اپل

اپل تحت تحقیقات قانونی دولت آمریکا به خاطر کند کردن سرعت آی‌فون‌های قدیمی قرار گرفت

حدود یک سال پیش اپل با عرضه یک به‌روزرسانی سرعت پردازش دستگاه‌های آی‌فون قدیمی را کند می‌کرد تا عملکرد باتری آنها حفظ شود. شرکت تایید کرد که مطلب گفته شده به صورت عمد منجر به کند شدن آی‌فون‌های قدیمی می‌شده است. در حالی که بسیاری علت این کار اپل را مجبور کردن کاربران برای تعویض گوشی خود با مدل‌های جدیدتر می‌دانستند، شرکت توضیحی کاملا متفاوت ارایه نمود. علی‌رغم معذرت‌خواهی رسمی و اعطای امتیازاتی جهت جبران خسارت کاربران، شرکت با شکایات و تحقیقات زیادی در سرتاسر جهان روبرو شده بود و حال در جدیدترین مورد، آمریکا نیز پرونده تحقیقاتی گسترده‌ای در این خصوص باز کرده است.

به گزارش بلومبرگ، وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در همکاری با کمیسیون بورس و اوراق بهادار، در حال تحقیق در خصوص نقض قانون پرونده اپل مبنی بر ارایه به‌روزرسانی نرم‌افزاری و کند کردن آی‌فون‌های قدیمی هستند.

گفته می‌شود این تحقیقات به صورت محرمانه انجام می‌گیرد، پس نه وزارت دادگستری و نه کمیسیون بورس و اوراق بهادار واکنشی نسبت به انتشار این خبر نشان نداده‌اند. این سازمان‌های دولتی از اپل درخواست اطلاعات داشته‌اند و با توجه به مراحل اولیه پیگیری، هنوز خبری در خصوص فرآیند اجرای این تحقیقات در دسترس نیست.

اپل پیش از این بابت به‌روزرسانی پر حاشیه خود که به گفته شرکت موجب کند شدن سرعت پردازش جهت حفظ عمر باتری و جلوگیری از خاموشی دستگاه می‌شود، از تمامی کاربران معذرت خواهی کرده است. این شرکت همچنین پیشنهاد تعویض باتری گوشی‌های دارای ضمانت نامه را با مبلغ 29 دلار ارایه نموده است. همچنین اپل قول داده تا در به‌روزرسانی بعدی iOS، کاربران قادر به غیر فعال کردن ویژگی حفظ عمر باتری در ازای کندتر کردن سرعت پردازش دستگاه باشند.

جدای از آمریکا، شرکت با شکایت‌های زیادی در سرتاسر جهان روبرو شده است. در برخی کشورها این حرکت اپل تحت عنوان کهنگی از پیش برنامه‌ریزی شده عنوان شده و از جمله موارد غیر قانونی محسوب می‌شود.

3 در مورد “اپل تحت تحقیقات قانونی دولت آمریکا به خاطر کند کردن سرعت آی‌فون‌های قدیمی قرار گرفت”

  1. اپل یه کاری کرد که کلا شرکتش برد زیر سوال
    کار نسنجیده ای انجام داد ..حالا همه هم مسخره اش میکنن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH