نرم‌افزار پندار پلاس توسط شرکت واقعیت افزوده پندار رونمایی شد

عصر دیروز و در سمینار خبری که در هتل اسپیناس تهران با حضور جمعی از خبرنگاران و مدیران شرکت واقعیت افزوده پندار برگزار شد، این شرکت از اپلیکیشن پندار پلاس رونمایی کرد.مجتبی طباطبایی،‌ مدیر عامل این شرکت گفت: حدود ۴سال پیش بود که با پروژه‌ای که از یک پایان نامه دانشگاهی شروع شد، متوجه شدیم پتانسیل‌های خوبی وجود در ارتباط با بحث واقعیت افزوده وجود دارد. واقعیت افزوده فناوری هست که یک لایه دیجیتالی را بر روی اجسام می‌آورد. مثلا اگر نرم‌افزاری وجود داشته باشد و شما دوربین را بر روی آن قرار بدهید، یک لایه دیجیتال را به شما نشان می‌دهد. موارد استفاده متعددی از آن وجود دارد که ما بر روی اولین موردی که استفاده کردیم، بهره تبلیغاتی برای ایران خودرو بود. به اسم اپلیکیشن واقعیت افزوده رانا منتشر شد و در اردیبهشت ۹۲ وارد بازار گشت و در این ارتباط با شرکت‌های مختلفی کار شد.

pendar plus 1

اولین استفاده واقعیت افزوده در بخش‌های تبلیغاتی است. سپس در بخش سرگرمی که برای یک اسباب بازی به نام بازی راز باب اسفنجی استفاده شد. در بخش‌های آموزشی، معماری و صنعتی نیز این واقعیت افزوده قابل استفاده است.

بر روی این پروژه جدید در حدود ۲ سال است که تحقیق و بررسی انجام شده اما به خاطر برخی محدودیت‌ها که مهم‌ترین آن اینترنت موبایل بود، در ایران عرضه نشده بود اما امسال کمی وضعیت بهتر شده است و به همین خاطر هم اکنون می‌شود تا حدودی از آن استفاده کرد.

طباطبایی در این ارتباط افزود: در بحث تبلیغاتی، موارد استفاده گوناگونی دارد که هر چه پیش می‌رویم، قابلیت‌های بیشتری کشف شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثل کاتالوگ‌ها، بروشورها، مجلات، روزنامه‌ها، بیلبوردها و…

در بخش آموزشی ایده‌هایی برای این زمینه وجود دارد که با توجه به آنکه هزینه‌ها تا به الان بالا بوده، بخش آموزشی فعال نشده است. نمونه‌ای از بخش صنعتی در پروژه پتروپارس انجام شد اما آن پتانسیلی‌هایی که وجود دارد نه در ایران و نه در خارج هنوز مطرح نشده است.

مدیر عامل واقعیت افزوده پندار درباره محصول جدیدشان گفت: بر روی این پروژه جدید در حدود ۲ سال است که تحقیق و بررسی انجام شده اما به خاطر برخی محدودیت‌ها که مهم‌ترین آن اینترنت موبایل بود، در ایران عرضه نشده بود اما امسال کمی وضعیت بهتر شده است و به همین خاطر هم اکنون می‌شود تا حدودی از آن استفاده کرد.

در بنگاه‌های تحلیل اقتصادی نشان داده می‌شود که این حوزه بسیار می‌تواند درآمد زایی داشته باشد. تا سال ۲۰۲۰ تخمین زده شده است که ۱۲۰ میلیارد دلار این بخش قابلیت درآمد زایی دارد. برای ملموس شدن باید عرض کنم که سال گذشته کل هالیوود ۳۰ میلیارد دلار درآمد داشته است و به همین خاطر این میزان رقم بسیار بزرگی است.

pendar plus 2

پل بین دنیای مجازی و واقعی بایستی پر شود؛ این بخش حتی پتانسیل آن از وب هم بیشتر است زیرا می‌توان تمام دنیا را به صورت واقعیت مجازی عرضه کرد. ما می‌خواهیم واقعیت مجازی در در زندگی روزمره انسان‌ها وارد شود و از صبح که بلند می‌شوید از آن استفاده کنید. مثلا شیری که می‌خورید، تاریخ انقضای آن را ببینید یا با مشاهده کارت ویزیت، مشخصات کامل فرد را تماشا کنید.

پندار پلاس یک پنل هست و تنها اپلیکیشن نیست. شما بدون نیاز به هرگونه دانش برنامه نویسی می‌توانید تجربه‌های AR را برای خودتان تولید کنید.

۴ سال است که این فعالیت آغاز شده و نه در ایران و نه در سایر دنیا از پتانسیل‌های آن استفاده نشده است. هزینه‌های تولید این کار بالاست و کسب و کارهای کوچک‌تر توانایی مالی انجام آن را نداشتند. زمان‌بر بود واحتیاج داشت تا شما یک تیم برنامه‌نویسی داشته باشید تا این اپلیکیشن‌ها را برای شما بسازند. همچنین برای هر شرکتی که این واقعیت افزوده را می‌خواست استفاده کند، بایستی یک اپلیکیشن جداگانه دانلود می‌کردند. با اپلیکیشن پندار پلاس تمام تمرکز ما این بوده که بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم و از لایه‌ای که فقط شرکت‌های بزرگ می‌توانستند استفاده کنند، بهره بگیرید. الان با این اپلیکیشن می‌توان تمام امکانات را استفاده کرد و با اپ پندار پلاس از تجربه واقعیت افزوده استفاده نمود.

کار ساخت تجربیات واقعیت افزوده را پندار پلاس آسوده می‌کند. فرض کنید یک شرکت هستید و بایستی یک تیم استخدام کرده و یک تا دو ماه هزینه می‌کردید؛ اما ما آمدیم و تمام دغدغه‌ها را برداشتیم، البته پندار پلاس یک پنل هست و تنها اپلیکیشن نیست. شما بدون نیاز به هرگونه دانش برنامه نویسی می‌توانید تجربه‌های AR را برای خودتان تولید کنید.

pendar plus 3

یکی از موارد استفاده‌ای که ما برای سیستم پندار پلاس دیدیم، بیلبوردها است، مثلا شما تبلیغ یک خودرو یا تلویزیون را می‌بینید، دوربین را که بر روی آن بگیرید، می‌توانید تیزر آن را مشاهده کنید. منوی رستوران‌ها است که وقتی دوربین اپلیکیشن را بر روی منو بگیرید، یک گالری عکس از سیستم غذاها را مشاهده کنید. یا بر فرض با گرفتن دوربین بر روی کارت ویزیتی که سیستم بر روی آن تعریف شده است، می‌توان ویدئویی از شخصی که کارت ویزیت را داشته مشاهده کنید.

پل بین دنیای مجازی و واقعی بایستی پر شود؛ این بخش حتی پتانسیل آن از وب هم بیشتر است زیرا می‌توان تمام دنیا را به صورت واقعیت مجازی عرضه کرد.

پندار پلاس به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود. بخشی که تا الان توضیح داده شد به چشم پندار عنوان می‌شود. شما وقتی چشم پندار را باز می‌کنید، دوربین فعال شده و یک سری علایم فعال می‌شود، مثلا رستورانی که نزدیک شماست نشان داده می‌شود.

بحث استیکرهای واقعیت افزوده نیز است که وقتی آن را فعال می‌کنید، دوربین ما باز شده و می‌توانید با یک شخص مشهور عکس انداخته و در شبکه‌های اجتماعی آن را انتشار دهید!

ما به شرکت‌هایی که استفاده زیاد از برنامه دارند، کانال می‌دهیم تا با مشتریان خودشان بهتر بتوانند تماس داشته باشند.

ما اصل قضیه را زمانی می‌بینیم که گوگل گلس یا هولولنز مایکروسافت آمده است و به صورت پیش فرض بر روی این برنامه بر روی آن نصب بوده و کاربر می‌تواند به خوبی از این تکنولوژی استفاده کند.

1 در مورد “نرم‌افزار پندار پلاس توسط شرکت واقعیت افزوده پندار رونمایی شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH