ویژگی جدید گلکسی نوت 5 در حوزه فایل‌های PDF

نزدیک به دو ماه دیگر تا معرفی رسمی گلکسی نوت 5 بیشتر نمانده است و هر روز اطلاعات جدید در خصوص این پرچم‌دار منتشر می‌شود. طبق اطلاعاتی که تاکنون به دست ما رسیده است، به احتمال قوی تغییرات بسیار کمی در حوزه نرم‌افزاری بر روی این فبلت صورت خواهد پذیرفت؛ اما یکی از این تغییرات امروز در رسانه‌های عمومی منتشر شد.

دفتر ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا موسوم به (USPTO) در تاریخ 30 ژوئن سال 2015 از درخواست سامسونگ مبنی بر یک فناوری جدید به نام Write On PDF رونمایی کرد. این طرح چنین تعریف می‌شود:

نرم افزار کامپیوتر برای اسمارت فون‌ها، تبلت‌ها، کامپیوترهای جیبی، پلیرهای قابل حمل و کامپیوترهای دستی کوچک که به کاربرانش اجازه می‌دهد فایل‌های PDF را در قالب عکس و فرمت‌های دیگر ذخیره سازند.

Untitled-1

فناوری Screen Write سامسونگ هم اکنون یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای حال حاضر این کمپانی در سری Note است که به کاربر اجازه می‌دهد تا بر روی صفحه نمایش فبلت خود در هر جایی که باشد، متن دلخواه خود را یادداشت کرده و آن را به صورت یک دست خطر و یا اسکرین شات ذخیره نماید؛ اما تغییر فایل‌های PDF و نوشتن بر روی آن‌ها به نظر کمی سخت‌تر می‌آید!

در حالت اول، شما باید ابتدا با خارج ساختن قلم S-Pen حالت Active Screen Write را فعال نمایید، سپس عکسی از صفحه گرفته و آنگاه بر روی آن تغییرات مورد دلخواه را اعمال نمایید؛ اما برای ویژگی جدید، قابلیت Write On Pdf به شما اجازه خواهد داد تا به طور مستقیم فایل PDF خود را تغییر دهید بدون اینکه نیاز به فعال سازی حالت Active Screen و یا تهیه اسکرین شات باشد.

به جز این توضیح کوتاه، هیچ مطلب دیگری در خصوص این قابلیت نرم‌افزاری جدید سامسونگ عنوان نشده است؛ اما با همین متن کوتاه نیز می‌توان سیر تکاملی سری نوت را به وضوح مشاهده کرد. سامسونگ در نوت 3، تنها به افزودن یک قابلیت Smart Select که به کاربر اجازه می‌داد متون و تصاویر را در کلیپ بورد کپی کند، بسنده کرده بود.

سامسونگ همیشه سعی کرده است تا در حوزه پیشرفت‌های نرم‌افزاری پیشرو باشد. باید دید آیا Note 5 نیز می‌تواند در این حوزه برترین باشد؟

5 در مورد “ویژگی جدید گلکسی نوت 5 در حوزه فایل‌های PDF”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH