اپراتور مجازی اپل به‌زودی معرفی خواهد شد

apple-logo-640x359

به‌تازگی گزارش شده که اپل برای راه‌اندازی اپراتور مجازی موبایل خود در حال گفت‌ و گو است؛ انتظار می‌رود که شبکه‌ مجازی موبایل اپل در اروپا و آمریکا راه‌اندازی شود. منابع نزدیک به این کمپانی می‌گویند که اپل، به‌طور آزمایشی و مخفیانه شبکه مجازی موبایل خود را در آمریکا راه‌اندازی کرده است اما این شرکت، برای ارایه‌ شبکه‌ مجازی خود در سرتاسر اروپا با شرکت‌های مخابراتی در حال مذاکره است.

شبکه‌های مجازی موبایل (MVNOها) نیازی به راه‌اندازی شبکه و تجهیزات برای ارایه خدمات به مشتریان خود ندارند بلکه با اجاره آن‌ از اپراتورهای دیگر، خدمات ارتباطی‌شان را به مشتریان خود از طریق طرح‌های مختلف به‌فروش می‌رسانند. Business Insider گزارش داده است که اساس کار اپراتور مجازی اپل به‌ این شکل است که کاربران به‌جای پرداخت هزینه‌ای ماهانه به اپراتور خود، به اپل بابت استفاده از اینترنت دیتا، ارسال پیامک و برقراری تماس مبلغی را می‌پردازند.

هم‌چنین این سایت مدعی شده است که اپل، چشم‌انداز بلند مدتی را برای راه‌اندازی شبکه‌ مجازی موبایل خود در نظر گرفته و بعید است که راه‌اندازی آن، به‌زودی صورت بگیرد. بنابراین امکان دارد که پروسه‌ راه‌اندازی کامل MVNO اپل، حداقل 5 سال به‌طول بی‌انجامد. آن‌طور که پیداست، کمپانی اپل در این راه از گوگل پیروی خواهد کرد؛ گوگل پیش‌تر شبکه‌ مجازی موبایل خود را تحت عنوان “پروژه فی” برای صاحبان نکسوس 6 در آمریکا ارایه داد. نظر شما چیست؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH