پتنت جدید اپل برای دستگیری سارقین به وسیله اثر انگشت

اپل به تازگی یک پتنت جدید را به ثبت رسانده است که از طریق آن می‌توان سارقین تلفن‌های هوشمند را راحت‌تر از گذشته دستگیر نمود. به وسیله این پتنت، اثر انگشت افراد ناشناس از طریق ثبت اطلاعات بیومتریک شناسایی شده و در یک محل درون دیوایس یا روی فضاهای ابری ذخیره می‌شود و در زمان نیاز، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در چند سال اخیر، آمار سرقت آیفون در کشور انگلستان بسیار زیاد بوده است.

در حال حاضر، نقشه رسمی و خاصی برای پیاده‌سازی این کار وجود ندارد. اما اپل در حال کار بر روی این موضوع است تا آن را به سرانجام برساند. اگر روزی این پروژه به جریان افتاده و عملی شود، کار سارقان بسیار سخت خواهد شد.

در حال حاضر و به دلیل قوانین سفت و سخت امنیتی، ثبت اثر انگشت افراد به صورت کاملا محرمانه و کدگذاری شده انجام می‌شود و دسترسی به آن تقریبا غیر ممکن است. به همین دلیل، تلفن‌های هوشمندی که از اثر انگشت برای دسترسی به اطلاعات استفاده می‌کنند، از سطح بالایی از امنیت برخوردار هستند.

apple-patent-fingerprint-thief

در حال حاضر ثبت اطلاعات دیوایس سرقت شده مانند محل آن بر روی نقشه یا عکس‌هایی که با دوربین جلوی دستگاه گرفته می‌شود به راحتی انجام پذیر بوده و دسترسی به آنها نیز راحت است. اما دستیابی به اطلاعات شخصی فرد سارق شامل اثر انگشت در حال حاضر غیر ممکن است و باید منتظر باشیم و ببینیم که پتنت اپل به کجا می‌رسد.

به نظر می‌رسد که این موضوع جای کار و بحث بسیار زیادی دارد. چرا که سرقت دیوایس‌ها در جوامع امروزی به تعداد بسیار زیاد اتفاق می‌افتد و برای کاربران نیز بسیار نگران کننده به نظر می‌رسد. نظر شما در این مورد چیست؟

1 در مورد “پتنت جدید اپل برای دستگیری سارقین به وسیله اثر انگشت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH