پروژه Ara گوگل، تا سال 2016 به تعویق افتاد

پروژه Ara گوگل، سال قبل کلید خورد و هر روز که می‌گذرد، اشتیاق ما برای دیدن اولین محصول تولیدی آن بیشتر می‌شود، اما انگار مسئولین فعلا خیال رونمایی از چیزی را ندارند. این پروژه جذاب، همان گونه که احتمالا می‌دانید، با هدف ایجاد اسمارتفون‌هایی ماژولار آغاز شده است. اسمارتفون‌هایی که هرکدام از اجزای آن را می‌توان به راحتی جدا کرده و با قطعه‌ای نو و یا قوی‌تر تعویض کرد. در این پروژه، هدف این است که که هر کاربر بتواند به سادگی هرچه تمام‌تر و بدون کوچکترین دردسری قطعات مورد نیاز خود را بر روی اسمارتفون ماژولار خود سوار کرده و گوشی دلخواه خودش را بسازد.
project-ara-expand-18پس از شنیدن خبرهایی خوشحال کننده که هفته قبل در اینترنت منتشر شد، حالا به صورت رسمی اعلام شده که این پروژه تا سال 2016 به تعویق افتاده است. هفته پیش خبری را برای شما منتشر کردیم که در آن اعلام شده بود پروژه Ara تا پایان سال 2015، در کشور پورتوریکو به بهره‌برداری خواهد رسید، اما حالا پس از یک هفته، خبری دیگر منتشر شده است و می‌گوید که تا سال 2016 هیچ امیدی به بهره برداری از این پروژه نیست. ممکن است منظور از سال 2016 اوایل آن باشد، شاید هم منظور این عزیزان اواخر سال 2016 است. هیچ چیز دیگری در این مورد گفته نشده است.
دیروز بود که این خبرهای ناراحت کننده، به صورت توییت‌هایی در حساب توییتر پروژه Ara منتشر شدند.
این توییت‌ها نشان می‌دهند که احتمالا پروژه Ara بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر از آن چیزی است که محققانش از قبل فکرش را می‌کردند. این مشکل دست‌کم گرفتن پروژه‌ها در گوگل چیز جدیدی نیست. قبلا هم این گونه مشکلات را در این کمپانی دیده‌ایم. یادمان نرفته که سر قضیه ساخت گوگل گلس هم دقیقا همین مشکلات پیش آمد، چرا که تمهیدات لازم برای پروژه‌ای ساده اندیشیده شده بود، نه پروژه‌ای سنگین و وقتی که محققان پروژه با مشکلات آن روبرو شدند، به ناچار زمان عرضه آن را تاخیر انداختند.
نظر شما در مورد پروژه Ara گوگل چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH