اپلیکیشن آی‌مپ؛ نقشه‌ای ایرانی برای کاربران ایرانی

روزانه شهر‌ها بزرگ‌تر و پرجمعیت‌تر می‌شوند و در نتیجه سفر‌های درون شهری نیز با سختی‌های زیادی رو به رو می‌شود و اگر شما با یک شهر زیاد آشنا نباشید، امکان سردرگم شدنتان بسیار افزایش می‌یابد و با وجود اینکه می‌توانید از تابلو‌ها و یا افراد مختلف کمک بگیرید، اما بهترین روش استفاده از اپلیکیشن‌های موقعیت یابی است که یکی از محبوب‌ترین و شاید بهترین این نوع اپلیکیشن‌ها ساخته دست گوگل با نام گوگل مپس (maps) است. البته این سرویس نیز مشکلاتی دارد که از آن جمله می‌توان به نیاز همیشگی به اینترنت اشاره کرد و برای استفاده از اصلی‌ترین قابلیت‌های نقشه می‌بایست آنلاین باشید اما اپلیکیشن‌هایی نیز وجود دارند که به صورت آفلاین می‌‌توانند شما را تا محل مورد نظر هدایت کنند که برنامه سایجیک بهترین مثال برای این نوع اپلیکیشن‌ها است.

imap-logo

اما همان طور که می‌دانید تمام این نقشه‌ها خارجی هستند. پس چه بهتر که اپلیکیشن‌های ایرانی نیز بتوانند توان رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشند و کاربران به سراغ چنین برنامه‌هایی بروند. اپلیکیشن آی‌مپ یکی از این نوع برنامه‌هاست که شاید بتواند رقیبی برای گوگل مپس محسوب شود (البته شاید!). این برنامه قابلیت‌های زیادی دارد و افراد از طریق آن می‌‌توانند موقعیت فعلی خود را مشاهده کنند، مسیریابی نمایند و… که تمام این قابلیت‌ها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرند اما اگر امکانات بیشتری را نیز بخواهید آی‌مپ قادر به پاسخگویی آن‌هاست اما می‌بایست کمی دهانه جیب خود را باز کنید. چون اغلب چنین قابلیت‌هایی پولی هستند (با پرداخت درون برنامه‌ای) و شما می‌بایست مبلغ مربوط به سرویس مورد نظر را به حساب کافه بازار واریز نمایید تا در نهایت بتوانید به قابلیت مورد نظر دسترسی داشته باشید.

برای استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید از طریق لینک زیر وارد عمل شوید:

bazar-logo

بعد از دانلود و نصب این برنامه، صفحه‌ای در مقابل شما قرار خواهد گرفت که آموزش استفاده از برنامه را نمایش می‌دهد و از طریق آن می‌توانید اطلاعات زیادی در خصوص شیوه فعالیت برنامه به دست آورید و ما نیز پیشنهاد می‌کنیم که این صفحات را به خوبی مطالعه نمایید زیرا رابط کاربری برنامه چندان که باید واضح و ساده نیست و ممکن است اگر نکات ابتدایی را مطالعه نکنید، درون برنامه دچار سردرگمی شوید.

Screenshot_2015-07-09-15-24-30

البته برای موقعیت یابی دقیق می‌بایست که GPS گوشی خود را روشن کنید و در صورت خاموش بودن نیز برنامه با کمک یک هشدار، روشن کردن GPS را به شما یادآوری خواهد کرد.

Screenshot_2015-07-09-15-26-08

برنامه هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین قابل استفاده است که البته نسخه آفلاین قابلیت‌های به نسبت کمتری دارد. برای آفلاین کردن برنامه نیز می‌توانید از طریق آیکون دایره‌ای شکل پایین برنامه وارد عمل شوید.

Screenshot_2015-07-09-15-40-27

بعد از زمانی که برنامه توانست موقعیت شما را بیابد، می‌توانید بر روی مکانی که می‌خواهید بروید، انگشت خود را نگهدارید و با لمس کردن گزینه “مسیریابی به اینجا” مسیر حرکت به سمت محل مورد نظر را بیابید و البته در این صورت سرعت حرکت شما و قابلیت‌های دیگری نیز نمایش داده خواهند شد که شاید برای برخی کاربردی باشند.

Screenshot_2015-07-09-15-55-21

اگر رو راست باشیم، استفاده از نمونه‌های خارجی سادگی بیشتری نسبت به آی‌مپ دارد و شاید کاربر بسیار بیشتر و بهتر بتواند با برنامه‌ای نظیر سایجیک خو بگیرد و این موضوع کمی در آی‌مپ ناراحت کننده است. رابط کاربری چندان جذاب نیست و به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان آن باید از لحاظ ظاهری نیز برنامه خود را ارتقا دهند. در کنار این موارد پولی بودن برنامه نیز یکی از بخش‌هایی است که شاید کاربران را به سوی اپلیکیشن‌های خارجی مشابه بکشاند. زیرا برنامه‌ای نظیر گوگل مپس به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

Screenshot_2015-07-09-15-30-38

15 در مورد “اپلیکیشن آی‌مپ؛ نقشه‌ای ایرانی برای کاربران ایرانی”

  1. با سلام من این نرم افزارو دانلود و نصب کردم بسیاری از نقشه ها و امکانات رو خریدم و دانلود کردم و لی دریغ از یک استفاده از آنها بصورت آفلاین !!!! هیچ خبری از نقشه ها نیست ! با توجه به کندی شدید سرورها ، کلی وقت صرف شد

  2. عباس جعفری

    اگر نرم افزاری ایرانی بتونه جای نرم افزارایی مثل sygicاحتیاجات ایرانیها رو برطرف کنه خیلی خوبه اما متاسفانه آی مپ اصلن واجد این شرایط نیست
    در این نرم افزار هر حرکتی بخای انجام بدی باید پول پرداخت کنی و کلی حجم رو دانلود کنی که البته در قبال پولی که میدی و دانلودی که میکنی اگر سرویس خوبی دریافت کنی مشکلی نیست اما در آی مپ خود من محض نمونه نقشه ایران رو با بالاترین حجمش یعنی ۲.۳ گیگ دانلود کردم اما موقه ای که میخام از حالت آفلاین استفاده کنم مدام با پیام این قسمت نقشه موجود نیست آنلاین شوید مواجه میشم باید کلی زوم این زوم اوت کنم تا شاید یکم نقشه بهم بده فکرشو بکن ۲.۳ گیگ دانلود کردن چقد وقت و اینترنت آدمو میگیره و بعد همچین سرویسی داده میشه و باز با پیام آنلاین شوید مواجه میشی درحالی که عمده مزیت یه اپ مسیریاب مخصوصن تو جاده های ایران توان آفلاین کار کردنشه و راحتی حرکت کردن و زوم این زوم اوت کردن در نقشه در حالی که کار کردن با نقشه های آفلاین این اپ اصلن راحت نیست و حتی اعصاب خورد کنه چون با حرکت کردن نقشه رو نصفه نیمه نشون میده و بقیه صفحه پیام این قسمت نقشه موجود نیست آنلاین شوید و …
    نقشه شهر شیرازم گرفتم که اصلن نمیشه توی این نقشه حرکت کنی یعنی یکم زوم میکنی یا توی نقشه حرکت میکنی میبینی نصف یا بیشتره صفحه گوشی باز همون پیام” این قسمت نقشه…”اومده و فقط یک سوم تا نصفه صفحه نقشه داری که عملن به هیچ کارت نمیاد
    در کل روی آفلاین کار کردن بااین اپ هیچ حسابی نمیشه باز کرد
    ضمنن امکان مسیریابیش رو من هر چه خواستم دانلود کنم فقط با پیام در حال دانلود مواجه شدم اما یک درصدم دانلود نکرد
    امکانتش هم ضعیفه مثلن یکی از موارد لازم در سفر اطلاع از پمپ بنزینهای نزدیکه که در این اپ فقط امکان اطلاع از پمپ بنزینهای تهران دیده شده یعنی تقریبن هیچ که البته بابت همین هیچ هم لاید پول بدی
    در کل به نظر من این اپ فقط جیب شمارو خالی میکنه و اینترنتتون رو حروم میکنه و تنها دستاورد شما در قبالش اعصاب خوردیه

  3. مجید زیبایی

    سلام خسته نباشید
    آیا این برنامه مثل برنامه waze یا sygic امکان نویگیشن هم داره ؟! یعنی مسیر رو طبق حرکت اتومبیل نشون میده و بزرگنمایی و چرخش و سایر موارد دیگه اتوماتیک انجام میشه ؟! و سوال بعد اینکه آیا ترافیک رو هم در نظر میگیره مثل waze و google maps ؟!

    با تشکر

  4. سلام من قبلا از این برنامه چند تا از امکاناتشو خریده بودم بدلایلی مجبور شدم گوشیمو فلش بزنم برنامه رو که نصب کردم اون امکاناتی رو مه خریده بودم فعال نیستن ودوباره باید خریدشون کنم راهی هست واسه این که امکاناتی رو که خریدم فعال بشن

  5. سلام نقشه ای مپ خیلی عالی هستش. تو گوشیم نصب هستش و خیلی ازش راضیم.ممنون از برنامه خوبتون. لطفا در نسخه ی جدید امکان trail را بهش اضافه کنید. نقشه ماهواره ایش هم کیفیت یه خورده پایین هستش کیفیتش بالاتر باشه خیلی عالی ترمیشه

  6. سلام….نرم افزار آی مپ نقشه های آفلاین داره که دانلود کنم و استفاده کنم…اگه دارین آدرس بفرستین و برای استفاده هم بفرمائین چیکار باید بکنیم…

  7. با تشکر از نقشه خوبتون …..
    من چندین نقشه آفلاین خریدم ولی متاسفانه فعال نشده……..علت چیه؟

  8. سلام
    با تشکر از نرم افزار خوب شما
    یه مشکلی هست که هنوز بعد دوبار اپدیت حل نشده لطفا رسیدگی فرمایید
    من ای مپ رو روی گوشی سونی زد وان نصب کردم اما قسمت ساخت نقشه آنلاین از مرحله اول به مرحله بعد نمیره و حتی دو بار پاک کردم و دوباره از دو سایت دیگه دانلود و نصب کردم اما کار نمیکنه.
    لطفا رسیثگی فرمایید و

  9. با سلام.
    خیلی خوشحالیم که اپ آی مپ مورد نقد و بررسی شما قرار گرفت اما کاش مطلب ی که قرار میدادید یک نقد ساده و سر سری نبود.
    اپلیکیشن آی مپ نتیجه ی یک تلاش دو ساله است.
    این تلاش مداوم نبوده اما یک مزیت داشته طی این دو سال سعی کردیم از هیچ نقشه ی دیگری استفاده نکنیم و آی مپ را همیشه همراه خود داشته باشیم تا بتوانیم آن را تبدیل به یک اپ کاربردی بکنیم.
    یکی از مهمترین ویژگی های آی مپ آفلاین بودن آن است همانطور که همه ی افرادی که در سفر هستند وغالبا در رفت و آمد میدانند دسترسی به اینترنت همیشه امکان پذیر نیست و آی مپ آفلاین میتواند کار کند،آفلاین نه فقط برای نمایش نقشه بلکه آی مپ قادر است مسیر یابی را نیز به صورت آفلاین انجام دهد.
    برای آی مپ امکانات زیادی همچون افزودن مکان علاقه مندی.
    مسیر یابی از یک نقطه غیر از محل کنونی به نقطه ای دیگر و یا مسیر یابی از مکان علاقه مندی به نقاط دیگر.
    قابلیت ساخت تصویر کروکی نیز امکان دیگر برنامه ی آی مپ است.
    قابلیت ارسال موقعیت به دوستان از طریق اس ام اس و یا shareکردن، موقعیت ارسالی هم به وسیله ی گوگل مپ قابل باز شدن است هم به وسیله ی آی مپ.
    نمایش مکانهای مورد نیاز(البته فعلا شهر تهران تحت پوشش قرار گرفته)
    مکانهای نزدیک من یا به اصطلاح اپ های خارجی near by نیز در آی مپ گنجانده شده است.
    البته مثل همه ی اپ های حرفه ای همه ی امکانات را به یکباره برای کاربران رو نکردیم و کم کم امکاناتی نظیر مسیر یابی صوتی و امکانات پیشرفته تری را در نسخه های بعدی رونمایی خواهیم کرد.
    دلیل این امر نیز این است که کاربران فعلا با امکانات فعلی آشنا شوند و سپس امکانات جدید معرفی شود.

    باز هم ممنون از اینکه آی مپ رو مورد تحلیل و نقد و بررسی قرار دادید.

  10. مدیر سایت...آشنا

    لظفا روی عکس ها واترمارک آی تی رسان را درج نکنید تا بشود کپی برداری کنیم البته اگر امکان دارد

    1. مجتبی مسکینی

      کپی کردن هیچ جای دنیا و تو هیچ دین و آیینی کار خوبی نیست! اون آی تی رسان هم برای این هست که کسی کپی نکنه!

  11. ب نظر من برنامه nokia here بسیار کامله و البته منوی فارسی به همراه نقشه های فارسی و قابلیت مسیریابی آفلاین!
    خلاصه ما یه هفته تهران بودیم از کسی آدرس نپرسیدیم!!”جدی”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH