لنوو

لنوو از این پس در گوشی‌های خود از اندروید خام استفاده می‌کند

اگر به اسمارت‌فون‌های کمپانی لنوو که تا به امروز عرضه شد‌ه‌اند نگاهی بیاندازیم، خواهیم دید که رابط کاربری اغلب آن‌ها پوسته اختصاصی این شرکت به نام Vibe Pure است. به‌تازگی طبق اعلام آقای آنوج شارما (Anuj Sharma)، مدیر بخش بازاریابی این شرکت در کشور هند، این سازنده قصد دارد این رابط کاربری را برای همیشه کنار گذاشته و از اندروید خام در محصولاتش استفاده کند.

می‌توان گفت که این ایده احتمالا از زیر برند تقریبا موفق این شرکت، یعنی موتورولا وام گرفته شده و لنوو هم قصد دارد برای سادگی بیشتر، اسمارت‌فون‌های جدیدش را در آینده نزدیک، با اندروید خام عرضه کند. البته می‌توان این تصمیم را به نوعی هم به سود کاربران دانست، چراکه در صورت استفاده از نسخه خام سیستم‌عامل اندروید، آنگاه محصولات این شرکت با سرعت بیشتری به نسخه‌های بالاتر به‌روزرسانی خواهند شد و زمان کمی برای دریافت آپدیت‌ها نیاز دارند. طبق گفته‌های آقای شارما، لنوو این تصمیم را براساس بازخورد‌های مثبتی که از کاربران و مشتریان خود دریافت می‌کند، اتخاذ کرده است، او تاکید می‌کند که:

ما در 11 ماه گذشته نگاهی به چشم‌اندازی که برای بخش نرم‌افزار خود داشتیم، انداختیم. ما همواره نزدیک به مصرف‌کنندگان بوده‌ایم و دقت کردیم که آن‌ها چه چیزی را از ما درخواست می‌کنند. همه آن‌ها درخواستی برای یک پروسه مشخص داشتند و در نهایت ما تصمیم گرفتیم که رابط کاربری Vibe Pure را از تلفن‌های‌مان کنار بگذاریم. بنابراین از این پس طبق درخواست مصرف‌کنندگان، از اندروید خام استفاده خواهیم کرد و در آینده همه اسمارت‌فون‌های کمپانی لنوو با نسخه‌ای تکمیل شده از پتلفرم اندروید خام عرضه می‌شوند. این موضوع یک تصمیم بزرگ در چشم‌انداز کسب و کار ما خواهد بود.

لنوو p2

گفته می‌شود نخستین گوشی هوشمندی که قرار است به‌طور رسمی بدون پوسته اختصاصی این شرکت و مجهز به اندروید نوقا نسخه 7.1.1 روانه بازار شود، گوشی K8 Note است. اما نکته دیگر اینجاست که منظور چینی‌ها از نسخه تکمیل شده اندروید خام چه چیزی خواهد بود؟ در واقع باید این‌طور بیان کرد که این سازنده قصد ندارد تمامی بخش‌های اندروید را شخصی‌سازی و با تغییرات مختلف همراه کند. بلکه این شرکت بخشی از امکانات سفارشی رابط کاربری Vibe Pure را کنار می‌گذارد و تنها برخی از آن‌ها مانند قابلیت کاهش نویز صدای Dolby Atmos و TheaterMax را به گوشی‌های آینده خود اضافه خواهد کرد. به‌طور خلاصه می‌توان گفت که اسمارت‌فون‌های لنوو در آینده بسیار شبیه به گوشی‌های موتورولا خواهند شد.

لنوو p2

درحالی‌که افراد بسیاری، این تصمیم را یک تغییر قابل ستایش و به‌خصوص مثبت در تجربه کلی کار با گوشی‌های آینده این کمپانی چینی می‌بینند، اما از سوی دیگر کاربران این شرکت در سرزمین مادری، از این تصمیم دل خوشی ندارند چراکه رابط کاربری اندروید خام در کشور چین چندان محبوب نیست و از طرفی استفاده نکردن از رابط کاربری Vibe Pure و نبود برخی امکانات پیشین در پلتفرم تازه این شرکت، موجی از نارضایتی کاربران را برای این کمپانی به همراه داشته است. نکته جالب دیگر هم استقبال کاربران هندی از این تغییر بوده و تقریبا همه مصرف‌کنندگان هندی به این تصمیم پاسخ مثبت داده‌اند. آقای شارما بیان می‌کند که:

این موضوع پروسه‌ای بلند مدت و تصمیم سختی بود که بالاخره تصمیم به انجامش گرفتیم. زیرا کمپانی مجبور است، تمام بازارهایی را که دستگاه‌های اندرویدی در آنها به فروش می‌رسد، هماهنگ کند. هرچند تفاوت‌های فرهنگی خاصی نیز در این بازارها وجود داشت، مثلا در کشور چین اندروید خام اصلا محبوب نیست و کاربران استفاده از پوسته شخصی‌سازی شده را بیشتر ترجیح می‌دهند، اما به‌طور کلی چیزی که کمپانی به شدت تحت فشار قرار داده بود، درخواست بسیاری از مصرف‌کنندگان کشور هند به منظور استفاده از اندروید خام به جای رابط کاربری فعلی بود.

با توجه به این‌که برخی از گوشی‌های هوشمند این شرکت مانند K6 Note ،لنوو P2 ،K6 و… با وجود قیمت پایین و سخت‌افزار نسبتا ضعیف، عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند، بسیار مشتاق هستیم تا ببینیم موبایل‌های بالارده و پرچمدار این کمپانی چینی با وجود بهره‌گیری از رابط کاربری اندروید خام که بسیار سبک‌تر از پوسته‌های شخصی‌سازی شده است، چه عملکردی را از خود نشان خواهند داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH