هرآنچه که درمورد ایکس‌باکس وان‌ ایکس و قوی‌ترین کنسول دنیا باید بدانید

چند ساعت قبل، همان‌گونه که از قبل مشخص بود، مایکروسافت از ایکس‌باکس وان‌ایکس، قوی‌ترین کنسولی که تا بحال تولید شده است رونمایی کرد. تا چندی پیش نام این محصول را پروژه اسکورپیون یا عقرب نام‌گذاری کرده بودند.

از همه مهم‌تر این است که شرکت اعلام نموده این کنسول را در تاریخ 7 نوامبر با قیمت (499 دلار/449 پوند/499 یورو) روانه بازار خواهد کرد. پیش‌سفارش این دستگاه به همین زودی اعلام خواهد شد.

حال، با در اختیار داشتن جزئیات قیمت، به بازنگری مشخصه‌هایی می‌پردازیم تا علت هزینه‌ای که می‌پردازید را درک کنید. مشخصات اصلی و کلیدی ایکس‌باکس وان‌ ایکس شامل موارد زیر است:

پردازنده: AMD هشت-هسته ای سفارشی با فرکانس 2.3 گیگاهرتز
حافظه: حافظه ویدیویی 12 گیگابایت GDDR5، با 9 گیگابایت اختصاصی برای بازی‌ها، با پهنای‌باند حافظه 326 گیگابیت/ثانیه
GPU: تعداد 6 ترافلاپ
اندازه: 11.8×9.4×2.4 اینچ (کوچکترین ایکس‌باکس تولید شده)
حافظه ذخیره: 8 گیگابایت فلش مموری، 1 ترابایت حافظه HDD
قابلیت‌های ویدیویی: هارد دیسک نوری بلوری 4K UHD ،HDMI 2.0b (خارجی)، 2160p@60Hz ،AMD فری سینک، ساپورت HDR10
اجزای صوتی: دالبی دیجیتال 5.1، ترو اچ‌دی با آتموس
قابلیت وایرلس: بلوتوث فعال، وایرلس دو بانده با وای‌فای، مستقیم برای شبکه‌های خانگی، IR بلاستر
اتصال: پورت پاور، 2 عدد پورت اچ‌دی‌ام‌آی (1 HDMI 1.4b ورودی، 1 HDMI 2.0b خروجی)، 3 عدد پورت یواس‌بی 3.0، IR خروجی، S/PDIF، پورت اینترانت

مایکروسافت اعلام کرد که مشخصات بالا باعث اجرا شدن بازی‌ها با وضوح 4k می‌شود. با این‌حال این کمپانی اذعان نمود برای اجرای بازی‌ها در حالت 4k نیازی به تلویزیون با این کیفیت ندارید.

در واقع اگر تلویزیون 1080p دارید، با همین کنسول می‌توانید ارتقای سطح کیفیت و وضوح گیم‌پلی را در این بازی‌ها به دلیل استفاده از تکنیک‌های سوپرسمپلینگ در ایکس‌باکس وان‌ ایکس، مشاهده کنید.
همچنین این دستگاه اولین بار است که برای نهایت قدرت و کارآرایی از سیستم محفظه بخار آب سرد استفاده می‌کند.

به مشتریانی که ایکس‌باکس وان‌ایکس را خریداری نمایند، یک کنترلر وایرلس، یک بسته 14 روزه طلایی ایکس‌باکس لایو، یک بسته 1 ماهه ایکس‌باکس گیم پاس، یک کابل HDMI، و یک کابل پاور درون یک پکیج بسته‌بندی عرضه خواهد شد.

ایکس‌باکس وان‌ایکس

تمامی وسایل و بازی‌هایی که برای ایکس‌باکس وان قابل اجرا هستند بر روی این دستگاه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بازی‌هایی که قابلیت ایکس‌باکس وان‌ایکس 4K دارند، با نام تجاری “Xbox One X Enhanced” یا “ایکس‌باکس وان‌ایکس پیشرفته” اجرا خواهند شد که 40 درصد بهتر از ایکس‌باکس وان خواهد بود. این کمپانی چند ساعت قبل موضوعات بسیاری را در کنفرانس E3 به نمایش گذاشت. همچنین مایکروسافت تعدادی بازی اصلی ایکس‌باکس را در لیست سازگار جای داد که قرار شد این بازی‌ها در ایکس‌باکس وان‌ایکس نیز قابل اجرا باشند.

علاوه براین، این شرکت قول داد تا سال بعد قابلیت “واقعیت ترکیبی” را در ایکس‌باکس وان‌ایکس بگنجاند.

در مجموع، قیمت 499 دلاری ایکس‌باکس وان‌ ایکس رقیبی قابل‌ قبول برای PS4 با قیمت 399 دلار بوده که ضعیف‌تر از این کنسول است. همه منتظر هستند تا در 7 نوامبر 2017 استقبال عمومی از این کنسول را مشاهده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH