OnePlus 2 قاتل پرچم‌داران بازار در راه است!

کمپانی One Plus امروز با انتشار لیستی از تمامی همکارانی که به آن‌ها کمک کردند تا اسمارت فون OnePlus 2 را تهیه کنند تقدیر و تشکر کرد. محصول جدید این برند در تاریخ 27 جولای به طور رسمی معرفی و عرضه خواهد شد. جالب اینجاست که در این لیست هیچ نام متعجب کننده‌ای وجود ندارد. حتی خبری از سامسونگ که در تولید برخی لوازم محصولات اپل دست دارد هم نیست!

OnePlus-2-2016-02

اما مهم‌ترین سورپرایز این لیست چیست؟ کمپانی One Plus در متن خود، محصول جدیدش را قاتل پرچم‌داران سال 2016 می‌نامد. این در حالی است که این محصول در سال 2015 عرضه می‌شود. حال باید دید معنی این حرف در کجا نهفته است.

باید بگوییم که این کمپانی خبر محصول جدیدش را هم در توییتر و هم در فیس بوک درج کرده و به این دلیل نمی‌توان به بی‌اساس بودن و یا شایعه بودن آن اذعان داشت. هرچند One Plus زمانی برای تغییر این حرف دارد! به نظر می‌رسد که این کمپانی در خصوص اسمارت فون جدیدش زیادی شوق و اشتیاق دارد.

OnePlus-2-2016-01

اگر بخواهیم واقع بینانه صحبت کنیم، باور این موضوع که One Plus2 بتواند با تمام قابلیت‌هایش به پرچم‌داران سال 2016 نیز تنه بزند بسیار سخت است. در این متن اشاره نشده است که One Plus از همین اسمارت فون برای رقابت با پرچم‌داران سال آینده میلادی استفاده خواهد کرد یا اینکه نسل سوم این محصول یعنی OnePlus 3 را روانه بازار می‌کند.

اما این اسمارت فون چیست و از چه مشخصاتی بهره برده است؟

o-a

ساعتی پس از انتشار این خبر از سوی One Plus، در چند خبرگزاری معتبر اطلاعات و مشخصات این محصول درز کرد. OnePlus 2 به یک صفحه نمایش 5.7 اینچی با وضوح 1440 * 2560 پیکسل مجهز شده است که چگالی پیکسلی آن برابر 515ppi  است. بنابراین محصول مورد اشاره، در قسمت صفحه نمایش بسیار عالی عمل کرده است.

طبق این شایعات پردازنده OnePlus 2 یکی از آخرین تولیدات کمپانی کوالکام است. چیپست 8 هسته‌ای و 64 بیتی اسنپدراگون 810 (نسخه 2.1) همراه با رابط گرافیکی Adreno 430 انتخاب این کمپانی برای اسمارت فون جدیدش است. اگر این انتخاب صحت داشته باشد، بعید است که OnePlus 2 بتواند در کنار پرچم‌داران سال 2016 دوام بیاورد! همچنین شایعات می‌گوید One Plus از 3 گیگابایت رم LPDDR3 برای اسمارت فون جدیدش استفاده می‌کند؛ که در این صورت بازهم نقص در حوزه سخت افزار به وضوح دیده می‌شود. البته به احتمال زیاد این محصول در نسخه‌های مختلفی عرضه شده و استفاده از رم 4 گیگابایتی نیز از برنامه‌های OnePlus برای این محصول است.

One Plus 2 از یک دوربین 16 مگاپیکسلی با لنز Sony Exmor IMX 234 در پشت خود استقاده نموده و دوربین سلفی آن نیز یک نمونه 5 مگاپیکسلی خواهد بود. بهره گیری از یک باتری 3300 میلی آمپری در کنار اندروید 5.0 و رابط خاص Oxygen OS از دیگر مشخصات One Plus 2 است. پیش از این برخی عکس‌های ثبت شده با دوربین خبر از به کارگیری یک دوربین 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 را می‌داد. همچنین این اسمارت فون قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت را داشته و به حسگر اثر انگشت نیز مجهز خواهد بود.

البته به چند نکته در این خصوص باید اشاره کرد. ممکن است OnePlus اسمارت فون جدید خود را در نسخه‌های متفاوتی روانه بازار کند. به طور مثال این گوشی  به احتمال قوی در دو نسخه 16 و 64 گیگابایتی عرضه خواهد شد. برخی منابع خبر از قیمت 500 دلاری این محصول داده‌اند، البته هنوز معلوم نیست برای کدام نسخه!

آیا OnePlus 2 می‌تواند همانند نسل قبلی‌اش به فروشی عالی دست پیدا کرده و رقیبی سر سخت برای سایر تولیدکنندگان باشد؟

نظر شما چیست؟

1 در مورد “OnePlus 2 قاتل پرچم‌داران بازار در راه است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH