تراشه A9X اپل با عملکردی خارق‌العاده معرفی شد!

apple-a9x

بسیاری برای معرفی تراشه A9 اپل در کنفرانس خبری این کمپانی، منتظر بودند که ساعاتی پیش این تراشه معرفی شد. اپل مدعی است که این تراشه چندین‌بار نسبت به تراشه اولین آی‌فون سریع‌تر بوده و از این بابت، به‌خود می‌بالد!

این کمپانی، چیپ روی سیستم جدید (SOC) اپل A9X را در تبلت آی‌پد پرو معرفی کرده است و این‌طور که اعلام شده، A9X براساس معماری پردازش 14 نانومتری سامسونگ طراحی شده است. سپس اپل، اطلاعات بیشتری را درباره این تراشه اعلام کرد. اعداد اعلام‌شده، بسیار جالب‌توجه هستند و اپل گفته است که تراشه گرافیکی  A9X نسبت به تراشه نسل اول آی‌پد، 360 برابر سریع‌تر خواهد بود. هم‌چنین نسبت به تراشه A8X تبلت آی‌پد Air 2، تا 1.8 برابر سریع‌تر بوده و تراشه گرافیکی نیز، دوبرابر قدرت‌مندتر است.

مهم‌تر از همه، پهنای حافظه تراشه جدید اپل تا دوبرابر نسبت به تراشه A8X بیشتر بوده و کارآیی حافظه آن نیز، تا 2 برابر قدرت‌مندتر است. چیپ گرافیکی A9X، باورنکردنی است و به‌شما اجازه می‌دهد تا به‌طور همزمان، به‌ ادیت 3 فیلم با وضوح 4K مشغول شوید. به‌طور کلی، می‌توان انتظار داشت که نتایج بررسی این پردازنده در گیک‌بنچ هم‌تراز با پردازنده دسک‌تاپ اینتل ظاهر شود و “نسبت به ۸۰ درصد رایانه‌های قابل‌حملی که تا 12 ماه پیش عرضه شده‌اند، سریع‌تر باشد. باتوجه به‌سرعت تراشه A8، چنین چیزی غیرممکن نیست. با این‌حال، منتظریم تا هرچه سریع‌تر نتایج بنچمارک سومین نسل ازپردازنده‌های 64 بیتی اپل مشخص شود. نظر شما چیست؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH