منتظر آی‌فون ۷ نباشید؛ این محصول سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود!

اپل قصد دارد تا چرخه همیشگی طراحی آیفون‌ها را تغییر دهد و به‌جای هر دو سال، هر سه سال طراحی آیفون را تغییر دهد. بنابراین تغییرات در آیفون جدید، همه تغییرات جزیی هستند.

اپل نام آیفون را برای سال بعد نگه داشته و آیفونی که امسال معرفی می‌شود، آیفون ۷ نخواهد بود. آیفون جدید در همان دو نسخه ۴.۴ و ۵.۵ اینچی عرضه می‌شود. بزرگترین تغییر نسخه جدید آیفون، حذف جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون است که باعث می‌شود که این مدل، یک میلی‌متر باریک‌تر شود و خاصیت ضد آب آن افزایش یابد. پورت Lightning هم برای شارژ آیفون و هم برای هدفون استفاده می‌شود.

اپل تغییرات بزرگ‌تر را برای سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته است. این سال، دهمین سالگرد آیفون است. یکی از این تغییرات استفاده از نمایشگر OLED بدون حاشیه است. در این نسخه، دکمه هوم دیگر وجود ندارد و اپل آن را در نمایشگر لمسی تعبیه می‌کند.

در گذشته، اپل آیفون‌ها را در چرخه «تیک تاک» معرفی می‌کرد. در سال‌های «تیک»، اپل تغییرات بزرگی را در آیفون اعمال می‌کرد. در سال‌های «تاک»‌، اپل بهبودهای نرم‌افزاری و بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری را انجام می‌داد.

هنوز مشخص نیست که این کار فقط یک‌بار انجام می‌شود و یا دایم است. در هر صورت، این کار در زمان خطرناکی برای آیفون انجام می‌شود. آیفون، حدود دو سوم درآمد اپل را تشکیل می‌دهد. امسال برای اولین بار،‌ فروش آیفون کاهش پیدا کرد. دلایل این کاهش را می‌توان به کاهش تقاضا و سرد شدن بازار چین نسبت داد.

معرفی آیفون با نمایشگر بزرگتر در سال ۲۰۱۴، فروش آیفون را ۳۷ درصد افزایش داد. در سال پیش از آن، فروش آیفون تنها ۱۳ درصد افزایش داشت.

در جلسه‌ای که مدیران این شرکت با مهندسان چینی داشتند، یکی از مهندسان این سوال را پرسید که چرا تغییرات امسال اعمال نمی‌شوند. جواب مدیران این بود که اعمال این تغییرات زمان لازم خواهد داشت. برخی از افراد معتقدند که تکنولوژی‌هایی که اپل قصد استفاده از آنها را دارد، هنوز به طور کامل تکامل نیافته‌اند.

تغییرات بزرگ قبلی در آیفون، سر و صدای زیادی به پا کرد و باعث شد که کاربران به فکر آپگرید گوشی خود باشند. اما آیفون ۶S چندان سر و صدایی به پا نکرد، چون تغییرات زیادی نداشت و به مدل پیشین خود شباهت داشت. تیم کوک،‌ ماه گذشته در مصاحبه با CNBC گفته بود که نوآوری‌های بزرگ باعث می‌شود که کاربران به فکر آپگرید گوشی خود باشند.

کولبیندر گارچا، تحلیلگر بانک Credit Suisse، هفته گذشته به مشتریان این بانک گفته است که تقاضا برای آیفون جدید چندان بالا نخواهد بود چون تغییرات زیادی در این آیفون وجود ندارد. آقای گارچا انتظار دارد که سال آینده، شاهد یک تغییر بزرگ باشیم.

هوراس ددیو، بنیانگذار موسسه تحقیقاتی Asymco، معتقد است که بسیاری از مشتریان، گوشی خود را تنها به دلیل تمام‌شدن قرارداد با اپراتورها تعویض می‌کنند و چندان به ویژگی‌ها و ظاهر جدید اهمیت نمی‌دهند.

برای سال‌ها، جانی آیو، طراح ارشد اپل، می‌خواسته است که آیفون شبیه یک ورق شیشه باشد. طرحی که برای آیفون ۲۰۱۷ در نظر گرفته شده است، با حذف اکثر حاشیه‌ها به طرح مورد نظر آیو نزدیک‌تر می‌شود. البته اپل هنوز طراحی‌ها را تمام نکرده و ممکن است که این طرح، هیچ‌وقت اجرایی نشود.

1 در مورد “منتظر آی‌فون ۷ نباشید؛ این محصول سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH