اچ‌تی‌سی و کسب درآمد از طریق تبلیغات در نوار نوتیفیکیشن پرچمدارانش!

اکنون زمانی است که شاید بسیاری از کاربران حق دارند تا از اچ‌تی‌سی ناراضی باشند. این کمپانی محصولات بسیار فوق‌العاده‌ای را عرضه کرده است که هم از طراحی بسیار خوبی بهره می‌برند و هم سخت افزاری عالی‌ دارند اما گویا شرایط مالی به این کمپانی تایوانی فشار آورده است و اچ‌تی‌سی چندی پیش شروع به تبلیغات در نوار هشدار‌های گوشی کرده و بدون شک هیچ فردی دوست ندارد در محیط گوشی خود نیز تبلیغات مختلفی را مشاهده کند و این موضوع چندان به دل کاربران خوش نیامده است.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید این اسکرین شاتی از گوشی‌های اچ‌تی‌سی وان M9 و وان M8 است که اچ‌تی‌سی در نوار نوتیفیکیشن آن‌ها تیزر فیلم Fantastic Four را تبلیغ می‌کند و از طریق این تصویر می‌توانید پی ببرید که کاربران این کمپانی چه دردی را تحمل می‌کنند.

htc

همان طور که می‌دانید اچ‌تی‌سی چندان از میزان فروش پرچم‌داران خود راضی نیست (و البته حق دارد) و به همین دلیل برای تامین هزینه‌های خود دست به دامان تبلیغات شده است. البته می‌دانستیم که اچ‌تی‌سی تصمیم دارد تبلیغات خود را در رابط کاربری بلینک‌فید انجام دهد اما در واقع نمایش تبلیغات در نوار نوتیفیکیشن به هیچ وجه جالب نیست.

همان طور که می‌توانید تصور کنید، بسیاری از کاربران از این اقدام اچ‌تی‌سی ناراضی هستند و برخی نیز نمی‌دانند که چرا یک کمپانی باید بعد از فروش محصولش، تیزر فیلم‌های سینمایی را به خریداران نشان دهد! باید قبول کنیم که محیط یک گوشی به هیچ وجه شبیه به یک وب‌سایت یا سرویس اینترنتی نیست که بخواهیم در آن تبلیغاتی را مشاهده کنیم و این یک گوشی است که چندین دلار برای آن پرداخت شده تا بهترین عملکرد را از آن شاهد باشیم.

اکنون بعد از گفتگو‌هایی که با اچ‌تی‌سی انجام شده است این کمپانی شیوه غیر فعال سازی این تبلیغات را آموزش داده تا بلکه کاربران بتوانند با کمک آن از شر تبلیغات خلاص شوند. برای این کار وارد بلینک‌فید (BlinkFeed) شوید و به قسمت تنظیمات آن بروید. اکنون از طریق بخش Manage Ads and uncheck the box می‌توانند وارد عمل شوید. اما با این حال نیز نمایش تبلیغات می‌تواند تاثیر نامناسبی بر روی برند اچ‌تی‌سی بگذارد و بدون شک هیچ کدام از کمپانی‌های تولید کننده اسمارت فون بعد از فروش دستگاه خود اقدام به ارسال تبلیغات مختلف به آن گوشی‌ها نمی‌کنند.

البته این اقدام می‌تواند درآمد کوتاه مدتی را به اچ‌تی‌سی وارد کند اما بدون شک آسیبی بلند مدت به آن وارد خواهد کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH