چگونه از اطلاعات ویندوز فون خود فایل پشتیبان تهیه کنیم؟

با وجود اینکه توجه زیادی به سیستم عامل ویندوزفون نمی‌شود اما در واقع شاهد یک سیستم قدرتمند و جالب هستیم و کاربر می‌تواند به تمام برنامه‌ها و… از طریق کاشی‌های زنده دست یابد. تهیه نسخه پشتیبان یا بک‌آپ، یک موضوع با اهمیت است که باعث می‌شود فرد در خصوص اطلاعات موجود بر روی گوشی نگرانی نداشته باشد. شیوه تهیه فایل پشتیبان از ویندوزفون نیز از سال 2010 تا 2015 تفاوت زیادی کرده است. همراه ما باشید تا با روش و شیوه تهیه و نصب یک فایل پشتیبان از سیستم عامل ویندوز فون آشنا شویم.

Nokia Lumia 830 (1)

این آموزش در ویندوز فون 8.1 طراحی شده است و به شما نیز پیشنهاد می‌کنیم از این نسخه استفاده کنید؛ زیرا بخش‌ها و ویژگی‌های زیادی برای تهیه فایل پشتیبان در آن قرار داده شده است که از طریق اعمال تنظیمات مختلف می‌توانید فایل پشتیبان را به حساب مایکروسافت خود ارسال کنید تا در مواقع بعدی نیز بتوانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

How-to-Back-Up-a-Windows-Phone-1-372x620

حال برای شروع کار دکمه پاور را فشار دهید و قفل اسلاید گوشی را باز کنید (آخه این هم گفتن داشت؟)

How-to-Back-Up-a-Windows-Phone-2-372x620

به صفحه استارت و شروع خوش آمدید، حال وارد بخش تنظیمات شوید که در اغلب موارد در همان صفحه اصلی است.

How-to-Back-Up-a-Windows-Phone-4-372x620

بعد از ورود به بخش کاشی تنظیمات گزینه All Settings را لمس کنید.

How-to-Back-Up-a-Windows-Phone-6-372x620

به پایین صفحه اسکرول کنید تا به گزینه Backup برسید. حال وارد این بخش شوید.

How-to-Back-Up-a-Windows-Phone-8-372x620

با ورود به صفحه وارد بخش Apps+Settings شوید و این ویژگی را روشن یا On کنید (البته اگر می‌خواهید از تنظیمات و اپلیکیشن‌ها فایل پشتیبان تهیه کنید می‌بایست وارد این بخش شوید. اما اگر تصمیم دارید تا از پیام‌ها و یا تصاویر فایل پشتیبان تهیه نمایید وارد بخش مربوطه شوید).

How-to-Back-Up-a-Windows-Phone-9-372x620

اغلب کابران ویندوزفون دوست دارند تا فایل پشتیبان خود را بر روی سرویس ابری مایکروسافت با نام OneDrive ذخیره کنند. برای این‌کار وارد حساب کاربری خود در وان‌درایو شوید و سپس بعد از اعمال تنظیمات فایل پشتیبان خود را تهیه کنید.

How-to-Back-Up-a-Windows-Phone-10-372x620

اگر تاکنون اقدام به تهیه فایل پشتیبان نکرده‌اید اکنون بهترین موقع است تا تنظیمات را اعمال کنید تا در مدت زمان‌های معین دستگاه به‌صورت خودکار فایل پشتیبان جدید را تهیه و در وان‌درایو ذخیره کند.

در بخش تهیه فایل پشتیبان از تصاویر، این امکان وجود دارد که به گوشی تنظیمات مخصوص برای تهیه فایل پشتیبان از تصاویر باکیفیت را بدهید تا از این پس تنها تصاویر باکیفیت بالا در سرویس مایکروسافت ذخیره شوند (برای این کار نیاز به شبکه وای-فای وجود دارد).

How-to-Back-Up-a-Windows-Phone-11-372x620

حال با اعمال تنظیمات، دکمه back up now را فشار دهید تا فایل پشتیبان شما تهیه و در سرویس OneDrive ذخیره شود. شما در چه فاصله زمانی‌ای از اطلاعات دستگاه خود فایل پشتیبان تهیه می‌کنید؟ در بخش دیدگاه‌ها با ما در ارتباط باشید.

7 در مورد “چگونه از اطلاعات ویندوز فون خود فایل پشتیبان تهیه کنیم؟”

  1. حال برای شروع کار دکمه پاور را فشار دهید و قفل اسلاید گوشی را باز کنید (آخه این هم گفتن داشت؟)
    عاضق این شوخیای آی تی رسان هستم…
    بیشترشون کنید…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH