امکان بکاپ‌گیری دستی به برنامه Google Photos افزوده شد

Google-Photos-Manual-Backup ITResan Hamed Feshki

یکی از بهترین امکانات Google Photos، امکان بکاپ‌گیری و ذخیره به صورت رایگان است. البته تنها عکس‌های زیر 16MP امکان ذخیره‌سازی به صورت رایگان را دارا هستند. اگر شما از یک دوربین حرفه‌ای یا نیمه حرفه‌ای DSLR استفاده می‌کنید، مجبور به پرداخت مبلغ کمی به ازای این ذخیره‌سازی هستید.

جدا از رایگان بودن این ویژگی، یکی از مزایای دیگر این برنامه، امکان ذخیره سازی و تهیه نسخه پشتیبان به صورت خودکار است. این به این معنی است که نیازی به وارد سازی این عکس‌ها نخواهید داشت. داشتن یک فضای ذخیره سازی رایگان بسیار عالی به نظر می‌رسد اما اگر شما به طور مداوم عکس‌های بزرگتر از 16MP آپلود کنید، به سرعت دچار کمبود فضا خواهید شد. البته خوشبختانه برای حل این مشکل یک راه وجود دارد.

گوگل به تازگی اعلام کرده است در آخرین نسخه برنامه Google Photos، قابلیت بکاپ گیری دستی نیز افزوده شده است. همانطور که مشخص است، از این پس قبل از بکاپ‌گیری می‌توان مشخص نمود از کدام یک از تصاویر نسخه پشتیبان گرفته شود. این قابلیت می‌تواند برای آن دسته از افراد که علاقمند به بکاپ گیری عکس‌های خاص یا عکاسانی که قصد دارند نسخه اصلی و پرحجم عکسی را ذخیره کنند بسیار کاربردی باشد و میتوانند فضای ذخیره سازی که در اختیارشان هست را مدیریت کنند.

متاسفانه در حال حاضر آخرین نسخه از این برنامه برای پشتیبانی از قابلیت بکاپ دستی، تنها در سیستم عامل اندروید در دسترس است. بنابراین برای دریافت آخرین نسخه به سراغ Google Play بروید. البته انتظار می‌رود گوگل به زودی این قابلیت را در نسخه iOS برنامه نیز ایجاد نماید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH