضربه بزنید، چت معمولی آغاز می‌شود و در غیر این‌صورت، اگر می‌خواهید تصاویر شخصی شما جایی فاش نشود و …، توصیه ما به شما «Secret Chat» است. برای شروع «چت محرمانه» این‌گونه عمل کنید:

  • اگر کاربر سیستم عامل اندروید هستید، انگشت خود را به راست کشیده و سپس برروی «New Secret Chat» ضربه بزنید. کاربری را که قصد شروع چت خصوصی با وی دارید، انتخاب نموده و مکالمه خود را شروع کنید.

Menu-IO

  • برای کاربران سیستم عامل آی‌او‌اس، وارد صفحه مخاطبین خود در تلگرام شوید و سپس «New Secret Chat» را انتخاب کنید. سپس کاربر مدنظر خود را انتخاب نمایید.

SecretChat-IOهم‌چنین اگر می‌خواهید که از امنیت مکالمه مخفی خود مطمئن شوید، توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

سیستم عامل اندروید:

  •  برای افزایش ۲۰۰ درصدی امنیت این حالت پس از وارد شدن به چت محرمانه، برروی نام مخاطب مدنظر خود ضربه زده و سپس عبارت Encryption Key را لمس نمایید. به‌گفته‌ تلگرام، باید تصویر نمایش داده شده با تصویری که  در  تلفن یا تبلت دوست‌تان از این کد رمزنگاری شده به نمایش درمی‌آید، یکسان باشد.

SecrerChat-Image-IOسیستم عامل آی‌او‌اس:

  •  برای افزایش ۲۰۰ درصدی امنیت این حالت پس از وارد شدن به چت محرمانه، برروی عکس مخاطب خود ضربه زده و در صفحه باز شده، سپس عبارت Encryption Key را لمس نمایید. باید تصویر نمایش داده شده با تصویری که در  تلفن یا تبلت دوست‌تان از این کد رمزنگاری شده به نمایش درمی‌آید، یکسان باشد.

همچنین اگر می‌خواهید که این مکالمه پس از یک بازه زمانی دلخواه ناپدید شود، پس از وارد شدن به چت محرمانه، این‌گونه عمل کنید:

سیستم عامل اندروید:

  • برروی نام مخاطب خود ضربه زده و در صفحه باز شده، عبارت self-destruct timer را لمس نمایید. سپس زمان دلخواه خود را انتخاب کنید.

SecretChat-Options-IOسیستم عامل آی‌او‌اس:

  • برروی بالای صفحه یعنی نام مخاطب خود ضربه زده و info را لمس نمایید. حال عبارت self-destruct timer را لمس و سپس زمان دلخواه خود را انتخاب کنید.

دقت کنید پس از این بازه زمانی، مکالمه شما از بین خواهد رفت. امیدواریم آنچه که بیان شد، شما را در نحوه استفاده از سرویس تلگرام یاری داده باشد. اگر ترفندی برای تلگرام سراغ دارید، می‌توانید آن را در نظرات به اشتراک بگذارید.

bazar-logo

181 در مورد “آموزش تلگرام: آنچه که برای حرفه‌ای شدن نیاز دارید!”

  1. من ایمیلمو اشتباه نوشتم براهمین دوباره پیاممو تکرار کردم
    سلام من تادیروز تلگرام داشتم توکلی گروه عضو بودم.یکدفعه هرچه کردم کاملا تلگرام ازکار افتاد باانکه روشن خاموش کردم نشد.مجبورشدم پاکش کردم. بعد دوباره باسیم خودم وارد شدم قسمت کد چون پیامک دیررسید من فکرکردم باید دوباره شمارمو اضافه کنم که چندبار امتحان کردن وخطا دادن پیامک کد آمد حالا هرچی امتحان میکنم قبول نمیکنه با خط خودم تلگرام نصب کنم همش میگه بایک شماره دیگه امتحان کن چکارکنم ؟
    درضمن بعد نصبش میشه مکالمات قبلیم را برگردانم یانه ؟
    لطفا زودتر جواب بدین

    1. پیمان گل‌کار

      در صورتی‌که با همان شماره قبلی موفق به نصب بشوید، مکالمات قبلی شما هم باز می‌گردد

  2. سلام من تادیروز تلگرام داشتم توکلی گروه عضو بودم.یکدفعه هرچه کردم کاملا تلگرام ازکار افتاد باانکه روشن خاموش کردم نشد.مجبورشدم پاکش کردم. بعد دوباره باسیم خودم وارد شدم قسمت کد چون پیامک دیررسید من فکرکردم باید دوباره شمارمو اضافه کنم که چندبار امتحان کردن وخطا دادن پیامک کد آمد حالا هرچی امتحان میکنم قبول نمیکنه با خط خودم تلگرام نصب کنم همش میگه بایک شماره دیگه امتحان کن چکارکنم ؟
    درضمن بعد نصبش میشه مکالمات قبلیم را برگردانم یانه ؟
    لطفا زودتر جواب بدین

  3. تلگراممو حذف کردم الان میخوام نصب کنم با خط ایرانسل اصلا کد نمیده؟مشکلش چیه لطفا کمکم کنید

  4. سهیل قنبری

    مبخواهم.گروهی وپیداکنم.که.فقط اسم گروه روبلدم بایدچیکارکنم.تاپیداش کنم وبه گروه.بپیوندم ممنونموسپاس گذارپاسخ دهید

  5. سلام منیک پیام در تلگرام به یگ گروه فرستادم ولی وای فای گوشیم خاموش بود هنوز روشن نکردم میشه کاری کرد پیام ارسال نشه

    1. بله. با وای فای خاموش ، پیام رو حذف کنید. پس از روشن شدن وای فای، پیام وجود نداره که بخواد فرستاده بشه

  6. سلام ببخشید من تگرام داشتم ولی قفل کرده بود و باز نمیشد و پیام نمیرفت و نوشته بود آپدیت من اومدم بیرون الان که میخوام دوباره وارد شم نمیشه میشه لطفا کمکم کنید

  7. سلام من تو تلگرام یه گروه زدم آیا این قابلیت در تلگرام هست که برخی از اعضای گروه و دیلیت کنم ؟

  8. زینب کشاورز

    سلام میشه بگید چطور بفهمیم تگراممون هک شده؟الان بعضیا تو گروها میفرستن میگن اگه قسمته setting بریم بعد قسمته perivacy secrety بعد active session اگه ۱نوشته قرمز باشه یعنی هک شده واسه من قرمزه اما ازهرکس مبپرسم اینطور نیس

  9. سلام من از تلگرام log out کردم بعد دوباره وارد شدم چون رمزو نمیداد خیلی زدم wait for call رو بعدش دگه خراب شد میاره you attempt to much این چیزا اصلا ثبت نام نمیشه چیکار باید کنم نمیخوام اکانتم حذف شه احتیاج سریع دارم لطفا زود جواب بدین اگه ممکنه

  10. سلام
    من میخوام چندتا از مخاطبام رو از لیست مخاطبا حذف کنم ولی حذف نمیشه…چیکار باید بکنم؟میشه راهنماییم کنید؟

  11. عکسها و فیلم های منم باز نمیشه جدیدا ، همه عکسها و فیلمهارو هم پاک کردم از فایل تلگرام ولی درست نشد ، منظورتونو از فایل چند رسانه ای تلگرام هم متوجه نمیشم اگه میشه گزینه های معادل انگلیسی شو بگین ممنونم

  12. سلام ،هر فایل وفیلمی که درتلگرام بهم میرسه میزنم ذخیره بشه میزنه در حالloadingولی اصلا ذخیره نمیشن حتی تو تنظیمات تلگرام گزینه ذخیره تصاویر وفیلم…روشن کردم لطفا راهنمایی کنید

  13. برنامه تلگرام من اعلان به روی صفحه نمیاد…تا وقتی وارد برنامه نشوم با خبر نمیشم ک پیامی امده…چه کاری باید انجام بدهم؟

    1. محمد جهانی

      از طریق بخش “Apps” در تنظیمات گوشی، برنامه تلگرام را انتخاب کرده و سپس گزینه نمایش اطلاعیه هایش را روشن کنید.

  14. سلام من یه بار تلگرام رو نصب کردم بعد حدفش کردم.دوباره میخوام نصبش کنم خیلی لودش بعد ت و واردکردن شماره طول میکشه.چیکار کنم؟؟؟

  15. سلام در تلگرام من فایلها را نمیتوانم دانلود کنم در صورتیکه قبلا اینجوری نبود یک تلگرام فارسی نصب کردم بعد اینجوری شد لطفا راهنمایی کنید

    1. محمد جهانی

      ممکنه حافظتون پرشده باشه.. یه بار فایل های چندرسانه‌ای موجود در پوشه تلگرام را حذف کنید؛ شاید مشکل برطرف شد.

  16. سلام کار با تلگرام خوبه ولی تنها اشکالش آینه که چند وقت ی دفعه قطع میشه دیگه ن پیامی ارسال میشه ن د،یافت ،واگر مجددا نصب کنیم کد نمیده علت چیه?????

    1. محمد جهانی

      باید مخاطب مدنظر خود را از طریق زیر حذف کنید:
      به بخش Privacy.. در تنظیمات رفته
      سپس با انتخاب Blocked Users کاربر مدنظر خود را بلاک نمایید.

  17. سلام.من تلگرامو نصب کردم. بعد برنامشو حذف کردم.الان نمیشه دوباره وارد شم چرا؟
    دیگه اینکه موقع ثبت نام وقتی شمارمو وارد کردم چند ساعته داره لود میشه.کد هم برام نمیاد.اگه میشه سریعا پاسخ بدین عجله دارم مرسی

  18. سلام
    من یه دفه نصب کردم بعد آنیستالش کردم , الان دوباره نصب نمیشه !!
    لطفا راهنماییم کنید ک دوباره بتونم ازش استفاده کنم

    1. محمد جهانی

      درست نصب نکردید؛ احتمالا فقط از روی صفحه اصلی حذف کردید.. الان هم نصب میکنید، خطای تاییدیه میده که میگه امکان ارتقا ندارید..
      از قسمت App در Setting حذف کنید، بعد دوباره نصب کنید.

    1. محمد جهانی

      لطفا مشکل خودتان را دقیقا بیان نمایید.
      چه اروری می‌ده؟
      1) عدم تجزیه درست فایل نصب
      2) عدم نصب به خاطر از پیش نصب بودن نسخه قدیمی این نرم افزار
      3)عدم سازگاری با سیستم عامل شما
      و ..

  19. خخخخخخ چقدر جالب شما دارین آموزش استفاده از یک شبکه اجتماعی رو میدین !!!همین خودش نشون دهنده اینه که تلگرام یه شبکه اجتماعی در دست و کنترل سپاهه که میتونه تمام بخشهای اونو کنترل و جاسوسی کنه .

    1. پیمان گل‌کار

      چه ارتباطی داره دوست عزیز؟ شاید بهتر باشه آدم قبل از هرگونه نظری، کمی هم در ارتباط با اون فکر کنه و هرچیزی رو الکی به موارد بی‌ربط ارتباط نده!

  20. از سرعت و سادگی تلگرام خیلی خوشم میاد. امیدوارم سرویس ایرانی مانند این اپ ساخته بشه تا ما بار دیگر مهاجرتی همگانی به آن اپ ایرانی داشته باشیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH