نمایشگرهای اولد مدل آینده آیفون SE اپل شرکت سامسونگ تولید خواهند شد

سامسونگ بزرگ‌ترین تولیدکننده نمایشگرهای اولد در جهان محسوب می‌شود. بر اساس یک گزارش جدید، پنل‌های اولد مورد نیاز برای نسل آینده آیفون SE توسط این برند کره‌ای تامین خواهد شد. سامسونگ از زمان عرضه آیفون X همواره پنل‌های اولد تولیدی خود را در اختیار اپل قرار داده است. اگرچه سهم این شرکت از سفارش‌های پنل اولد طی سالیان اخیر کاهش یافته است؛ اما سامسونگ کماکان به عرضه این محصول ادامه خواهد داد.

بر اساس گزارش جدید نشریه Hankooki Daily، سامسونگ دیسپلی پنل‌های اولد مورد نیاز برای چهارمین نسل آیفون SE را تامین خواهد کرد. با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار می‌رود که این گوشی هوشمند در نیمه نخست سال 2025 عرضه شود. آیفون SE 2024 اولین مدل سری SE به نمایشگر اولد به‌شمار خواهد رفت. به عبارت دیگر، تمامی مدل‌های پیشین آیفون SE با صفحه‌نمایش LCD روانه بازار شدند.

با این‌حال سامسونگ دیسپلی تنها تامین‌کننده پنل‌های اولد برای مدل آینده آیفون SE نخواهد بود. شرکت چینی BOE و کمپانی کره‌ای ال‌جی دیسپلی نیز بخشی از سفارش‌های پنل اولد برای آیفون SE 2024 را تامین خواهند کرد.

گزارش‌های پیشین ادعا کردند که شرکت‌های BOE و ال‌جی دیسپلی تنها تولیدکنندگان پنل‌های اولد برای مدل آینده آیفون SE محسوب خواهند شد؛ اما اکنون به‌نظر می‌رسد که سامسونگ دیسپلی نیز در این ترکیب جای گرفته است. با این‌حال سهم سامسونگ دیسپلی از سفارش‌های اپل هنوز مشخص نشده است؛ اما ظاهرا شرکت BOE بیش‌ترین سهم از معاملات را به خود اختصاص خواهد داد.

چند سال قبل پنل‌های P-OLED ساخت ال‌جی دیسپلی با مشکلات متعددی از جمله طول عمر و مصرف انرژی مواجه بودند. با این‌حال این شرکت از آن زمان تاکنون چنین مشکلاتی را برطرف نموده و اکنون پنل‌های ساخت ال‌جی دیسپلی از کیفیتی مشابه با تولیدات سامسونگ دیسپلی برخوردار هستند.

شرکت‌های چینی BOE و CSOT نیز پنل‌های اولد باکیفیتی را تولید می‌کنند؛ اما این برندها قادر به تولید پنل‌ به میزان کافی و با کیفیت مشابه نبوده و در نتیجه نمی‌توانند پاسخگوی نیازمندی‌های اپل به شکلی پایدار باشند.

اپل میزان وابستگی خود به سامسونگ دیسپلی در زمینه نمایشگرهای اولد را کاهش داده است. غول کوپرتینویی طی سالیان گذشته تعداد بیش‌تری پنل‌ را از ال‌جی دیسپلی و BOE خریداری کرده است. پنل‌های ساخت ال‌جی دیسپلی برای آیفون‌های رده بالا و نمونه‌های ساخت BOE برای مدل‌های غیر پرو آیفون مورد استفاده قرار گرفته‌اند. اولین آیپد اپل با نمایشگر اولد نیز از پنل‌های Tandem OLED ساخت شرکت‌های ال‌جی دیسپلی و سامسونگ دیسپلی استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH