بررسی تخصصی اوپو R7s: پرچم‌دار میان‌رده‌ها!

Oppo-R7s-Review-(1)

تا به حال نام اوپو (OPPO) را شنیده‌اید؟! آیا چیزی درباره آن می‌دانید؟! در رابطه با اوپو همین بس که بدانید چهار ماه متوالی است که عنوان برترین سازنده اسمارت فون‌های اندرویدی در چین را از آن خود کرده و توانسته با محصولات خوب و خوش قیمتش تا حد زیادی بازار این کشور پهناور را به دست بگیرد. البته بر طبق آخرین آمار منتشر شده اوپو با اختلافی ۲ درصدی پشت سر اپل ایستاده و اگر فروش محصولات میراث استیو جابز در چین را نادیده بگیریم، می‌توان اوپو را برترین سازنده اسمارت فون‌ها در چین دانست. اکنون فرصتی دست داده تا با R7s محصول عجیب و غریب اوپو از نزدیک آشنا شویم. اگر می‌خواهید بدانید که دست‌پخت چینی‌ها چگونه است، با آی‌تی‌رسان همراه شوید.

طراحی

اوپو R7s یک محصول خوش ساخت و تمام فلزی است. در نگاه از روبه‌رو حاشیه‌های زیاد بالا و پایین نمایشگر کمی در ذوق می‌زند و حتی اطراف نمایشگر نیز شاهد فضاهای اضافی نسبتا زیادی هستیم؛ موردی که شاید وجه تشابه میان اوپو و اپل باشد (واقعا چرا کسی به حاشیه‌های اضافی آی‌فون‌ها گیر نمیده؟!).

Oppo R7s Review (15)

در زیر نمایشگر، لوگوی کمپانی جای خوش کرده و در بالای آن نیز شاهد دوربین دوم و سنسورهای همراهش هستیم. تمام نمای جلویی دستگاه در زیر یک شیشه 2.5D قرار گرفته تا حس امنیت خاصی را به شما بدهد. فریم دستگاه بسیار نازک بوده و اطراف آن نیز تراش خورده تا حسابی کیفیتش بالا رود. همین ریزه‌کاری‌های اوپو موجب شده تا زیبایی R7s دوچندان شود. در سمت راست و درست در نیمه بالایی، شاهد کلید پاور هستیم و همچون کهکشانی‌های سامسونگ کلیدهای صدا در سمت چپ قرار گرفته‌اند. اگر دستگاه را در دست بگیرید، انگشت شصت دقیقا بر روی کلید پاور و انگشت اشاره بر روی کلیدهای صدا می‌نشیند و این یعنی اینکه اوپو بهترین مکان را برای کلیدهای سخت افزاری محصول جدیدش در نظر گرفته که قابل تحسین است.

Oppo R7s Review (4)

کمی بالاتر از کلید پاور نیز جایگاه ابدی سیم‌کارت‌های دستگاه دیده می‌شود که برای دسترسی به آن‌ها، می‌بایست از سوزنی مخصوص استفاده کنید.

Oppo R7s Review (6)

در بخش زیرین دستگاه و درست در میانه‌های میدان، پورت Micro USB و در اطراف آن دو اسپیکر قرار گرفته است. البته کمی صبر کنید! تنها خروجی سمت چپ، اسپیکر دستگاه است و سمت راست تنها به شکل اسپیکر در آمده تا نقشی در زیبایی دستگاه داشته باشد و رسما خبری از اسپیکر در آنجا نیست!

Oppo R7s Review (5)

این یعنی اوپو R7s از تک اسپیکری قدرتمند بهره می‌گیرد در حالی‌که اگر به تصاویر دستگاه بنگرید گمان می‌کنید که این مدل دارای دو اسپیکر است. بالای دستگاه نیز شاهد جک استاندار هدفون هستیم که در سمت چپ آرام گرفته است.

Oppo R7s Review (7)بیاید نگاهی به پشت دستگاه بیندازیم. جایی که رنگ طلایی بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می‌کند. ظاهرا که این محصول تنها با همین رنگ عرضه خواهد شد که انصافا هم بهترین رنگ برای محصولات فلزی است. در بخش بالایی و پایینی یک نوار اضافی کشیده شده که رنگش متمایز با بدنه بوده و همین موجب زیباتر شدن گوشی شده است.

Oppo R7s Review (13)

کمی بالاتر از بخش میانی بازهم شاهد لوگوی اوپو هستیم که کمی هم برجسته است، به طوریکه هنگام کشیدن دست بر روی آن به راحتی حسش می‌کنید. در گوشه بالا و سمت چپ شاهد لنز دوربین هستیم که در یک کالبد مربع شکل جای گرفته و کمی هم از بدنه بیرون زده است. تک فلاش دستگاه نیز زیر لنز قرار گرفته تا یار و یاور آن در شب‌ها باشد.

Oppo R7s Review (12)

به‌طور کلی با در دست گرفتن اوپو R7s حس یک کالای خوب و با کیفیت به شما منتقل خواهد شد. راستش را بخواهید اوپو آنقدر بر روی طراحی آن مانور داده که اگر از مشخصاتش مطلع نباشید، گمان می‌کنید که با یک پرچمدار تمام عیار طرف هستید. البته مورد عجیبی هم نبود؛ بالاخره از محصولی تمام فلزی و طلایی رنگ که تنها ۷ میلی‌متر ضخامت داشته و وزنش 155 گرم است، جز این هم انتظار نمی‌رفت.

Oppo R7s Review (14)

نمایشگر

این آقای چینی قصه امروز ما دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی AMOLED است که توسط گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. همانطور که می‌دانید، این نوع نمایشگرها عاشق‌اند چرا که طرفدار رنگ مشکی هستند و آن‌را خیلی بهتر از سایر رنگ‌ها به نمایش می‌گذارند. این نمایشگر Full HD توانسته در هر اینچ خود بیش از 400 پیکسل را بگنجاند که میزان قابل قبولی است. شما از هر زاویه‌ای که به نمایشگر بنگرید، شاهد رنگ‌ پریدگی آن نخواهید بود. رنگ‌ها نه آنقدر غلیظ به نمایش در می‌آیند که غیر واقعی به نظر برسد و نه آنقدر طبیعی که گمان کنید با یک آینه طرف هستید؛ این یعنی نمایش رنگ‌ها به طوری است که نه سیخ سوخته و نه کباب!

Oppo R7s Review (3)

میزان نور نمایشگر در حد مطلوبی است و اگر آن را تا انتها بالا ببرید، دیگر در بیرون از خانه و زیر نور آفتاب مشکلی نخواهید داشت. یکی از مواردی که به شخصه خیلی به آن توجه می‌کنم حداقل میزان نور نمایشگر است! این روزها، اکثرا شب‌ها و در تاریکی اتاق مشغول چک کردن تلگرام و یا کار با گوشی هستیم و برای ما این مسئله که نور نمایشگر کمترین میزان را داشته باشد، اهمیت زیادی خواهد داشت. اوپو R7s از این آزمون نیز سربلند بیرون آمد و می‌توانید با آن مشغول چت با مخاطب خاص شوید بدون آنکه چشمان‌تان به خاطر نور زیاد اذیت شود.

در بخش تنظیمات نیز گزینه‌ای با نام Eye Protection Display گنجانده شده که با فعال کردنش، یک لایه کرمی رنگ بر روی صفحه کشیده می‌شود که وظیفه‌اش محافظت از چشمان شماست. با اینکه صفحه نمایش دیگر آن شادابی گذشته را ندارد اما قابلیتی است که اگر به آن عادت کنید، خیلی زود به کارایی فوق العاده‌اش پی می‌برید و در استفاده طولانی مدت از گوشی دیگر چشمان شما خسته نخواهد شد.

برای آنکه از مسائل تئوری فاصله بگیریم، اوپو R7s را در کنار پرچمدار این روزهای ال‌جی قرار دادیم تا رقابتی نفس‌گیر میان یک نمایشگر QHD با یک نمونه Full HD را شاهد باشیم که اتفاقا هم اندازه نیز هستند (در تمام تصاویر نمایشگر سمت چپ مربوط به اوپو R7s است).

Oppo R7s Review (1)

در نبردی دیگر اوپو را به جنگ با اکسپریا Z5 پریمیوم و نمایشگر 4Kاش فرستادیم.

Oppo R7s Review (2)

در آخرین تصویر نیز نماینده اوپو را در کنار رقیب هم وطنش یعنی هواوی میت S قرار دادیم تا رقابتی جالب را میان دو نمایشگر Full HD ببینیم.

Oppo R7s Review (3)

سخت افزار

به بخش جذاب قصه رسیدیم جایی که لقب پرچمداری به طرز جالبی به آن وابسته‌ است! اوپو R7s را به این دلیل پرچم‌دار میان‌رده‌ها نامیدیم چون اسنپدراگون 615 استفاده می‌کند! چیپستی که شامل ۸ هسته پردازشی Cortex-A53 است با این تفاوت که چهارتای آن‌ها با فرکانس 1 گیگاهرتز و چهارتای دیگر با فرکانس 1.5 گیگاهرتز در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند. آدرنو 405 نیز عهده‌دار کارهای گرافیکی است. نمی‌دانم چرا اما اوپو در کنار این چیپ که قدرت چندانی ندارد، از ۴ گیگابایت رم استفاده کرده تا شاهد یکی از عجیب‌ترین ترکیب‌های سخت‌افزاری در دنیای اسمارت فون‌ها باشیم. بالاخره چین است دیگر…!

IMG_5612

برای آنکه ببینیم این ترکیب سخت افزاری و حضور 4 گیگابایت رم ناقابل در کنار چیپستی معمولی چه مزه‌ای دارد، R7s را وارد آزمایشگاه خودمان کردیم و در نخستین آزمون به سراغ بنچمارک پی رفتیم. محاسبه این عدد در 236 میلی ثانیه انجام گرفت.

در مرحله بعد سری به نسخه چهارم برنامه معروف AnTuTu زدیم و پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام امتیاز 26766 به اوپو R7s اعطا شد. البته در نسخه پنجم AnTuTu  امتیاز این محصول تا 34218 نیز بالا می‌رود.

برای سنجش بخش‌های مختلف دستگاه به صورت مجزا از Quadrant بهره گرفتیم. (از بالای نمودار گزینه‌ها را تغییر دهید.)

و در نهایت آدرنو 405 را در یک آزمون خاص با نام Bonsai مورد ارزیابی قرار دادیم که حاصل کار را در زیر می‌بینید.

Oppo R7s Review

هنگام کار با دستگاه شاهد هنگ و یا لگ‌های بی‌مورد نبودیم و همه چیز خیلی خوب و روان به اجرا در می‌آمد. در یک تست گیمینگ نیز اوپو R7s را به چالش نید فور اسپید دعوت کردیم و وی نیز با آغوش گرم دعوت ما را پذیرفت. هنگام اجرای بازی دستگاه داغ می‌شود و گرما را در پشت آن احساس خواهید کرد اما حتی پس از یک ساعت ویراژ در خیابان‌ها نیز کوچک‌ترین لگی را در آن ندیدیم، در حالی‌که به شخصه انتظار اجرای روان و بی‌نقص این بازی را نداشتم.

دوربین

اوپو برایگوشی پرچم‌دار نمای خود از یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED استفاده کرده است. این دوربین به فوکوس خودکار با فناوری تشخیص فاز نیز مجهز شده تا به سرعت بر روی سوژه مورد نظر فوکوس کند. در تست‌های ما، این قابلیت خیلی خوب خودش را نشان داد و حتی در برخی موارد و به خصوص هنگام عکس‌برداری ماکرو از اکسپریا Z5 پریمیوم نیز عملکرد بهتری را از خود برجای گذاشت!

IMG_5559

رابط کاربری دوربین ساده طراحی شده و همه چیز پیش روی شماست. اوپو قابلیت‌های جالبی را نیز برای دوربین اسمارت فون جدیدش در نظر گرفته که با هم نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم.

Oppo R7s (3)

Beautify: این قابلیت مدتی است که وارد دنیای اسمارت فون‌ها شده و توسط آن می‌توانید چین و چروک‌های چهره افراد موجود در عکس را برطرف کنید و یک تصویر صاف و شفاف از چهره‌تان بیندازید.

Various Filters: همانطور که از نامش پیداست، فیلترهای جذاب و متنوعی را بر روی تصویر اعمال می‌کند و می‌توانید با آن به کلی حال و هوای تصاویرتان را عوض کنید.

Oppo R7s (2)

GIF: در این حالت می‌توانید تصاویر متحرک بسازید. پس از ثبت عکس دوربین چند ثانیه‌ای از محیط فیلم‌برداری کرده و آن‌را در قالب یک عکس با فرمت GIF به شما نشان می‌دهد.

Slow Shutter: در این قابلیت می‌توانید سرعت شاتر را به صورت دستی تنظیم کنید و تصاویر زیبایی را خلق کنید. همچون ایجاد رد نور در خیابان‌های شهر! امکان تنظیم سرعت شاتر تا ۱۶ ثانیه نیز وجود دارد.

Audio Photo: با این قابلیت می‌توانید صدای خود را بر روی تصویر ضبط کنید. پس از ثبت عکس، گوشی از شما می‌خواهد تا دوباره دکمه مجازی شاتر را بزنید و ۱۰ ثانیه صدا بر روی عکس ذخیره کنید. این حالت برای عکاسی در مجالس و یا طبیعیت فوق‌العاده است. تصور کنید در حال عکاسی از یک منظره زیبا هستید و همزمان می‌توانید صدای پرندگان را نیز بر روی آن ذخیره کنید.

علاوه بر این‌ها امکان عکاسی HDR، پانوراما و Ultra HD نیز در این مدل وجود دارد. در بخش تنظیمات دوربین، گزینه های نسبتا کاملی در اختیار شماست. به عنوان مثال می‌توانید به‌راحتی صدای شاتر دوربین را قطع کنید. موردی که برای برخی دوستان در حد یک آرزوست! امکان تنظیم دکمه‌های سخت افزاری صدا به عنوان دکمه شاتر نیز در دل آن گنجانده شده است. شما با این دستگاه می‌توانید در دو حالت 10 و 13 مگاپیکسلی عکاسی کنید که البته در حالت دوم، تصاویر با نسبت 4:3 ذخیره می‌شوند. ناگفته نماند که سرعت شاتر دستگاه در نوع خود بی‌نظیر است!

به طور کلی عکاسی با اوپو R7s لذت خاص خودش را دارد و تصاویر در صورتی که نور کافی در محیط وجود داشته باشد در حد قابل قبولی ثبت می‌شوند اما در محیط‌های کم‌نور میزان نویز بالا می‌رود. در ادامه شاهد تصاویر ثبت شده با این محصول هستید:

Oppo R7s Review (5)
با فلاش در اتاق کاملا تاریک

Oppo R7s Review (1) Oppo R7s Review (2) Oppo R7s Review (3) Oppo R7s Review (4) Oppo R7s Review (6) Oppo R7s Review (7)

اسمارت فون چینی قصه ما می‌تواند به صورت Full HD و با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند. هنگام فیلم‌برداری شاهد کیفیت مطلوبی هستیم و صدا نیز به خوبی ضبط می‌شود اما همان مشکل نویزها در محیط‌های کم نور همچنان پابرجاست. با اینکه تصویربرداری 4K در R7s گنجانده نشده (البته انتظارش را هم نداشتیم!) اما می‌توانید به صورت اسلوموشن فیلم‌برداری کنید؛ هر چند که در این حالت کیفیت تصویر به شدت افت می‌کند.

اوپو برای این مدل از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی استفاده کرده که تصاویر سلفی در حد انتظاری را ثبت می‌کند. دوربین جلو قابلیت تشخیص چهره را نیز داراست و ۴ قابلیت موجود در دوربین اصلی با نام‌های Beautify، GIF، Various Filters و  Audio Photo نیز در حالت سلفی در دسترس هستند.

رابط کاربری

اوپو R7s با اندروید 5.1 و رابط شخصی سازی شده خود با نام Color OS 2 روانه بازار می‌شود. در این رابط کاربری خبری از لیست برنامه‌ها و یا همان اپ‌دراور نیست و هرچه که هست در همان چند صفحه اصلی دستگاه خلاصه شده است؛ موردی که پیش‌تر در محصولات هواوی دیده بودیم. در هرکجای این رابط که بروید با افکت‌های جدید و جالبی مواجه می‌شوید که در نوع خود جالب هستند. خبری از هنگ و لگ در رابط کاربری نیست! نوتیفیکیشن بار 15 میانبر را در اختیار شما قرار می‌دهد و در آنجا می‌توانید میزان نور نمایشگر را تنظیم کنید و یا با لمس گزینه End All‌ تمام برنامه‌ها را ببندید و فضای اشغال شده رم را آزاد کنید. نکته جالب در این رابط، دسترسی به نوتیفیکیشن بار است؛ شما می‌توانید در هر جای صفحه با کشیدن انگشت خود از بالا به پایین وارد این بخش شوید و دیگر نیازی نیست که برای دسترسی به نوتیفیکیشن بار انگشت خود را به بالای صفحه ببرید. باور کنید خدمتی که این قابلیت ساده به کار با دستگاه با یک دست کرد، قابلیت‌های عجیب و غریب سایر کمپانی‌ها نکرد!

Oppo R7s (1)

در تنظیمات دستگاه شاهد گزینه‌های متعددی هستیم که همگی به زمان خاموش بودن نمایشگر مربوط می‌شوند. شما می‌توانید مشخص کنید که در هنگامی که دستگاه قفل هست با کشیدن حروف مشخصی همچون M و یا O مستقیم بدون باز کردن قفل صفحه وارد دوربین شوید و یا یکی از برنامه‌های نصب شده در دستگاه را اجرا کنید. این قابلیت تنها به حروف خلاصه نمی‌شود و امکان کشیدن خطوط خاصی (مثلا خطی راست از بالا به پایین و یا از چپ به راست) نیز در آن نهفته شده که در نوع خود جالب است. همچون اکثر محصولات امروزی قابلیت باز شدن قفل با دوبار ضربه بر روی صفحه هم در R7s‌ به چشم می‌خورد. علاوه بر این‌ها اوپو برای زمانی که نمایشگر دستگاه روشن هست نیز چاره‌ای اندیشیده و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای را قرار داده است. به عنوان مثال می‌توانید با کشیدن ۳ انگشت خود از بالا به پایین (و یا از پایین به بالا) اسکرین شات بگیرید و یا با انجام همین کار با دو انگشت میزان صدا را کم و زیاد کنید.

به طور کلی قابلیت‌های جالب و بسیار کاربردی در دل اوپو R7s گنجانده شده که حتی در پرچمدارهای سایر کمپانی‌ها نیز شاهدش نیستیم؛ جا دارد مسئولین رسیدگی کنند!

پخش چند رسانه‌ای

نمایشگر بزرگ، باکیفیت و زاویه دید خوب جان می‌دهد برای تماشای فیلم! البته علاوه بر نمایشگر خوب، صدا و پلیر مناسب نیز از جمله مواردی است که برای این امر لازم است. در بخش طراحی گفتیم که رسما با یک اسپیکر در این دستگاه طرف هستیم! بلندی صدا و کیفیت آن در حد مطلوبی است البته به پای اسپیکرهای اچ‌تی‌سی نمی‌رسد اما خب در حد و اندازه‌ای هست که بتواند آبروی اوپو را حفظ کند. هندزفری عرضه شده همراه با دستگاه چندان با کیفیت نیست اما صدای بلندی را راهی گوش‌های‌تان می‌کند.

پلیر موجود بر روی دستگاه با اینکه اکثر کدک‌های صوتی و تصویری را پشتیبانی می‌کند اما تنظیمات خاصی ندارد و بهتر است که از برنامه‌های دیگری همچون MX Player استفاده کنید. البته شما می‌توانید پلیر دستگاه را به صورت یک پاپ آپ درآورده و در گوشه‌ای از صفحه قرار دهید. بدین ترتیب ویدیو در حال اجراست و شما آن‌را می‌بینید و همزمان می‌توانید در منو بچرخید و یا SMS بنویسید و حالش را ببرید. ناگفته نماند که هنگام جلو بردن ویدیوهای با کیفیت بالا، شاهد کمی تاخیر هستیم و این عمل به سرعت و به صورت آنی انجام نمی‌گیرد.

IMG_5618

سایر قابلیت‌ها

اوپو R7s یک محصول 32 گیگابایتی است که از این میزان 19 گیگابایش در اختیار شماست. البته از طریق کارت حافظه می‌توانید تا 128 گیگابایت دیگر نیز به آن بیفزایید. این مدل از دو سیم کارت پشتیبانی می‌کند اما برای استفاده از سیم کارت دوم، می‌بایست قید کارت حافظه را بزنید! در واقع میان دو سیم کارته بودن و یا استفاده از کارت حافظه بایستی یکی را برگزینید (چه دوراهی سختی!).

نسخه چهارم بلوتوث، GPS و پشتیبانی از LTE نیز از سایر قابلیت‌های این محصول چینی است و خبری از ضدآب بودن، مادون قرمز و حتی NFC نیست! بد نیست در اینجا اشاره‌ای نیز به بسته بندی دستگاه داشته باشیم جایی که همه چیز خیلی خوب و شیک کنار هم قرار گرفته‌اند و هنگام باز کردن جعبه برای نخستین بار حس می‌کنید که با یک کالای بسیار باکیفیت و رده بالا طرف هستید که اگر برخی نواقص را نادیده بگیریم، انصافا اینگونه هم هست.

IMG_5621

باتری

R7s از یک باتری 3070 میلی آمپری سود می‌برد که در یک استفاده معمولی یک روز و نیم در کنار شما خواهد بود. البته هیچگاه رنگ این باتری را نخواهید دید چرا که توسط کاربر غیرقابل تعویض است. اوپو از فناوری شارژ سریع اختصاصی خودش برای این محصول بهره گرفته و می‌توانید 75 درصد ابتدایی آن را در مدت 30 دقیقه شارژ کنید. در تست‌های ما R7s توانست در حدود یک ساعت از صفر تا صد شارژ شود که رکورد فوق‌العاده‌ای است.

IMG_5571

کلام آخر

این روز ها چینی‌ها خوش می‌درخشند و با محصولاتشان قصد دارند دنیا را تکان دهند. اوپو R7s نیز هنوز وارد بازار نشده و قیمتش مشخص نیست اما یکی از آن مدل‌هایی است که می‌تواند فروش خوبی را تجربه کند جایی که با رابط کاربری متفاوت، بدنه تمام فلزی و شیک و سخت افزاری معقول، دل هر خریداری را برباید.

لبخند

بدنه تمام فلزی با کیفیت ساخت بالا
نمایشگر 5.5 اینچی بسیار با کیفیت
رم 4 گیگابایتی
دوربین خوب
رابط کاربری جذاب با امکانات فوق‌العاده
شارژ سریع باتری

اشک

عملکرد نه چندان مطلوب دوربین در نور کم
شارژدهی باتری می‌توانست بهتر باشد

14 در مورد “بررسی تخصصی اوپو R7s: پرچم‌دار میان‌رده‌ها!”

  1. خوب دوربین با کیفیت روونی و پایداری بالا سرعت اجرای خوب و موتلی تسکینگ مناسب بدنه با کیفیت و…

    1. پیمان گل‌کار

      شما باید انتظارات خودتون از گوشی رو بیان کنید. در حالت کلی ال‌جی جی۳ نسخه ۳۲ گیگابایت ارزش خرید خوبی داره

  2. راستش فکر نمی کنم یک میان رده باشه
    هر چی نباشه 4 گیگ رم داره
    صفحش خیلی خوبه و فلزیه
    احتمالا قیمت خوبی هم داره
    فقط فول اچ دیه و اسنپ 615 و هر دو هم کاملا در عمل کافین
    پس اگه روی کاغز رو ول کنیم
    این یک پرچمداره

  3. بررسی عالی بود

    اما حیف که تو ایران این گوشی به سختی گیر میاد .

    من خواهان این گوشی هستم . اما در فروشگاه های مانند دیجی کالا و .. نیست

    1. مجتبی مسکینی

      اگه فقط یک بار متن رو بخونید می‌بینید که نوشتیم این مدل وارد ایران نشده و هنوز قیمتش مشخص نیست!!

  4. مثل همیشه بررسی خوبی بود این گوشی هم خوب بود!!!اقای گلکار این گوشی با چه قیمتی در ایران بفروش میره و ایا شرکت یا نمایندگی هست که این گوشی را از انجا بخرم که اصل باشد.می خوام هواویP7 خودم را خیلی سریع با این گوشی عوض کنم.ایا ارزشش را دارد؟یا P7 دارم؟اخه R7s خیلی گوشی خوبی است!!!لطفا پاسخ دهید!!!خسته نباشید!!!ممنون میشوم که به سوالم پاسخ دهید!!!

    1. مجتبی مسکینی

      عزیز در متن هم اشاره شده که این مدل هنوز وارد ایران نشده و قیمتش مشخص نیست اما ظاهرا قیمت بالایی خواهد داشت!
      در مقایسه با P7 بستگی به استفاده شما داره! اما به طور کلی R7s محصول بهتری هست

      1. با سلام.شما چگونه گوشی را که وارد بازار ایران نشده را بررسی میکنید؟واقعا نمی دانم.گوشی را میخرید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH