سامسونگ گلکسی S23 اولترا با ورژن قدرتمندتر تراشه کوالکام در اروپا عرضه خواهد شد

در گذشته شرکت سامسونگ اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری گلکسی S خود را با 2 تراشه متفاوت به بازار عرضه می‌کرد. مدل‌های مجهز به تراشه کوالکام معمولا در بازارهایی نظیر ایالات‌متحده عرضه می‌شدند و مدل‌های مجهز به تراشه ضعیف‌تر اگزینوس سامسونگ نیز معمولا در دسترس مشتریان اروپایی قرار می‌گرفتند.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که امسال سامسونگ برای مدل‌های اروپایی سری گلکسی S23 نیز از تراشه اخیرا معرفی شده اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام استفاده خواهد کرد. یک افشاگر مشهور با شناسه Ice Universe ادعا می‌کند که این تراشه یک نسخه انحصاری با فرکانس پردازشی بالاتر خواهد بود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط Ice Universe، گوشی آینده گلکسی S23 اولترا با شماره مدل SM-S918B در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ 5 به‌ترتیب امتیازات 1504 و 4580 را کسب کرده است. بعلاوه دستگاه تست شده مجهز به سیستم‌عامل اندروید 13 و 8 گیگابایت حافظه رم است.

تفاوت اصلی این تراشه با مدل‌های دیگر اسنپدراگون 8 نسل 2 این است که هسته Kryo Prime بر پایه کورتکس X3 در عوض فرکانس 3.2 گیگاهرتزی در مدل معمولی از فرکانس 3.36 گیگاهرتزی بهره‌برداری خواهد کرد. 7 هسته دیگر CPU از فرکانس پردازشی مشابهی با مدل استاندارد برخوردار خواهند بود.

از زمان انتشار این توییت توسط Ice Universe ظاهرا سامسونگ گلکسی S23 اولترا بار دیگر در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شده است. بر اساس نتایج جدید، امتیاز پردازش تک هسته‌ای نسبت به نسخه استاندارد تراشه بهبودی جزئی داشته و به 1530 رسیده است. از سوی دیگر امتیاز تست پردازش چندهسته‌ای با جهشی چشمگیر به 4779 ارتقاء یافته است.

هنوز مشخص نیست که عملکرد این تراشه با فرکانس پردازشی بالاتر در سناریوهای کاربردی واقعی نسبت به نسخه استاندارد اسنپدراگون 8 نسل 2 چه تفاوتی خواهد داشت. این اقدام احتمالا بیش‌تر به منزله تلاش سامسونگ برای از بین بردن انتقادات ناشی از رسوایی اخیر سرویس بهینه‌سازی بازی (GOS) خواهد بود. در پی این رسوایی، سامسونگ ناچارا به‌طور علنی از کاربران خود عذرخواهی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH