10 ویژگی اینستاگرام که شاید تا الان از آن‌ها بی‌خبر بودید!

اینستاگرام یکی از باثبات‌ترین شبکه‌های اجتماعی موجود بوده که محبوبیت زیادی هم در بین کاربران پیدا کرده است. هر روز تعداد زیادی از کاربران با گذاشتن عکس‌ها و استوری‌های مختلف‌شان در این شبکه اجتماعی، از آن استقبال می‌کنند.

قابلیت‌های زیادی به اینستاگرام از ابتدا تاکنون برای راحتی کاربران افزوده شده است. تعداد زیادی از آن‌ها هستند که هنوز توسط بسیاری از کاربران ناشناخته‌اند. در این مطلب می‌خواهیم شما را با این قابلیت‌های پنهان موجود در اینستاگرام، که شاید تا الان از آن‌ها بی‌خبر بوده‌اید، آشنا کنیم. تعداد زیادی از آن‌ها واقعا کاربردی هستند و به کارتان خواهند آمد. پس همراه ما باشید.

از افرادی که فالو کرده‌اید، اعلانات دریافت کنید

اگر یک صفحه اینستاگرام برای‌تان اهمیت زیادی دارد و نمی‌خواهید حتی یک‌بار از فعالیت‌های آن بی‌خبر بمانید، می‌توانید از قابلیت دریافت اعلان در صورت انجام فعالیت در صفحه استفاده کنید. در این صورت اگر صفحه مورد نظر شما هرگونه تغییراتی مانند گذاشتن پست جدید، استوری جدید و ویدیو لایو جدید داشته باشد، می‌توانید به راحتی از طریق اعلان از آن‌ها باخبر شوید.

برای فعال کردن این قابلیت به اکانتی که می‌خواهید از آن اعلانات دریافت کنید وارد شوید و بر روی دکمه آپشن که با آیکون سه نقطه در قسمت بالا سمت راست رابط کاربری قرار گرفته کلیک کنید. در منوی باز شده از میان گزینه‌ها، Turn On Post Notifications را انتخاب کنید. با فعال کردن آن هر فعالیتی که پیج مورد نظرتان داشته باشد، شما از آن ‌به صورت اعلان باخبر خواهید شد. برای غیرفعال کردن این مورد می‌توانید طبق مراحل بالا پیش بروید و گزینه Turn Off Post Notifications را انتخاب کنید.

حذف کردن تگ خودتان از تصاویر افراد دیگر

این قابلیت برای زمانی کاربردی خواهد بود که یکی از دوستان‌تان در تصویری شما را تگ کرده و حالا آن تصویری در پروفایل شما در قسمت تصاویر تگ شده قرار گرفته است. در این صورت شما می‌توانید به راحتی تگ خودتان را از عکس حذف کنید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد.

اولین راه به این صورت بوده که به طور کل تگ عکس‌ را حذف کنید. برای انجام این کار عکس مورد نظر را باز کنید و گزینه آپشن را انتخاب کنید. در صفحه باز شده Photo Options را بزنید و از آن جا گزینه Remove Me from Photo را انتخاب کنید.

اما راه دوم پنهان کردن تصویر از قسمت تصاویر تگ شده موجود در پروفایل‌تان است. در این صورت تصویر تگ شده به همان حالت موجود خواهد بود و فقط دیگر در پروفایل‌تان قابل رویت نیست. برای انجام این کار باید طبق مراحل بالا پیش بروید و در آخر گزینه Hide from My Profile را انتخاب کنید.

تاریخچه جست‌وجو‌ اینستاگرام را پاک کنید

همان طور که می‌دانید با جست‌وجو هر مورد در اینستاگرام، تاریخچه‌ای از مواردی که جست‌وجو کرده‌اید در برنامه می‌ماند. احتمال این که در کنار یکی از دوستان‌تان بنشینید و با نوشتن یک عبارت تمام تاریخچه جست‌و‌جو شما نمایان شود و مقابل آن شخص احساس خجالت کنید وجود خواهد داشت. اگر می‌خواهید تاریخچه جست‌و‌جوی‌تان را از اینستاگرام پاک کنید وارد پروفایل خودتان شوید و از آن‌جا با کلیک بر روی آیکون سه نقطه وارد منوی آپشن شوید. در صفحه باز شده گزینه Clear Search History را انتخاب کنید. دقت کنید که با انتخاب این گزینه اینستاگرام دیگر از حدس زدن کلمات مورد نظر شما برای جست‌و‌جو جلوگیری می‌کند.

تمامی پست‌هایی را که لایک کرده‌اید، مشاهده کنید

آیا برای‌تان پیش آمده که پستی را از یک دستور غذایی خوشمزه لایک کرده‌اید و پس از آن با گذشت چند روز می‌خواهید آن پست را پیدا کنید؟ در حالت معمول پیدا کردن پست‌هایی که به صورت تصادفی برای شما نمایش داده می‌شوند بسیار دشوار بوده و شاید امکان ناپذیر باشد. اما اگر پست مورد نظرتان را لایک کرده‌اید، می‌توانید به راحتی آن را پیدا کنید.

برای پیدا کردن تمامی پست‌های لایک شده توسط خودتان نیاز نیست ساعت‌ها در پیج‌های مختلف به دنبال آن بگردید، تنها کافی است وارد پروفایل‌تان شوید و از آن‌جا با کلیک بر روی آیکون سه نقطه که منوی آپشن را باز می‌کند، گزینه Posts You’ve Like را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود می‌توانید تمامی پست‌های لایک شده توسط خودتان را مشاهده کنید.

پست‌های‌تان را مانند یک حرفه‌ای ویرایش کنید

اکثر افراد برای گذاشتن پست در اینستاگرام به تصویر یک فیلتر ساده اضافه و سپس آن را بدون ایجاد هیچ گونه تغییر دیگری آپلود می‌کنند. بهتر است بدانید ابزارهای ویرایشی حرفه‌ای‌تری به نسبت فیلتر گذاری برای تصاویر موجود بوده که پست‌های شما را خاص می‌کنند. برای مثال در تصویر پایین من علاوه بر استفاده از فیلتر، تغییرات زیادی در رنگ‌ و نور آن ایجاد کرده‌ام که تفاوتش را می‌توانید مشاهده کنید.

برای دسترسی به منوی ویرایش حرفه‌ای تصویر، پس از انتخاب عکس مورد نظرتان بر روی گزینه edit کلیک کنید. این گزینه درست کنار filter قرار گرفته است. با وارد شدن به آن بخش‌های متعددی برای ایجاد تغییرات در تصویر موجود بوده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. برای مثال شما می‌توانید غلظت رنگ تصویر را کم و زیاد کنید و یا با تغییر دادن کنتراست تیرگی تصویر را کنترل کنید.

قابلیت کاهش مصرف داده

به این دلیل که اینستاگرام با تصاویر و ویدیوها کار می‌کند، مقدار زیادی از حجم اینترنت مصرفی شما صرف این برنامه خواهد شد. اما قابلیت خاصی در این برنامه وجود داشته که مصرف داده را به حداقل می‌رساند. برای استفاده از این قابلیت‌ هم وارد منوی آپشن شوید و از آن‌جا گزینه Cellular Data Use را انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه Use Less Data را فعال کنید. با استفاده از این ویژگی سرعت لود عکس‌ها و ویدیوهای شما کندتر خواهد شد اما تاثیر زیادی در مصرف حجم اینترنت‌ خواهد داشت.

دو یا چند اکانت را به طور همزمان اداره کنید

در گذشته داشتن چند اکانت در اینستاگرام و اداره کردن‌شان کمی دشوار بود. اما بعد از اپدیت اینستاگرام به نسخه‌های جدید، قابلیت افزودن چند اکانت به برنامه و کنترل همگی آن‌ها با هم به وجود آمد. با این قابلیت دیگر نیازی به خارج شدن از یک حساب و وارد شدن به حساب دیگر نیست و تنها برای یک بار باید وارد اکانت‌هایی که می‌خواهید داشته باشید، شوید. این ویژگی می‌تواند برای افرادی که چند اکانت اینستاگرام مانند اکانت‌های بیزنسی دارند و می‌خواهند آن از اکانت شخصی‌شان جدا باشد بسیار کاربردی است.

برای اضافه کردن اکانت به اینستاگرام باید وارد پروفایل‌تان شوید و از آن‌جا با کلیک بر روی آیکون سه نقطه منوی آپشن را باز کنید. در منوی باز شده گزینه Add Account را انتخاب کنید. در صفحه باز شده باید با وارد کردن اطلاعات کاربری‌تان وارد اکانت دوم‌تان شوید. پس از وارد شدن، هنگام باز کردن پروفایل در بخش بالا سمت چپ لیست اکانت‌های‌تان قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با کلیک بر روی هرکدام وارد اکانت مورد نظر شوید. البته دقت کنید شما تنها قادر به استفاده از ایمیل و فیس‌بوک‌تان برای یک اکانت هستید و نمی‌توانید اکانت‌های مختلفی را با این دسته از اطلاعات بسازید و به لیست اضافه کنید.

تصاویر کالج بسازید

ساختن تصاویر کالج یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی است که افراد در حوزه کارهای ویرایشی تصویر انجام می‌دهند. اینستاگرام یک برنامه جداگانه برای استفاده از این قابلیت یعنی ساخت تصاویر کالج در اختیار کاربران قرار داده است. نام این برنامه Layout و برای سیستم عامل‌های iOS و اندروید در دسترس است. این برنامه به شما اجازه ساخت تصاویر کالج و اشتراک‌گذاری مستقیم آن‌ها در اینستاگرام را می‌دهد. شما می‌توانید به Layout هم از طریق خود اپ و هم از طریق اینستاگرام در صفحه آپلود تصویر جدید، دسترسی داشته باشید. در این برنامه 9 مود مختلف برای ساخت کالج قرار گرفته که در هر کدام امکان شخصی سازی از نظر اندازه تصاویر و انتخاب قاب‌ها موجود است.

فعالیت‌تان را در اینستاگرام جذاب‌تر کنید

اخیرا قابلیت‌های جالبی مانند گذاشن استوری، ویدیو لایو، بومرنگ و بسیاری دیگر از این دسته امکانات به اینستاگرام اضافه شده که هر کدام جذابیت خاصی را به فعالیت‌های‌تان در اینستاگرام می‌افزایند. بومرنگ یکی از این قابلیت‌ها بوده که تصویر متحرک و پیوسته‌ای از شما را ثبت می‌رساند و در آخر می‌توانید آن را ذخیره و یا به اشتراک بگذارید. به اشترام گذاری بومرنگ می‌تواند هم به صورت پست و هم در استوری صورت بگیرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های اینستاگرام که البته برای دسترسی به آن باید اپ مربوط به آن را نصب کنید، Hyperlapse نام داشته که در واقع یک تایم لپس با کیفیت را برای شما می‌سازد و می‌توانید آن را مستقیم بر روی اینستاگرام آپلود کنید. افزودن استیکر‌های مختلف در استوری هم یکی از این ویژگی‌های جذاب اینستاگرام بوده که اخیرا طرفداران زیادی هم پیدا کرده است.

فعال‌ترین هشتگ‌ها را برای استفاده پیدا کنید

یکی از عواملی که باعث مشهور شدن و موفقیت شما در اینستاگرام خواهد شد، استفاده از فعال‌ترین و پر استفاده‌ترین هشتگ‌های روز است. این مورد به شما کمک می‌کند تا با سایر کاربران در تعامل باشید و افراد زیادی تصاویر شما را مشاهده کنند. پیدا کردن هشتگ‌ فعال و محبوب دردسر خودش را دارد و باید برایش جست‌و‌جوی زیادی بکنید.

یکی از راه‌های موجود برای پیدا کردن هشتگ‌های فعال، استفاده از وب‌سایت hatagify.me است. در این وب‌سایت شما می‌توانید با وارد کردن موضوع مورد نظرتان محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین هشتگ‌های مربوطه را مشاهده کنید و آن را برای پست‌های‌تان قرار دهید. به عنوان مثال استفاده از هشتگ‌های animal، Cute و Love می‌تواند در شناساندن پست شما که درباره یک همستر است، به کاربران مختلف کمک زیادی بکند. به طور کل استفاده از هشتگ یکی از مهم‌ترین راه‌های افزایش فالوور و محبوبیت شما در اینستاگرام خواهد بود.

این ترفندهایی که در بالا توضیح دادیم شاید قابلیت‌های آن‌چنان شوکه برانگیزی برای شما نباشند، اما مطمئنا دانستن آن‌ها عملکرد شما را در این شبکه اجتماعی بهبود می‌بخشند و باعق موفقیت هرچه بیشتر شما در این زمینه خواهند شد. اگر شما هم ترفند خاصی در اینستاگرام می‌شناسید، آن را از طریق نظرات به ما معرفی کنید.

2 در مورد “10 ویژگی اینستاگرام که شاید تا الان از آن‌ها بی‌خبر بودید!”

  1. با سلام.ممنون بابت مطالب مفیدتون.میخواستم ببینم اگر من پیج یه نفر رو که فالو نکردم باز کنم و عکسهاشو نگاه کنم اما لایک نکنم اون فرد متوجه میشه؟با تشکر

    3
    12
  2. سلام
    ممنون بابت مطالبتون؛ بسیار مفید بودند.
    سوالی دارم از خدمتتون ..در قسمت سرچ اینستاگرام که همه تصاویر نشون داده میشن ،انتخاب نمایش این تصاویر به چه صورت توسط اینستا صورت میگیره چون مثلا صفحه اینستا من در مقایسه با یک فرد دیگه تصاویر متفاوتی نشون میده…این درسته که به فلوئر هامون بستگی داره که چه چیزهایی رودنبال میکنن؟

    1
    2

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH