نتایج بنچ‌مارک‌ها نشان می‌دهند که اپل آی‌فون‌های قدیمی را کُند نمی‌کند!

اپل با ارایه نسخه‌های جدید سیستم عامل iOS، آی‌فون‌های قدیمی را کُند می‌کند تا خریداران مجبور شوند از گوشی‌های جدید شرکت استفاده کنند. این یکی از آخرین شایعات پیرامون اپل و آی‌فون‌هایش بود. در همین خصوص شواهدی هم ارایه شده بود؛ برای مثال با هر بار ارایه بروزرسانی برای iOS عبارت “کُندی آی‌فون” به دفعات بسیار زیادی در گوگل جستجو می‌شود.

یکی از شرکت‌های ارایه‌دهنده تست‌های بنچ‌مارک Futuremark است. این شرکت با جمع‌آوری اطلاعات از سال پیش، عملکرد حدود 100 هزار آی‌فون مختلف که با نسخه‌های 9، 10 و 11 سیستم عامل اپل کار می‌کردند را مورد سنجش قرار داده است. به طور مثال، Futuremark قدیمی‌ترین آی‌فونی که قابلیت اجرای iOS 11 را داشته، آی‌فون 5S، مورد آزمایش قرار داده است. از ماه اپریل 2016 تا سپتامبر 2017 آزمایش 3D Sling Shot Extreme بر روی این محصول صورت گرفته است. نتایج این آزمایش می‌تواند شایعات اخیر را باطل کند. نتایج بنچ‌مارک حکایت از عملکرد یکسان GPU و CPU در مدت زمانی مذکور دارد و نشان می‌دهد در طول این مدت تغییری در عملکرد دستگاه مشاهده نشده است.

البته این آزمایش با دیگر مدل‌ها نیز صورت گرفته است و در این مدت تنها شاهد کاهش عملکرد ناچیز در نتایج آزمایش CPU بوده‌ایم. پس می‌توان گفت هیچ رابطه‌ای بین افزایش جستجوی عبارت “کُندی آی‌فون” و تئوری توطئه اپل جهت مجاب کردن کاربران در خصوص تعویض آی‌فون خود وجود ندارد.

2 در مورد “نتایج بنچ‌مارک‌ها نشان می‌دهند که اپل آی‌فون‌های قدیمی را کُند نمی‌کند!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH