4 راهی که از طریق آنها، فناوری ایجاد سردرد میگرنی می‌کند!

سردرد، یکی از بدترین دردهای عالم است و تنها آنهایی که به آن دچارند معنی این جمله را درک می‌کنند. سردردها انواع مختلفی دارند و دلایل ایجادشان هم گوناگون است. سردردهای میگرنی، انواع تنشی، سردردهای ناشی از سینوزیت و غیره. اما بحث ما اینجا پرداختن به انواع سردرد نیست، بلکه می‌خواهیم یکی از دلایلی که می‌تواند موجب بدترین انواع سردرد یعنی میگرن شود، به شما معرفی کنیم.

میگرن یکی از بدترین انواع سردرد است که اگر هنگامی که اتفاق می‌افتد با مسکن درمان نشود، می‌تواند تا سه روز به طول بی‌انجامد. متاسفانه با وجود تحقیقات فراوان و تعداد بی‌شمار بیماران مبتلا به این درد، هنوز درمان قطعی برای آن به دلیل ناتوانی در پیدا کردن علل ایجادش یافت نشده است. با این وجود بسیار گفته می‌شود که با تغییر شیوه زندگی می‌توان حداقل از تعداد دفعات ابتلا به این نوع سردرد کاهید.

همانطور که قبلا هم گفتیم می‌خواهیم یکی از مهمترین علل تشدید سردردهای میگرنی در دنیای مدرن را به شما معرفی کنیم. این علت فناوری است. فناوری می‌تواند سردردزا باشد. اعتیاد به انجام کارهایی چون تماشای بیش از حد تلویزیون یا بازی کردن با گوشی، می‌تواند میگرن افراد را تشدید کند.

دکتر اعصاب آدری هالپرن، درباره اعتیاد به فناوری و اینکه چطور این اعتیاد می‌تواند منجر به سردرد شود توضیحاتی می‌دهد.

1-خیره شدن به یک صفحه نمایش دیجیتالی

is-screen-addiction-real-537x402

خیره شدن به صفحه نمایش دیجیتالی، چه صفحه کامپیوتر باشد و چه موبایل، می‌تواند باعث تشدید سردردهای شما شود.

60 درصد از آمریکایی‌ها روزانه حداقل شش ساعت را صرف تماشای این صفحات می‌کنند و درد چشم حاصل از این خیرگی می‌تواند موجب سردرد شود. دکتر هالپرن توصیه می‌کند که برای در امان ماندن از این تاثیر مخرب، بهتر است بین زمانی که به تماشای صفحه‌ای نشسته‌اید، استراحت کنید یا اینکه محدودیت‌هایی برای خود اعمال کرده و از آنها پیروی کنید. در ضمن می‌توانید از محافظ‌های ضد تابش خیره کننده روی صفحه بهره ببرید.

2-فشار به گردن

part1

نگاه طولانی مدت به صفحه گوشی در حالی که گردن رو به پایین قرار دارد، یا نشستن بیش از حد پشت میز و کار با کامپیوتر می‌تواند به گردن فشار آورده و موجب میگرن شود. البته دکتر هالپرن ارتباط بین فشار بر روی گردن و میگرن را  بسیار پیچیده می‌داند.

بهترین راه برای مقابله با سردردهای ناشی از بد نشستن، تغییر حالت نشستن است. این کار می‌تواند با تنظیم صندلی یا میز انجام شود. در ضمن بد نیست که هر چند وقت یکبار هم از جای‌تان بلند شوید و حرکات کششی انجام دهید.

3-مداخله مداوم

نمی‌توان از استرس و مداخله‌های مداوم اسمارتفون‌ها چشم پوشی کرد. آنها همه جا همراه‌مان هستند و یک لحظه از دستشان راحت نیستیم.

دکتر هالپرن باور دارد که درگیری مدام ذهن نسبت به کار، می‌تواند باعث تنش شده و این تنش سردرد ایجاد کند. بهتر است برای رهایی از این حالت تنش‌زا، اسمارتفون‌ها را از یک ساعتی به بعد خاموش کنیم، تا مسائل کاری نتواند مخل آسایش‌مان شود.

البته امتحان روش‌های برطرف کننده تنش و استرس هم مفید است. یوگا یا مدیتیشن را فراموش نکنید.

4-نور روشن

lcd-computer-screen-at-night-without-f.lux_

پیش از این هم در آی تی رسان خوانده بودیم که نگاه به نور صفحه نمایش پیش از خواب می‌تواند چرخه خواب را دچار اختلال کند.

بدن ما در شب خود را آماده خواب می‌کند و نگاه کردن به محرکی چون نور صفحه نمایش می‌تواند خواب را از چشمان‌مان بگیرد.

نورهای دیگری چون نور شارژر لپ‌تاپ یا تلویزیون نیز توانایی ایجاد اختلال در خواب افراد را دارند. برای داشتن خواب بهتر که می‌تواند میزان ابتلا به سردرد را کاهش دهد، بهتر است به یک جای تاریک بروید و آنجا استراحت کنید.

مراقب سلامتی‌تان باشید و نگذارید فناوری و مدرنیته مانع از این امر شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH