چگونه موقعیت مکانی خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذاریم؟

rtwtt

به لطف قابلیت‌های پیشرفته تلفن‌های هوشمند امروزی، حالا می‌توانید به‌سادگی هرچه تمام‌تر موقعیت اعضای خانواده یا دوستانتان را ردگیری کنید. کمپانی‌های اپل، گوگل و مایکروسافت هرکدام راه‌های مخصوص خود را برای به اشتراک‌گذاری موقعیت فیزیکی افراد با یکدیگر پیشنهاد می‌کنند.

البته ممکن است شما دوست نداشته باشید موقعیت‌تان را با افراد زیادی به اشتراک بگذارید (یا حتی با هیچ‌کس!)، اما این روش برای مواقعی که در حال سفر هستید و نمی‌خواهید هر چند دقیقه به این سوال که “الان کجا هستی؟” پاسخ دهید، کاملا راه حل مناسبی است. به هرحال ما روش‌های موجود برای انجام این کار را بر روی هرکدام از سیستم‌عامل‌ها با شما در میان می‌گذاریم، تصمیم به استفاده از آن با شماست!

Find My Friends برای آی‌فون

راه حل اپل برای گزارش موقعیت فیزیکی شما به دیگران، اپلیکیشن Find My Friends است که می‌توانید همین حالا این اپلیکیشن را بر روی آی‌فون، آی‌پد و یا آ‌ی‌پاد تاچ خود نصب کنید و ببینید که اعضای خانواده‌تان کجا هستند.

در مرحله اول لازم است تا تنظیمات مربوط به اطلاعات ابری اپل یا همان iCloud را انجام دهید که در این قسمت از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید اطلاعات موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید یا خیر. برای تغییر این تنظیمات در آینده می‌توانید وارد بخش setting شده، بخش مربوط به iCloud را انتخاب و به پایین صفحه اسکرول کرده و گزینه “Share My Location” را انتخاب نمایید. از این قسمت می‌توانید انتخاب کنید که آیا مایل به اشتراک‌گذاری موقعیتتان هستید یا خیر.

بعد از انجام این تنظیمات کافی است تا اپلیکیشن Find My Friends را اجرا کنید تا بتوانید موقعیت واقعی و به‌روز افرادی را که قبول کرده‌اید محل‌هایتان را با آن‌ها به اشتراک بگذارید، ببینید. به محض آن‌که اپلیکیشن را اجرا کنید خواهید دید که به‌سرعت موقعیت آ‌ی‌فون‌های اعضای خانواده‌تان روی یک نقشه به نمایش در خواهد آمد.

البته لازم نیست حتما این ردگیری را محدود به اعضا خانواده‌تان کنید و با مراجعه به قسمت “Add” می‌توانید هرکدام از دوستان یا آشنایانتان را برای به ‌اشتراک‌گذاری موقعیتشان به این سرویس دعوت کنید.

Untitled

این اپلیکیشن همچنین امکان آن را فراهم می‌کند تا موقعیتی را برای شخصی انتخاب کرده و هنگامی که آن شخص به محل مورد نظر رسید، اپلیکیشن به شما پیام دهد.

Google+ Location sharing برای اندروید و آی‌فون

گوگل نیز شیوه خاص خود را برای انجام این کار دارد. در گذشته گوگل برای گزارش موقعیت فیزیکی افراد، سرویس Google Latitude را پیشنهاد می‌کرد، اما مدت‌هاست که نسل این سرویس منقرض شده است. اما به جای آن گوگل سرویسی یکپارچه شده با حساب کاربری +Google شما را در اختیارتان می‌گذارد؛ که این به معنی آن است که شما و هرکسی که قصد به اشتراک‌گذاری موقعیتتان را دارید نیاز به یک حساب گوگل پلاس دارید.

یک مزیت بزرگ برای سرویس گوگل این است که افراد می‌توانند موقعیت‌هایشان را بر روی هر دو پلتفرم اندروید و آی‌فون به اشتراک بگذارند.

برای استفاده از این سرویس ابتدا اپلیکیشن گوگل+ را بر روی تلفن‌های هوشمند اندرویدی یا آی‌فون نصب کنید. در اندروید، ابتدا اپلیکیشن را باز کرده و menu را انتخاب نمایید، سپس وارد Setting شده و حساب کاربری را که می‌خواهید از آن استفاده کنید، وارد نمایید. در آی‌فون هم لازم است تا بعد از باز کردن اپلیکیشن، menu را انتخاب کرده و از بخش Location وارد Setting شوید. سپس بخش Location Sharing را باز کرده و گزینه فعال‌سازی را لمس نمایید. حال از بخش Edit وارد قسمت Pinpoint Location شده و از آن‌جا لیست کسانی را که می‌خواهید با آن‌ها مکانتان را به اشتراک بگذارید، انتخاب نمایید. حالا روی Done کلیک کنید. این امکان نیز وجود دارد که شما فقط نام شهری را که در آن هستید با دیگران به اشتراک بگذارید و نه محل دقیقتان را.

کسانی هم که قصد دارند مکان‌شان را با شما به اشتراک بگذارند، لازم است تمام این کارها را بر روی تلفن‌هایشان انجام دهند و به همین ترتیب شما نیز برای به اشتراک‌گذاری موقعیتتان با آن‌ها باید همین مراحل را طی کنید.

حالا وارد بخش Location در اپلیکیشن +Google شوید و از آن‌جا محل افراد مورد نظرتان را ببینید.

hjfgujgf

Squad Watch برای ویندوزفون

مایکروسافت نیز برای این کار اپلیکیشن ویژه خود را دارد. در گذشته آن را “People Sense” صدا می‌زدند اما هنگام معرفی اپلیکیشن، توسعه دهندگان تصمیم گرفتند نام آن را “Squad Watch” بگذارند.

این اپلیکیشن نیز همان روش گوگل و اپل را برای اطلاع‌رسانی موقعیت افراد ارایه می‌دهد. اگر شما و اعضای خانواده یا دوستانتان گوشی‌های ویندوزفونی دارید، می‌توانید با نصب این اپلیکیشن به‌سادگی موقعیت مکانی خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

البته این روش را نمی‌توانید بین پلتفرم‌های مختلف اجرا کنید و فقط از این اپلیکیشن بر روی سیستم‌عامل‌های ویندوزفون بایستی استفاده نمایید.

مطمئنا اپلیکیشن‌های بسیار دیگری نیز در مارکت‌ها وجود دارند که به روش‌های مختلف اطلاعات جغرافیاییتان را با دیگران به اشتراگ می‌گذارند؛ اما آن‌چه ما در بالا گفتیم همگی سرویس‌های رسمی پلتفرم‌های مختلف بودند که کاربران می‌توانند از آن به‌صورت رایگان استفاده نمایند. اگر می‌خواهید اپلیکیشن‌های دیگری را نیز امتحان کنید ما به شما Glympse را پیشنهاد می‌کنیم که عملکردی مشابه با روش‌های گفته شده دارد و مزیت آن این است که می‌توان از آن روی پلتفرم‌های مختلف نیز استفاده کرد. به سادگی موقعیت خود را به اشتراک بگذارید و برای انجام هرچه راحت‌تر این کار حتی لازم نیست ثبت‌نام کنید.

1 در مورد “چگونه موقعیت مکانی خود را با دوستان و خانواده به اشتراک بگذاریم؟”

  1. با درود
    البته معمولا اکثر برنامه های پیام رسان دارای گزینهٔ ارسال موقعیت کنونی هستند و کاربران قادر خواهند بود به راحتی موقعیت خودشون رو به اشتراک بذارن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH