هفت شایعه در رابطه با آیفون 7

iphone-7

در مقاله قبلی 7 شایعه در مورد گلکسی S7 را خواندیم، حال سراغ دیگر پرچمدار بزرگ سال آینده، آیفون 7 می‌رویم و 7 شایعه را در مورد این تلفن‌همراه مرور می‌کنیم.

آی‌فون 6S بدون شک یکی از برترین اسمارت‌فون‌های سال 2015 بود و اپل به‌خوبی نشان‌داد چشمه نوآوری‌هایش هنوز خشک نشده است. همانند هرسال اپل سال 2016 بار دیگر ما را با نسلی جدید از اسمارت‌فون‌هایش آشنا خواهد کرد. هرچند به احتمال زیاد معارفه آیفون 7 در ماه سپتامبر انجام خواهد پذیرفت، ولی این تلفن‌همراه آنقدر محبوب است که از هم‌اکنون شایعات زیادی در رابطه با آن منتشر شده‌ است. بعضی از مشخصات اپل به‌خوبی قابل حدس هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به دوربین 12MP iSight و استفاده از پردازنده A10 اشاره کرد. در ادامه 7 شایعه مهم در رابطه با این تلفن‌همراه را می‌خوانیم.

1- پردازنده A10

a10-chip

مطمئنا با ارایه نسل بعدی آیفون اپل از سری جدید پردازنده‌های انحصاری‌اش یعنی A10SOC استفاده خواهد کرد. در حال حاضر پرچمداران کنونی این کمپانی یعنی 6S و 6S Plus از سیستم پردازنده A9  و پردازش 64بیتی بهره‌مند هستند که از آن‌ها یک قهرمان بلامنازع ساخته است، A9 را دو کمپانی سامسونگ و TSMC با فناوری‌های 14 و 16 نانومتری خود تولید کرده‌اند، اکنون اپل اعلام کرده‌است که TSMC تنها سازنده A10 خواهدبود و فناوری مورد استفاده برای ساخت هم چون A9 فناوری 16nm FinFET است.

2- استفاده از 3 گیگابایت رم در آیفون 7Plus 

iphone 7- chip

پس از آیفون 5 اپل رم مورد استفاده در اسمارت‌فون‌هایش را روی عدد یک گیگابایت ثابت نگه داشت، تا این‌که با عرضه آیفون 6S و 6s Plus این رقم دو برابر شد که یکی از مهم‌ترین تغییرات مثبت در این نسل است. Ming-Ci Kuo یکی از تحلیلگران با سابقه اعلام کرده‌است که اپل برای نسل بعدی اسمارت‌فون‌هایش 3 گیگابایت رم در نظر می‌گیرد. البته احتمالا تنها در آیفون 7پلاس شاهد این افزایش رم خواهیم بود، البته این شایعه کمی غیر ممکن به‌نظر می‌رسد بنابراین بهتر است صبر کنیم تا اطلاعاتی رسمی منتشر شود.

3- ساخت آیفون‌هایی ضدآب و محکم‌تر

iphone-6s-waterprof

آیفون 6S و 6S Plus نسبت به نسل قبلی خود کمی افزایش وزن پیدا کردند که دلیل آن استفاده از آلومینیوم سری 7000 در بدنه این اسمارت‌فون است. شایعات می‌گویند ممکن است سال آینده شاهد آیفون‌هایی با استحکام بیشتر و البته ضد آب باشیم، آزمایش‌ها نشان می‌دهند نسل فعلی آیفون نسبت به نفوذ رطوبت و آب تا حدودی عایق است بنابراین همه شرایط برای ظهور آیفون‌های ضد آب مهیا است.

4- بدنه‌ای فوق باریک

iphone-4

شایعات می‌گویند آیفون‌های نسل آینده از بدنه فوق باریک با ضخامتی بین 6.0 تا 6.5 میلی‌متر بهره می‌برند که اگر چنین چیزی واقعیت پیدا کند میتوانیم شاهد باریک‌ترین آیفون‌های تولید شده باشیم.

5- فناوری جدید در صفحه‌نمایش

iphone screen panel

شایعات می‌گویند آیفون 7 از صفحه‌نمایشی استفاده می‌کند که فناوری جدیدی را برای لمس به‌کار می‌گیرد. این صفحه‌نمایش بیشتر برای کاهش ضخامت دستگاه موثر خواهد بود، این صفحه‌نمایش‌ها از استاندارد in-cell touch استفاده میکند که میتواند منجر به تولید صفحه‌نمایش‌هایی با ضخامت بسیار کم شود. این نوع صفحه‌نمایش که glass-on-glass نام‌گذاری شده است فعلا از مشکل حساسیت پایین در لمس کناره‌های صفحه رنج میبرد.

6- فناوری ذخیره‌سازی 3D سریع‌تر

iphone-storage

براساس شایعات اپل در آیفون 7 از نسل جدید و پرسرعت‌تر فناوری 3D NAND که ساخته شرکت‌هایی هم چون توشیبا و سن‌دیسک است, استفاده می‌کند. در این فناوری 256 گیگابایت در 48 لایه Bit به‌صورت 3D استفاده شده است. استفاده از این فناوری موجب دو برابر شدن ظرفیت نسبت به نسخه فعلی شده است. در حافظه‌های 3D NAND جدید سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات افزایش قابل توجهی داشته که در نوع خود جالب است.

7- آیفون 7C وارد می‌شود

iphone-6cبنابر پیش‌بینی ها اپل سال آینده جایگزینی برای آیفون 5C دارد که نامش آیفون 7C است. بنابر شایعه این نسخه صفحه نمایشی 4 اینچی دارد و از فلز ساخته شده است. آیفون 7C از پردازنده A9 اپل که هم اکنون در 6S و 6S Plus شاهد آن هستیم استفاده خواهد کرد. آیفون 7C به احتمال زیاد ضخامتی کم خواهد داشت اما از فناوری 3D Touch بهره‌مند نیست. این شایعه را کمی می‌توان باور کرد چون هم‌اکنون اپل هیچ پرچمداری برای گوشی‌های زیر 4.7 اینچی ندارد بنابراین آیفون 7C می‌تواند گزینه خوبی باشد.

 

2 در مورد “هفت شایعه در رابطه با آیفون 7”

  1. توجه داشته باشید زیرا عکسی اکنون شما با متن بالا منتشر کردید تصویری از یک اسمات فون ipone 6c است اما شما در حال عنوان کردن iphone 7c هستید!!

    1. امید بکتاش

      سلام مطلب ترجمه هست و این تصویر در منبع قرار داده شده. اگه تاریخ انتشار مطلب رو مشاهده کنید میبینید که مربوط به قبل از معرفب آیفون Se هست که در شایعات با اسامی مختلفی عنوان میشد اما بعد به نام ایفون se معرفی شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH