بازی Toy Blast

بررسی بازی Toy Blast؛ یک کلیشه طولانی و جذاب!

به درستی مشخص نیست که اولین بار ایده حذف خانه‌های رنگی کنار هم به ذهن چه کسی خطور کرده است؟ به هر حال این ایده آنقدر جذاب بوده است که هزاران نسخه بازی بر مبنای آن و در پلتفرم‌های مختلف تولید و عرضه شدند. Toy Blast نیز یکی از همین نسخه‌هاست که اگرچه از ایده‌ای تکراری استفاده می‌کند اما بازهم دوست داشتنی است!

این بازی که توسط استودیو Peak Games توسعه یافته، توانسته است در کافه بازار بیش از 100 هزار بار نصب را تجربه کند که نشان از موفقیت این بازی حتی با وجود گیم‌پلی تکراری می‌دهد. در ادامه نگاهی دقیق‌تر بر این بازی خواهیم داشت.

گیم‌پلی

در Toy Blast هدف اصلی این است که کاربر در هر مرحله به میزان معینی از خانه‌های یک یا چند رنگ مدنظر را در کنار هم چیده و آن‌ها را حذف کند، این فرایند ساده در 1540 مرحله‌ای که تاکنون منتشر شده است تکرار می‌شود. البته باید توجه داشت که همه‌چیز به آن سادگی که فکرش را می‌کنید، نیست؛ در واقع با پیشرفت کردن در این بازی در هر مرحله معماها سخت‌تر از قبل شده و تعداد خانه‌هایی که باید حذف شوند افزایش پیدا می‌کند و تعداد حرکت‌های در نظر گرفته شده نیز کم می‌شود!

انجام دادن این بازی بسیار ساده است، پس از انتخاب مرحله دلخواه در منوی اصلی وارد محیط بازی می‌شوید. در بخش بالایی صفحه دو یا چند خانه رنگی مشخص شده است که روی آن یک عدد دیده می‌شود. برای رد کردن مرحله می‌بایست به تعداد در نظر گرفته شده از خانه‌های همرنگ کنار هم حذف کنید. توجه داشته باشید که تعداد حرکت‌ها محدود بوده و با توجه به تعداد حرکت‌های انجام شده ستاره دریافت خواهید کرد. هم‌چنین اگر چند مرحله نتوانید امتیاز لازم را کسب کنید، می‌بایست مدت زمانی را صبر کرده تا دوباره قادر به بازی کردن باشید. هم‌چنین باید سعی کنید تعداد ستاره‌های دریافتی خود را افزایش دهید تا بتوانید به مراحل بالاتر صعود کنید. Toy Blast حتی به صورت آفلاین نیز قابل بازی کردن است که با توجه به آنلاین بودن اکثر بازی‌های جدید یک امتیاز محسوب می‌شود.

تنوع بسیار زیاد مراحل یکی از مزیت‌های این بازی نسبت به نمونه‌های مشابه است

گرافیک

همان‌طور که مشخص است در گیم‌پلی این بازی نوعی تکرار آزاردهنده را مشاهده می‌کنیم از این رو اهمیت بخش‌هایی نظیر گرافیک و صداگذاری بیش‌تر خواهد شد. در بخش گرافیک Toy Blast عملکرد خوبی را شاد هستیم. طراحی بازی بسیار رنگارنگ و شاد بوده و تنوع بسیار زیادی در مدل‌ها و زمین‌های بازی مشاهده می‌شود. کیفیت اجزای طراحی شده چندان جالب به نظر نمی‌رسد، این موضوع می‌تواند در اسمارت‌فون‌هایی با وضوح نمایشگر بالا کمی آزاردهنده باشد. با این حال تم کلی بازی بسیار دوست داشتنی است و می‌تواند نظر کاربران کم سن و سال را به خود جلب کند. تنوع زمین‌های در نظر گرفته شده برای انجام دادن بازی بسیار زیاد است که با توجه به مراحل طی شده برای کاربر در دسترس خواهد بود. به این ترتیب بخش بزرگی از مشکل تکراری بودن گیم‌پلی به کمک گرافیک دوست داشتنی بازی جبران خواهد شد.

صداگذاری

در بخش صداگذاری Toy Blast نیز عملکرد خوبی را مشاهده می‌کنیم. تعداد صداها و افکت‌های صوتی در نظر گرفته شده برای بازی بسیار زیاد است و همگی با فضای بازی هماهنگی دارند. بدون شک Toy Blastیکی از معدود بازی‌های پلتفرم موبایل است که انجام دادن آن با صدا لذت‌ بخش‌ خواهد بود!

جمع‌بندی

Toy Blast یک بازی ساده و با گرافیک و صداگذاری دوست داشتنی است که با توجه به تعداد بسیار زیاد مراحل در نظر گرفته شده می‌تواند رقیب بسیار قدرتمندی برای بازی محبوب کندی کرش باشد. قابلیت بازی کردن به صورت آفلاین و بدون نیاز به اینترنت می‌تواند یک مزیت بسیار خوب برای این بازی باشد. Toy Blast با حجم تقریبا 80 مگابایتی از طریق کافه بازار قابل دریافت است.

15 در مورد “بررسی بازی Toy Blast؛ یک کلیشه طولانی و جذاب!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH