استفاده از پنیر به‌عنوان سوخت در نیروگاه‌های فرانسه!

landscape-1450827338-gettyimages-170793223فرانسه به عنوان کشور پیشرو در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر Valbio یک نیروگاه در کوه‌های آلپ بنا کرده است که از آب پنیر (یکی از مواد حاصل از تولید پنیر) برای تامین انرژی حدود ۱۵۰۰ نفر استفاده می‌کند. گرچه این مقدار پاسخ‌گو انرژی مورد نیاز جمعیت ۱۸ هزار نفری ساکن در شهر Albertville، که نیروگاه در آن قرار گرفته، نیست اما یک راه ارگانیک و بی‌خطر برای استفاده از مواد دور ریختنی به عنوان منبع انرژی است.

این نیروگاه از آب پنیر حاصل از تولید یک نوع پنیر محلی به نام Beaufort برای تولید انرژی استفاده می‌کند. در فرایند تولید این پنیر، باکتری‌ها باعث تخمیر و تولید مخلوطی از گاز‌های متان و کربن دی اکسید می‌شوند. این گازها نیروی لازم برای حرارت دادن آب تا ۱۹۴ درجه فارنهایت را تامین می‌کنند که حدودا ۲.۸ کیلو وات ساعت برق در سال تولید خواهد کرد.

اولین نوع این نیروگاه‌ها، ۱۰ سال پیش توسط شرکت Valbio در نزدیکی صومعه‌ای تولید شد که مردم اطراف آن برای حدود ۱۰۰۰ سال به تولید پنیر مشغول بوده‌اند. اما نیروگاه جدیدی که در Albertville ساخته شد، بسیار بزرگ‌تر است و انرژی تولید شده را به سازمان برق فرانسه (EDF) می‌فروشد که بزرگ‌ترین تولید کننده برق در دنیاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH