اندروید گوی سبقت را در 2016 از ویندوز می‌رباید

معروف‌ترین سیستم عامل دسکتاپ دنیا، در حالی‌که معروف‌ترین سیستم عامل موبایل در جهان پیشرفت می‌کند، به رتبه دوم تنزل خواهد یافت. اما عجله نکنید: 2016 زمانی است که این اتفاق می‌افتد.
تا پایان 2016، 2.3 میلیارد کامپیوتر، تبلت و گوشی هوشمند اجرا کننده اندروید وجود خواهد داشت، و تنها 2.28 میلیارد تجهیزات از ویندوز استفاده خواهند کرد.
اما عجله ای نیست. از آنجایی که افول حمل کامپیوترهای شخصی به خاطر سیستم عامل ویندوز 8 نسل آتی صورت می‌گیرد، به همین دلیل عجیب نیست که قطعات post-PC شخصی افزایش می‌یابد. از تبلت گرفته تا تلفن‌های هوشمند در مقابل کامپیوترهای شخصی سنتی و نوت‌بوک.
تا آخر امسال (2012) 1.5 میلیارد دستگاه مجهز به ویندوز و 608 میلیون وسیله که از اندروید استفاده می‌کنند، وجود خواهد داشت. بیایید این را با اعداد و ارقامی که از قبل بدان واقفیم مقایسه کنیم.
سهام بازار ویندوز اکنون 44 درصد در مقایسه با سپتامبر است.
در ژوئن مایکروسافت اعلام کرد که بیش از 600 میلیون نسخه ویندوز 7 فروخته است. مقایسه کنید با یک ماه، اگر اعداد کمی بالاتر نباشند یکسان خواهند بود. زیرا بر اساس ابزار آنالیز کاربردی در ماه ژوئیه سهم هر دو ویندوز 7 و XP، با چهل و چهار درصد یکسان بودند. در نتیجه 600 میلیون نسخه ویندوز 7 به این معنی بود که این عدد با تعداد نسخه‌های ویندور XP تقریبا برابری می‌کند. اگر این عدد را دو برابر کنیم با یک رقم 1.2 میلیاردی نسخه‌های ویندوز 7 و XP مواجه خواهیم شد که این در بر گیرنده ویندوزهای سرور یا ویستا یا ورژن‌های دیگر نیست.
طبق اعلام Net Applications در حال حاضر سهام بازار اندروید 17.4 درصد است، اما این تنها شامل اندروید 2.3 و اندروید 4 می‌شود که البته این دو محبوب‌ترین ورژنهای اندروید هستند که در حال حاضر روی گوشی‌ها نصب شده‌اند. با تحلیل ارقام و استفاده از همان منطق در حال حاضر تعداد دستگاه‌های اندرویدی در مقایسه با سپتامبر بر روی عددی بیش از 500 میلیون ایستاده است، به همراه بیش از 1.3 میلیون فعال سازی به ازای هر روز.
تا سال 2016 امکان این وجود دارد که بازار post-PC شخصی شامل هرگونه وسیله‌ای خواهد شد. البته لازم به ذکر است گوشی‌های هوشمند قابل شناسایی از تبلت‌ها نخواهند بود و تبلت‌ها رایج و فراگیر می‌شوند. این در حالی است که یک کامپیوتر شخصی یادگار ابتدای قرن بیست و یکم است. اما این بحثی جداست و در صورتی که تا آن زمان دوره‌اش تمام نشده باشد.
حتی شاید در سال 2016 ما تنها ساخته تصورات آسمانی باشیم، در صورتی که حرف قبیله مایا درست باشد! (اشاره به پایان جهان در سال 2012)

[divide style=”2″]

با شرکت در مسابقه بزرگ آی‌تی رسان، شانس خود را برای بردن دو گوشی هوشمند ال‌جی امتحان کنید: شرکت در مسابقه

همچنین می‌توانید نخستین شماره از مجله الکترونیکی آی‌تی‌رسان را به طور مستقیم و رایگان از لینک زیر دریافت کنید.

 [download id=”15″]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH