The-ascent-cover

نگاهی به بازی The Ascent یک اکشن متفاوت

در این مقاله، نگاهی به بازی جذاب The Ascent خواهیم انداخت و داستان، ویژگی‌ها و مشکلات این بازی را خواهیم گفت، تا این را بفهمیم که این بازی ارزش بازی کردن را دارد یا خیر. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

داستان بازی The Ascent

در کنار هزاران مهاجر کهکشانی دیگر، شخصیت شما نیز در The Ascent قرار بود پول اندکی را برای بلیت سیاره Veles بپردازد و در آنجا زندگی بهتری را داشته باشد. اما لحظه‌ای که شخصیت شما از کشتی پیاده می‌شود، قیمت بلیت آن‌قدر بالا اعلام می‌شود که تبدیل به یک بدهی نجومی می‌شود که احتمالاً قبل از پرداخت آن خواهید مرد! بااین‌وجود، شرکت Ascent Group، که مالک شهر عظیمی است که اکنون شما آن را خانه خود می‌نامید، پول خود را می‌خواهد. شما در حال حاضر به‌عنوان یک کارگر غیرقانونی مشغول کارهای کثیف و خطرناک، برای پرداخت این بدهی بزرگ هستید تا بالاخره یک زندگی بهتر را تجربه کنید.

شما زمانی که بازی را شروع می‌کنید، برای خود یک اسم انتخاب می‌کنید، چهره و خال‌کوبی خود را می‌سازید و پس‌ازآن، شما به سمت تاریکی از شهر می‌روید که در آن مکان، جانوران خزنده‌ای به اسم Ferals وجود دارند که بسیار گزنده و وحشی هستند. شما به عمق تاریک این شهر می‌روید تا به‌عنوان یک مزدور برای رئیس جنایتکاران کار کنید. همان‌طور که در این بازی پیش می‌روید، داستان از اعماق تاریک و بدبو شهر به سمت قسمت‌های تجملی‌تر و بهتر شهر پیش می‌رود.

محیط بازی The Ascent

محیط بازی The Ascent، ترکیبی از سایبرپانک دهه ۸۰ میلادی و ماجراهای علمی تخیلی، کثیف و البته باشکوه آن است. داستان بازی در Arcology اتفاق می‌افتد. شهر مستقلی که در آسمان‌خراش عظیمی فشرده‌ شده است. برای مثال به شهرک بدنام و محصور Kowloon Walled، در منطقه کاولون هنگ‌کنگ فکر کنید، این شهر نیز همان‌گونه است، با این تفاوت که در این بازی شما در دوران سابرپانک هستید. بازارهای تنگ، میدان‌های شلوغ، دره‌های مملو از جویبار، ماشین‌های پرنده و تابلوهای تبلیغاتی عظیم نئونی که نورهای رنگی را به خیابان‌های شلوغ و پرآشوب پرتاب می‌کند. این محیط بازی The Ascent است.

جزئیات بسیار زیادی در بازی The Ascent وجود دارد که باعث متفاوت شدن آن می‌شود. در مکانی به نام Coder’s Cove، که مخفیگاه هکرهاست و در بخش سیل‌زده شهر واقع‌شده، شما با مانیتورها و کابل‌های زیادی روی زمین روبرو می‌شوید که در آنجا هکرها به صفحه‌کلید خود ضربه می‌زنند و کار خود را انجام می‌دهند. دیوارهایی پر از نقاشی در آنجا وجود دارند که از جزئیات بسیار خوبی برخوردار هستند. تنها این مکان نیست که جزئیات بسیار بالایی دارد بلکه در تمام مکان‌های بازی از اسلحه فروشی گرفته تا کلوپ‌ها، در تمام آن‌ها جزئیات بسیار خوب رعایت شده است و باعث تعجب شما خواهد شد.

بازی The Ascent چیست؟

اما واقعاً این بازی چیست؟ بازی The Ascent یکی از بهترین بازی‌های سایبرپانکی در سبک RPG و اکشن است که تأکید زیادی روی سبک اکشن دارد. یک بازی تیراندازی ایزومتریک وحشیانه در شهری شلوغ و سایبرپانکی، در شهر گردش می‌کنید و دشمنان خود را با اسلحه کمری، نارنجک و مسسل‌ نابود می‌کنید و پس از مرگ آن‌ها از بدن ژله‌ای بعضی از آن‌ها پول و آیتم‌هایی بیرون می‌ریزد که باعث پیشرفت شما در بازی خواهد شد.

ویژگی‌های بازی The Ascent

همان‌طور که فهمیدید بازی The Ascent بر اساس سیستم Loot جلو می‌رود. اما چه چیزی در این لوت‌ها وجود دارد؟ از قطعه‌های لباس‌های سایبرپانکی برای پوشش شما تا اندام‌های مکانیکی در این لوت‌ها به دست می‌آیند. این بازی شباهت بسیار زیادی به بازی‌های RPG شرکت Blizzard دارد. البته تفاوت‌هایی وجود دارد که یکی از آن‌ها دوربین ایزومتریک بازی است که باعث می‌شود شما از بالا مبارزات را کنترل کنید تا در شلوغی این بازی و مبارزات آن گیج نشوید.
شما می‌توانید این بازی را هم با ماوس و هم با کنترلر انجام دهید، اما کار با ماوس دقت شما را در هنگام تیراندازی در این بازی بیشتر می‌کند. در بازی آیتم‌هایی برای مبارزات وجود دارد که ویژگی‌های خاصی را به شما می‌دهد. برای مثال، شما می‌توانید از بازوی مکانیکی استفاده کنید که دشمنان را مانند یک خمیر له می‌کند یا اینکه از ویژگی Another aug استفاده کنید تا در هنگام مبارزه، برخی از دشمنان را نشانه‌گذاری کنید تا بعد از مرگ منفجر شوند، مانند این است که یک بشکه دینامیت گوشتی دارید!

کاور کردن هم در این بازی بسیار مهم است. شما می‌توانید پشت اجسام پنهان شوید و بعد با استفاده از کلیک چپ یا راست ماوس اسلحه خود را بلند و با دقت بالا شلیک کنید. بدون اینکه خودتان در معرض خطر باشید. تمام این عناصر باهم ترکیب می‌شوند تا یک تیراندازی فوق‌العاده را به وجود آورند که چیزی بیشتر از نشانه‌گیری و شلیک کردن نیست. همان‌طور که در طول بازی پیش می‌روید، دشمنان بزرگ‌تر، قوی‌تر و سخت‌جان‌تر می‌شوند؛ همچنین محیط‌های درگیری آشفته‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد که باعث سخت‌تر شدن بازی می‌شود.

درست است که گفتیم شما می‌توانید با استفاده از سیستم کاور پشت اجسام پنهان شوید و شلیک کنید، اما راستش را بخواهید این سیستم در خیلی از اوقات به درد شما نخواهد خورد، چراکه در مبارزات دسته‌های بزرگ دشمنان با انواع سلاح‌های دردناک مانند کاتانا، چاقو و لوله‌های فلزی به سمت شما می‌آیند و در اکثر اوقات شما مجبورید که ایستاده شلیک کنید و همین‌طور به سمت عقب حرکت کنید. همچنین برخی از دشمنان از سلاح‌هایی مانند خمپاره استفاده می‌کنند که با آن‌ها می‌توانند از راه دور شما را در پشت اجسام هدف قرار دهند و این امر باعث می‌شود که زیاد نتوانید راحت به شلیک بپردازید و این اتفاقات گاهی وقت‌ها بازی را خسته‌کننده می‌کند.

مشکلات

مانند تمام بازی‌های جهان این بازی هم مشکلاتی دارد. مشکلات این بازی در روایات فرعی آن است، در برخی از این روایات، شما با داستان‌های بسیار خوبی روبرو می‌شوید مانند اینکه یک شرکت نوشابه‌سازی خبیث در حال انجام آزمایش‌هایی روی افرادی است که به محصولات این شرکت معتاد هستند! البته در مقابل برخی از روایات بسیار کسل کننده هستند؛ مثلا باید در مسیر همین‌طور قدم بزنید و کارهای پیش‌پاافتاده را انجام دهید که البته سفر با مترو و تاکسی توانسته برخی از این مشکلات را برطرف کند.

به‌طورکلی این بازی در مورد تیراندازی به سمت انواع و اقسام مردم است: از جمله گانگسترها، سربازان شرکت و بیگانگان تقویت‌شده. اما لحظاتی آرام هم در این بازی وجود دارد. در مراکز شلوغ شهر می‌توانید بدون ترس از حمله دشمنان به خرید بپردازید و با NPC صحبت کنید. انواع کاوش‌ها را در این مناطق انجام دهید و حتی غذای انتخابی خود را بخورید. هرچقدر هم که این کاوش‌ها و بازدیدها زیبا و خوب باشد بازهم این‌ها توقف کوتاهی قبل از آغاز عملیات است. پس دل خودتان را به این قسمت خوش نکنید و آماده عملیات بعدی باشید!

بازی می‌توانست در این قسمت بسیار بهتر عمل کند و کاوش‌های بسیار خوبی را در این بخش برای بازیکنان به وجود آورد، اما متأسفانه روی این قسمت بسیار کم‌کار شده است.

نتیجه‌گیری

هر زمان که مشکلات The Ascent شما را ناامید می‌کند، جهان بازی شما را باز می‌یابد. از کازینو مجلل Golden Satori گرفته تا محله‌های فقیرنشین و مخروبه دریاچه سیاه؛ به یاد داشته باشید که از همه مهم‌تر، این بازی یک تیراندازی سریع و چالش‌برانگیز است. امید می‌رود که در آینده، جنبه‌های نقش‌آفرینی این بازی گسترش یابد. اما هنوز هم می‌توان از The Ascent همان‌گونه که هست بسیار لذت برد. یک RPG و اکشن فوق‌العاده که با یک محیط استثنایی ترکیب‌شده است.

قطعاً این بازی ارزش تجربه کردن را دارد و می‌تواند شما را تا ساعت‌ها سرگرم کند. شما تابه‌حال این بازی را تجربه کرده‌اید؟

4 در مورد “نگاهی به بازی The Ascent یک اکشن متفاوت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH