Supercomputer

ژاپن در حال ساخت سریع‌ترین سوپرکامپیوتر جهان است

همانطور که مطلع هستید ژاپن از جمله کشورهای پیشرو در عرصه تکنولوژی است. اما آن‌ها هرگز دوست ندارند به پیشتازی خود در این عرصه پایان دهند و این‌بار قصد دارند تا با ساخت سریع‌ترین سوپرکامپیوتر جهان یکبار دیگر نبوغ خود را به رخ سایرین بکشند.

به گزارش رویترز، هدف اصلی از ساخت این سوپرکامپیوتر کمک به دانشمندان ژاپنی در طراحی و ساخت خودروهای بدون راننده، ساخت ربات‌های قدرتمندتر و همچنین کمک به علم پزشکی عنوان شده است.

طبق گزارشات موجود، وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن در حدود ۱۷۳ میلیون دلار برای این پروژه در نظر گرفته است. ژاپن در تلاش است تا با ساخت این سوپرکامپیوتر، خود را از غول‌های تکنولوژی‌ همچون کره‌جنوبی و چین متمایز کند. آن‌ها به خوبی دریافته‌اند که هیچ چیز بیشتر از سرعت تفاوت را آشکار نمی‌کند.

به گزارش رویترز، این کامپیوتر قادر خواهد بود تا ۱۳۰ کادریلیون (یک با ۱۵ صفر جلوی‌ آن!) محاسبه در ثانیه انجام دهد. این درحالی است که سریعترین سوپرکامپیوتر حال حاضر یعنی Sunway Taihulight با سرعت پردازشی ۹۳ کادریلیون در ثانیه حدود ۴۰ درصد کندتر است. این سوپر کامپیوتر احتمالا تا سال آینده توسط موسسه بین المللی علوم صنعتی پیشرفته و فناوری ژاپن رونمایی خواهد شد.

بی شک یکی از حوزه‌هایی که تحت تاثیر افزایش سرعت رایانه‌ها رشد خواهد کرد، هوش مصنوعی است. هر اندازه که کامپیوترها سرعت محاسباتی بیشتری پیدا می‌کنند، دانشمندان به طراحی ماشین‌های خودران پیشرفته‌تر، اتوماسیون کارخانجات و پیشرفت تکنولوژی پزشکی امیدوارتر می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH