روبات فضانورد مارس روور به سیستم فرم کردن راه دور حافظه مجهز می‌شود

mars-rover

ناسا که برای حافظه اطلاعاتی روبات خود با مشکل روبرو شده بود از فرصت به‌دست‌آمده استفاده نموده و از دانش متخصصین کامپیوتر استفاده نمود و نتیجه این امر این بود که ازاین‌پس روبات فضانورد مارس روور به سیستم فرم کردن راه دور حافظه مجهز می‌شود.

این پروژه خارق‌العاده موجب خواهد شد تا ناسا بتواند از فاصله فوق‌العاده بالایی حافظه داخلی این روبات را کاملا پاک کند و این فاصله بر اساس طراحی ویژه این روبات موجب خواهد شد تا ناسا قابلیت این کار را داشته باشد که حافظه روبات خود را از فاصله 100 میلیون مایلی نیز پاک کند که این فاصله می‌تواند موجب شود تا مرکز کنترل این روبات، در حین عملیات نیز به سراغ پاک کردن حافظه این دستگاه برود و همین امر نیز سرعت عملیات این سازمان فضایی را بالاتر از حد امروزی خود خواهد برد.

این امر می‌تواند موجب شود تا سرعت عملکرد این روبات در طول عملیات کاهش نیابد زیرا پیش‌ازاین و با پر شدن حافظه این دستگاه، به‌تدریج سرعت پاسخگویی آن پایین‌تر و پایین‌تر می‌آمد و به همین دلیل نیز شاهد آن بودیم که این روبات امکان کار کردن برای مدت طولانی را نداشتهاست و درنتیجه نیز سرعت عملکردعملیات‌هایی که روبات مارس روور در آن حضور داشت، کاهش می‌یافت و این امر هزینه بسیار بالایی برای سازمان فضایی ناسا در پی داشت.

روبات مارس روور به بالاترین فناوری‌ها جهانی در سطح روباتیک مجهز است و همین امر نیز موجب شده است تا ارزش این روبات، غیرقابل تخمین باشد و به‌نوعی می‌توان مارس روور را پیشرفته‌ترین روبات در کل جهان به‌حساب آورد. البته این مفهوم به‌نوعی شامل یک استثنا هستند، ممکن است روبات‌هایی با محور حرکتی وسیع‌تر و یا سیستم‌های کاری بیشتری را بر روی زمین داشته باشیم ولی اینکه این روبات بتواند شرایط خود را در خارج از جو و در خلأ نیز به‌طور کامل حفظ نموده و خدمات خود را ارائه کند، موجب خواهد شد که این روبات را پیشرفته‌ترین روبات جهان نامید.

نکته بسیار مهم این است که این عملکرد ممکن است در شرایط امروزی ما تنها برای روبات پیشرفته‌ای برای ناسا عمل کند ولی در آینده، این فناوری خواهد توانست به سراغ کامپیوترهای خانگی و کنترل فناوری‌های بزرگ و کوچک برود و آینده کنترل از راه دور اطلاعات را متحول سازد.

شایان ذکر است که مارس روور روباتی است که قابلیت حرکت بر روی سیاره‌ای دیگر را دارد و می‌تواند به‌طور راه دور کنترل‌شده و اطلاعات خاصی را به مقر کنترل خود ارسال نماید. البته این روبات به هوش مصنوعی مجهز نیست.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH