انتشار گزارش مالی اپل در سه ماهه چهارم سال 2015

اپل به تازگی گزارش مالی مربوط به سه ماهه چهارم سال 2015 میلادی خود را منتشر کرده است و همان‌طور که از سوی تحلیلگران انتظار می‌رفت، این کمپانی در این مدت حدود 48.05 میلیون دستگاه آیفون فروخته است. این میزان نسبت به فروش در همین بازه زمانی سال گذشته که در حدود 39.27 میلیون عدد بود، افزایش کمی را نشان می‌دهد. در واقع پیش بینی‌های موجود برای فروش آیفون در پایان امسال حدود 48.72 میلیون آیفون بوده است که اپل نتوانسته است به آن دست پیدا کند.

apple-logo-jailbreak

البته اپل شاید بتواند با فروش مدل‌های جدید خود یعنی آیفون 6 اس و 6 اس پلاس، این کسری فروش را جبران نماید.

مدیرعامل اپل آقای تیم کوک اعلام کرده است که حدود 30 درصد از خریداران آیفون، در این بازه زمانی، پیش از این از اسمارت فون‌های اندرویدی استفاده می‌کرده‌اند. وی همچنین افزود که این میزان بالاترین عدد ثبت شده از کاربران اندرویدی است که به سمت آیفون متمایل شده‌اند.

او می‌افزاید که سه ماهه جاری برای اپل بسیار سخت خواهد بود، زیرا سال گذشته در این بازه زمانی اپل موفق به فروش 74.5 میلیون دستگاه آیفون شده است و قطعا رسیدن مجدد به این رقم کار ساده‌ای نیست. تیم کوک می‌گوید که مدیران اجرایی این شرکت معتقدند که دو سوم کاربران آیفون هنوز به خرید نسخه کوچک‌تر آیفون 6 یعنی مدل 4.7 اینچی متمایل هستند و همین باعث می‌شود تا ما بتوانیم پیش بینی کنیم که فروش آیفون در این سه ماهه از سال گذشته بیشتر شود.

آیفون همچنین از فروش خود در بازار چین بسیار راضی است. در سه ماهه چهارم مالی این شرکت در سال گذشته، فروش آیفون‌ها در کشورهای چین، هنگ کنگ و تایوان با حدود 99 درصد افزایش به میزان 12.5 میلیارد رسیده است. اگرچه این میزان نیز در یک بررسی مقطعی و پله‌ای، کاهش کمی نسبت به سه ماهه سوم قبل را نشان می‌دهد. به طور کلی، سه ماهه آخر سال گذشته، یکی از بدترین دوران مالی برای اسمارت فون‌های چینی بوده است.

اما اپل آی‌پد در این مدت با کاهش 20 درصدی فروش مواجه شده است. با اینکه آی‌پد 12.9 اینچی اپل ماه آینده رسما معرفی خواهد شد، گزارش‌های حاکی از آن است که اپل در نظر دارد تا برای این محصول به آهستگی و با احتیاط عمل کند. به طور کلی اپل اعلام کرده است که سود مالی‌اش نزدیک به 11.12 میلیارد دلار بوده است که در قیاس با سال گذشته و رقم 8.47 میلیارد دلار، افزایش 31 درصدی را نشان می‌دهد.

هر سهم کمپانی اپل با افزایش 38 درصدی از 1.42 دلار به 1.96 دلار رسیده است که از پیش بینی وال استریت یعنی 1.88 دلار نیز بیشتر است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH