گزارش‌ها حاکی از ورود اپل و سایر کمپانی‌های بزرگ به ایران هستند!

تنها چند ساعت از توافق ایران و شش کشور قدرتمند جهان گذشته بود که گزارش‌هایی از سوی کمپانی‌های آمریکایی به گوش رسید که تمایل بسیار زیادی برای ورود به بازار ایران دارند. برای مثال کمپانی‌ نظیر اپل در تلاش است تا بتواند بعد از توافق هسته‌ای وارد بازار‌های ایران شود و محصولات خود را به شکل قانونی‌تر در این کشور به فروش رساند.

روز سه شنبه اپل به وال استریت ژورنال گفته که در تلاش است تا وارد کانال‌های فروش ایران شود و از طریق آن بتواند محصولات خود را برای کاربران این سرزمین ارایه دهد. علاوه بر این کمپانی‌های بزرگ آمریکایی‌ نظیر بوئینگ و جنرال الکتریک نیز در تلاش هستند تا وارد ایران شود و عملیات فروش خود را بهبود بخشند.

Apple-sign-logo110712125041

از آن‌جایی که ایران به تمام توافقات خود در طول ماه‌های گذشته عمل کرده بود آمریکا نیز دیروز توافق نامه جدید و پایانی را با ایران امضا کرد و در قبال آن مسئول است تا تحریم‌هایی را که به ایران وضع کرده بود لغو نماید و به همین دلیل مانع بزرگ ورود کمپانی‌های مطرح جهانی به بازار ایران برداشته خواهد شد.

با وجود محدودیت‌های موجود، همچنان محصولات کمپانی اپل و سایر شرکت‌ها به صورت غیر مجاز در طول تحریم‌ها وارد کشور می‌شد و کاربران نیز با وجود اینکه چنین دستگاه‌هایی قیمت بالایی داشتند و در مقابل خدماتی زیادی را نیز دریافت نمی‌کردند همچنان از سیب گاز زده اپل با آغوش باز استقبال می‌کردند. سال 2013 بود که باراک اوباما تغییراتی در شرایط تحریم‌های ایران اعمال کرد و بعد از آن نیز اپل در صدد بر آمد تا محصولات خود را وارد بازار‌های ایران سازد و البته این کار نیز به صورت مستقیم صورت نمی‌گرفت و اپل آماده شده بود تا محصولات خود را به افرادی که تصمیم دارند آن دستگاه‌ها را به ایران ببرند بفروشد.

اکتبر گذشته بود که اپل اعلام کرد در تلاش است تا وارد بازار ایران شود و گویا از آن زمان فعالیت‌های مربوطه را انجام می‌داد. البته احتمال می‌رود که در شرایط فعلی نیز ورود اپل به ایران از طریق توزیع کنندگانی که در حال حاضر در اروپا و آسیا فعالیت می‌کنند صورت گیرد.

1 در مورد “گزارش‌ها حاکی از ورود اپل و سایر کمپانی‌های بزرگ به ایران هستند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH