با این اپلیکیشن می‌توانید امواج رادیویی اطراف خود را ببینید

با این اپلیکیشن می‌توانید امواج رادیویی اطراف خود را ببینید اگر متوجه شده باشید، شما دائما در حال دوش گرفتن در حمامی از امواج رادیویی هستید. با توجه به تعداد بی‌شمار مودم‌های وای‌فای، دکل‌های مخابراتی و ماهواره‌های GPS (بدون در نظر گرفتن بلوتوث و دیگر دستگاه‌های بی‌سیم کوچک‌تر) هوا به معنای واقعی کلمه شبیه به دریایی از انرژی شده است.

Architecture of Radio یک اپلیکیشن است که به دنبال تجسم سازی جذر و مد داده است. خالق این اپ، ریچارد ویجن با توجه به یک دیتابیس عمومی از ۷ میلیون دکل مخابراتی، ۱۹ میلیون مودم وای‌فای و صد‌ها ماهواره یک تجربه واقعیت افزوده ایجاد کرده است که با استفاده از آن می‌توانید آی‌پد یا آی‌فون خود را در هر جهتی قرار داده و نمایشی از سیگنال‌های رادیویی را در محیط پیرامون‌تان مشاهده کنید.

البته این یک اپ عملیاتی نیست و نباید امیدوار باشید که شما را به سمت مناطق عاری از سیگنال هدایت کند، در واقع این یک پروژه هنری و چنین هدفی برای آن بسیار جاه‌طلبانه است. چرا که نه تنها ترکیبی از سرویس‌های مکانی و یک دیتابیس (یا شبکه بی‌سیم) و مهارت‌های فنی متعددی برای پیاده‌سازی آن مورد نیاز است، بلکه هرگونه تلاشی برای آشکارسازی امواج نامرئی مملو از چالش خواهد بود.

این اپ در مرکز هنر و رسانه ZKM در کارلسروهه آلمان به نمایش گذاشته شده است. اما شما می‌توانید آن را در خانه امتحان کنید. قیمت این اپ در اپ‌استور برای کاربران iOS 9 سه دلار است و کاربران اندرویدی برای داشتن این اپ باید تا اوایل سال ۲۰۱۶ صبر کنند.

1 در مورد “با این اپلیکیشن می‌توانید امواج رادیویی اطراف خود را ببینید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH