اولین تبلت ایرانی چقدر ایرانی‌ست؟!

در مراسمی که ۲۲ خرداد ماه در رستوران سپهسالار تهران برگزار شد، اولین تبلت ایرانی با برند تازه وارد DIMO (دیمو) از طرف شرکت ارتباطات ایرانیان اروند رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور خبرنگاران مختلف رسانه و همچنین صدا و سیما(ی عزیز!) برگزار گردید، حاوی نکات جالبی بود. در ابتدا مریداوی مدیر عامل دیمو اقدام به رونمایی از تبلت‌های انحصاری تولید شده کرد و در این ارتباط گفت: تمامی مراحل تولید این تبلت‌ها در کارخانه‌ای که با هزینه شخصی و در استان خوزستان تاسیس شده است انجام می‌پذیرد و کیفیت این تبلت‌ها به نحوی است که قابل رقابت با نمونه‌های با کیفیت خارجی است! با اینکه تبلت پس از رونمایی در اختیار خبرنگاران قرار نگرفت اما مریداوی با اطمینان تمام از برتری این محصول و نداشتن هیچ‌گونه ضعفی در آن صحبت می‌کرد و عنوان نمود در حال حاضر اختلاف بین تبلت‌ها بسیار اندک است! حتی پس از بیان سخنان وی، نقشینه مدیر فروش این شرکت آمار جالبی را عنوان کرد. صحبت‌های وی که به همراه نشان دادن صفحات پاور پوینت انگلیسی! (برای یک محصول تمام ایرانی) و حتی تصاویر افراد خارجی در متن آن‌ها بود، نکات جالبی را به همراه داشت. نقشینه با بیان اینکه برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای بازار ایران و گرفتن جایگاه نخست در حوزه تبلت دارند، عنوان کرد که در سال ۲۰۱۳ (یعنی تنها یک سال دیگر!) سهم آن‌ها به ۴۳ درصد و در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۵۴ درصد بازار ایران خواهد شد. بیان ارقامی چنین دقیق آن هم برای شرکتی که در عرصه بازار تبلت کاملا تازه وارد بوده و عنوان نخستین را به همراه خود دارد، شاید کمی عجیب به نظر برسد!

در ادامه جلسه مریداوی ظرفیت خط تولید این شرکت را روزانه بیست هزار دستگاه بیان کرد و خاطر نشان ساخت که در حال حاضر ده هزار تبلت به صورت روزانه تولید می‌کنیم و این فعالیت ما تا کنون سبب اشتغال زایی برای ۲۸۳ نفر شده است و به همین خاطر درخواست داریم که دولت در سال تولید ملی، حمایت‌های بیشتری را از ما به عمل بیاورد. وی همچنین گفت ما قصد صادرات این محصول را نیز داریم و امسال به دو کشور دیگر این تبلت‌ها صادر خواهند شد.

در مورد این محصولات بییشتر بدانیم

دو تبلت معرفی شده (بررسی دیمو ۷۰۰ را بخوانید) در دو اندازه 7 و 9.7 اینچی تولید شده‌اند و از لحاظ سخت افزاری نمی‌توان امید چندانی بر آن‌ها بست اگرچه هر دو از آخرین نسخه اندروید (نسخه 4.0) برخوردار هستند. البته تاکید مدیران ارتباط ایرانیان اروند بر قیمت مناسب این دستگاه‌ها (۳۹۰ هزار تومان مدل 7.0 اینچی و ۵۸۰ هزار تومان برای مدل 9.7 اینچی) و کیفیت ساخت بالای آن‌ها است به طوری‌که کاربران از دو ماه گارانتی تعویض بدون قید و شرط و ۱۲ ماه گارانتی تعمیرات برخوردار هستند که این را می‌توان نقطه عطفی در تولید این محصول دانست. مشخصات دقیق این دو تبلت را می‌توانید در تصاویر زیر مشاهده کنید.

در حاشیه

جالب است بدانید که مریداوی تا پیش از این، مدیر عامل شرکت جی ال ایکس بود و در این جلسه بیان کرد که این تبلت‌ها برخلاف گذشته تمام ایرانی هستند (یعنی تلفن‌های همراه جی ال ایکس برخلاف ادعاهای گذشته تمام ایرانی نیستند!).

با اینکه برندهای مشهور با ورود خود به ایران اقدام به طراحی لوگوهای فارسی می‌کنند، اما DIMO به عنوان یک برند تمام ایرانی، حتی یک لوگوی ساده فارسی نیز نداشت!

دیمو در زبان باستانی به معنای ایستادگی است و نام یک روستا در استان خوزستان نیز می‌باشد.

در این سمینار یک خانم جوان از کره نیز حضور داشت که ظاهرا نقش مشاور را برای تولیدات ایرانی بازی می‌کند!

کارشناس فنی این شرکت ادعا کرد که فرقی بین تبلت تک هسته‌ای با دو هسته‌ای نیست و در واقع اندروید قابلیت استفاده از تعداد هسته بیشتری ندارد و  همین یک هسته تمام نیازهای کاربر را به خوبی پاسخگو خواهد بود!! (حالا بماند که هم اینک چهار هسته‌ای ها در حال ورود به بازار هستند)

در این سمینار عنوان شد که به زودی یک تبلت با قیمت زیر ۲۰۰ هزار تومان و کیفیت مطلوب به بازار عرضه شود.

همچنین قرار شد که گوشی‌های تولیدی این شرکت (احتمالا تمام ایرانی) با قیمت زیر ۶۰ هزار تومان وارد بازار شوند.

بررسی تخصصی دیمو ۷۰۰

راستی، اگر فناوری اطلاعات در زندگی‌تون اهمیت زیادی داره، پیشنهاد می‌کنم تولبار آی‌تی را حتما نصب کنید: [نصب تولبار]

با شرکت در مسابقه “آی تی رسان” شانس خود را برای برنده شدن امتحان کنید.

134 در مورد “اولین تبلت ایرانی چقدر ایرانی‌ست؟!”

  1. سلام.دوستان اگه این تبلت ایرانی باشه به نظرم خوبه اما فکرنکنم .بنده متوجه شدم این تبلت بلوتوثو جی پی اس هم نداره بازی های hd روهم که دیگه بیخیال اما اگه دراینده پیشرفت داشته باشه جای تحسین داره. tanks.

  2. سلام
    بابا بالاخره یکی نتیجه گیری کنه بگه بخریمش یانه؟بخریمش نکنه بعداز یک سال گارانتی دیگه کارنکنه بالاخره اینجا ایرانه نه ژاپن یاکره
    بخدا داداش 10 سالم کچلم کرده بگیرم خوبه یانه؟
    لفا به این آی دی arefeh_khanoom_2000@yahoo.com خبر بدین
    ممنون

  3. سلام
    ممکنه از لحاظ کیفیت به پای سامسونگ یا اپل نرسه اما…اما…
    مطمئناً در چند قدمی آنهاست.
    اگر بتونه این چند قدم رم هم از بین ببره،دیگه همه جنس ایرانی میخرن اونم با رضایت کامل…
    ما که حمایت میکنیم (:D

  4. سلام دوستان من می خوام بگیرم ولی باخوندن حرفاتون نظرم عوض شد بالاخره هرچی باشه به قیمتش می ارزه درضمن من راجع به کارخونش تحقیق کردم جنساشونو وارد میکنن ولی باید بدونیم 90درصد جنسای فوجیتسو و ایسوزو شرکت چینی به نام کشیسو تولید میکنه همین شرکت 40درصد قطعات دیمو رو میده من همین جا از سازندگان شرکت دیموتقدیر میکنم چون واقعا به فکر سازندگی ایران بوده

  5. دوستان شما که حرف از گارانتی در ایران میزنید.
    کدوم شرکت رو دیدین که به تعهدات خودش به عنوانه گارانتی عمل کنه.
    دستگاه بسوزه میگن برقه خونتون مشکل داره و این جزه گارانتی نیست.
    …. مبلغ تعمیر میکنیم.(:
    پس لطفا وقت خودتونو واسه بررسی گارانتی تو ایران تلف نکنید.
    اما در کل برای همایت از جوانای ایرانی من که میخرم و امیدوارم پشیمانم نکنن.
    به امید ایرانی مدرن.

  6. بابا انقد بد نگین من G2 داشتم واقعا کفم بریده بود که ایران ساخته!حالا گیریم که چینیه من Xperia ray دارم ساخت چین کیفیت داره در حد تیم ملی!من حتما یکی میخرم

  7. درسته که گوشی های جی ال ایکس (مخصوصا همین آخریه جی وان تویس) چینی بودن ولی این تبلت ، تبلت سبک و خوبیه

  8. سلام
    ازبحثهای موجود برمیاد که دارین بزرگترین اشتباه رومیکنید
    99% جبهه گیریها داره بوی سی ا سی میده نه علمی نه . . . .
    مرده حرف اون دوستم شدم که گفت ” به عشق این میخرم که روش زده made in iran ”
    وقتی وزنه بردارتون یا هر ورزشکار دیگه مدال میاره میگید ولش کن بابا یارو مکمل خارجی خورده به اینجا رسیده؟یا میگید طرف ایرانیه !!!
    به خدا به قرآن بالاتر از ایرانی نداریم فقط نمیذارن پیشرفت کنیم هم از داخل هم خارج نمیخان که پیشرفت کنیم
    خوبه همینم خوبه/کدوم وسیله را دیدین که کامل ساخت ی کشور باشه
    بالاخره از یجایی باید شروع کرد دیگه اگه دست ایرانیارو باز بذارن دنیارو میگیرن مشکل اینجاسکه نمیخان بیشتر هم ازداخل هست دیگه بگیرید مطلبو تا ته قضیه برید

  9. بابا من یکی گرفتم مدل 700 خیلی خیلی خیلی خیلی عالیه……..
    کاملا”هم ساخت ایرانه….
    از من میشنوید برید یه دونه بگیرید…

  10. تا حالا از این کره ای های چشم بادومی جنسی از سامسونگ خریداری کردید وبعدا متوجه بشید چه کلاه گشادی سرتون رفته؟
    خب من خریدم من تلویزیون LEDسامسونگ خریدم که اصلا قابلیت ضبط شبکه های دیجیتال را نداشت و وقتی به شرکت پشتیبانش در تهران تماس گرفتم(همون گارانتی معروف) بهشون گفتم این محصول برخلاف انتظار خریدارتون هست خیلی راحت گفتند از دست ما کاری برنمیاد و وقتی ازشون خواستم که حقوق من خریدار رو پیگیری کنند گفتند شما حقی نداری با اینکه همه میدونند حتی ساده ترین ست تاپ باکس های دیجیتال هم قابلیت ضبط تصاویر را دارند.حالا من میخوام بپرسم اگر قرار هست یک شرکت کره ای اینطور خریدارهاشو مچل کنه وبعد بدون هیچ عذرخواهی بگه به ما ربطی نداره و می تونید با خرید مدل های بالاتر LED شاهد این ضعف نباشید چرا محصول داخلی نخریم؟چرا دارید تخریب می کنید؟دوست دارید آینده اقتصادی مملکتمون بره دست چشم بادومی ها؟بیایید حمایت کنیم؟آهای بچه های ایران زمین بیایید از تولید کننده داخلیمون حمایت کنیم؟من درکنفرانسهای مختلف که نگاه کردم دیدم بزرگترین تولید کنندگان عدم تولید چنین محصولاتی رو ناشی از معروف نبودن وشناخته نشدن برند داخلی دانسته اند.این شرکت اروند واقعا داره سنگ تموم میذاره.یعنی جیگر داشته که سرمایه شو توی همچین راهی گذاشته اون هم با ریسک اینکه میدونسته خریدار داخلی ممکنه دنبال محصول وبرند خارجی باشه

    1. سلام به نظر من تو ال ای دی خریدی که قبلش تحقیقی نکردی و داری الان میگی کلا بزرگی رفته سرم اقای روشنفکر قبل از خرید حتما تحقیق کن راستی شاید ال ای دی شما قابلیت ظبط نداشته باشه ولی برعکس ال ای دی های دیگه کیفیت رنگش عالیه جنبه مثبت رو همیشه در نظر بگیر راستی ایران تا این تحریم ها برداشته نشه هیچ پیشرفتی در کار نیست

  11. سلام
    یه مدل چینی هست با مارک lander که اونم گارانتی تعویض چند ماهه و تعمیر یک ساله داره قیمتشم حدودآ صد تومن کمتر از اینه یچیز تو همین مایه هام هست
    ولی
    اگر کسی این دیمورو خرید و ازش راضی بود خواهشا به من خبر بده (hk_karimi_7@yahoo.com) کاری ندارم به اینکه ایرانیه یا مونتاژ ایران یا اصلا خارجیه من ترجیح میدم که این دروغ شیرینو باور کنم و تلخیه واقعیتو نچشم حتی حاضرم واسه خریدش پول بیشتریم بدم.(چون همون طور که گفتم اون چینیه و خیلی مارکای دیگه از چین هم ارزونترن هم امتحان خودشون پس دادن)
    با تشکر
    hk_karimi_7@yahoo.com

  12. اصلا اگه ٩٩٪ هم خارجی بأشه مهم نیست ، همین که مدیرش اومده یک کارخونه تو ایران زده جای تشکر داره، میتونست سرمایش رو ببره دوبی ملک بخره مثل خیلی از ادمایی که فقط به فکر جیب خودشون هستند.
    به هر حال هر چی که باشه کارشون ارزشمنده و أگه الان همین اقتصاد نصفه نیمه رو هم داریم از صدقه سر همین ادم های دلسوزه که سرمایشون رو میبرند تو تولید برای پیشرفت ایران .
    ازشون فقط میخوام با جذب نخبه ها و انتصاب مدیران شایسته و لایق ، بتونند قدم به قدم پیشرفت کنند تا افتخار ایران باشند.
    خدا یارشون. 

  13. دوستان زود قضاوت نکنید بزارید یکم زمان سپری شه معلوم می شه چه چیزی ساختند. امیدوارم که چیز خوبی باشه.

  14. man yeki baray emtehan kharidam dar moghayese ba ipad new man hiche kheyle bedard nakhore gerafik va soratesham dar had …….hastesh dost azizi ke mi geh shoma nagd nemikoni man ham galaxy ro nagd kardam ham ipado ke ashegesham vali dar kol bedard nemi khoreha

  15. سلام.باید یدونیم که همین که ایران تونسته یه تبلتی مثل گالاکسی یا آی پد به بازار عرضه کنه خیلی خوبه.همین خودش یه پیشرفت بزرگیه.ما باید از تولید کنندگان این برند تشکر کنیم که تونستن این محصول رو درست کنن وماهم پیش کشورهای دیگه سربلند بشیم.
    واقعا جای تشکر داره…

  16. آقایی که فرقی یک هسته ای رو با چند هسته ای نمی دونی شما اول دو کلاس سواد یاد بگیر بعد بیا مدیر فنی شو مثل این میمونه که منی که تو عمرم یک بار وزنه نزدم برم جای کوروش باقری رو بگیرم.
    با تشکر از مدیریت شما که با این مدیریت ما تا صد سال آینده نیز به جایی نمی رسیم

    1. البته تا 100سال آینده خیلی جای امید وجود داره.ما مهندس ها(مهندس الکترونیک) باید بهم دیگه کمک کنیم و نزاریم کشور های دیگه دستمون رو از پشت ببندن آقای سید رضا…

  17. که چی؟ همیشه دنبال نقض خوبی های خودمون و بالا بردن دیگرانید که چی؟ گیرم که مشترک باشه و کاملن ایرانی بودن ادعا باشه باز هم از ارزش های اشتغال زاییش اندکی کم نمی شه. شما تبلت های سامسونگ چینی رو بدون هیچ انتقادی تهیه می کنید واقعن کمی به خودتون فکر کنید. شما کجای دنیا زو گرفتی که زود دست می بری به نقد مبتنی بر حدس و گمان…
    دلم از همه تون گرفته.
    نادانی تا کی.
    ببینید چینی ها چطور در اتحاد کامل سختی ها رو می پذیرن.
    وای بر ما که نه تنها کمک نیستیم برای شاخه های نو پا که هر جا بتونیم ریشه ش رو هم می زنیم در میاریم.

  18. کسی که داره :

    محمد
    2012/07/29 در 1:17 ق.ظ

    ببین هرکی گفته برای خودش گفته من الان دارم و هیچ مشکلی نداره و خیلی هم خوب کار میکنه حسودا گولتون نزنند.

    کسی که نداره و تو سر مال میزنه :

    محمد
    2012/06/14 در 7:04 ق.ظ

    بهتره بدونی این شرکت اصلاً کارخونه ای نداره و جنساش همین الان تو گمرک امام خمینی موجوده حتی نه به صورت CKD که بشه اسمشو تولید ملی گذاشت .

    شخصی که شعر میگه : (نخندی ها)

    امیر
    2012/08/11 در 3:11 ق.ظ

    من یدونه از این تبلت های مدل DIMO 700 دارم

    ولی .. ولی .. ولی مارکش DIMO نیست , اصلا برند نداره , چینیه , 100 دلار یکی از دوستام تو یه حراجی از خارج آورده

    جنس کاملا چینی

    اینکه می گن قطعات کره ای هست دورغ محضه.:D

  19. عزیزان من چرا اینقد خودتون اذیت میکنید.اونایی که اینقد دارن تو سر مال میزنن و بد تعریف میکنن حتما یه ضرری کردن.وگرنه بدون دلیل که اینقد جلز و ولز نمیکنن.این که لوازمش چینیه یا سیستم عاملش یا غیره مهم نیست .مهم اینه که کیفیت داشته باشه.اگه تبلت زدن خیلی راحت بود هر کشوری واسه خودش مونتاژ میکرد چرا تبلت زدن اینقدر شده اعتبار.پس الکی و بدون فکر لطفا نظر ندین مثلا چند نفر که سرشون میشه نظرات شما رو میخونن .یه چیزی ننویسین که مردم خندشون بگیره و به شما از این که ضرر کردین …

  20. سلام دوستای عزیز
    ما ایرانیا عادت کردیم ادعای بهترین بودنو داشته باشیم اما .
    اما هیچ وقت خودمون خودمونو قبول نداریم و نداشتیم . اینه فرهنگ و تمدن یا افکار دیکته شده خود کوچک بینی توی سرمون رفته تو عالمه بی خبری .. ؟
    … اما واقعا چرا توی شرایط این چنین دشوار که تمام دنیا دست به تحریم و فشار علیه ما زدند خودمون حمایت خودی رو نداشته باشیم
    لازمه یه موضوع کوچیکو بگم .. مالزی الان مقتدره ….چرا……….. بیش از 10 سال تورم بالای 25% رو تحمل کردند با بدبختی خیلی بیشتر از ما ضمنا تحریم هم نبودن و از هر منبع به راحتی تغذیه داشتند فقط چون خواستن رو پای خودشون واستن تحمل کردند
    این تبلت هر چی که باشه تو قلبه منه و حتما می خرمش
    چون با اقتدار روش حک شده made in iran

  21. سلام دوستان عزیز من می خواستم بگم درسته این تبلت قابل مقایسه با نمونه های خارجی نیست ولی به عنوان اولین تبلت بد نیست و جای شکر داره که تولید تبلت در ایران آغاز شد به نظر شما کشور ما که از همه نظر تو تحریمه می تونه تو اولین گام یک تبلت درجه یک بسازه.
    در ضمن ما نباید برتری نسبی ای تبلت رو فراموش کنیم مثلا قیمت و کیفیت ظاهری مناسب تازه گارانتی هم داره 2 ماه گارانتی تعویض

  22. سلام،
    وقتی قراره تو دنیا حرفهایی رو بزنیم که هیچ کس دیگه ای جرات گفتنش رو نداره، باید آمادگی عواقبش رو هم داشته باشیم، پس باید ظرفیت تولید هر چیزی رو داشته باشیم تا هر وقت خواستن گلویمان را فشار دهند دستشان خالی بماند. اینه که داشتن حداقل یه نمونه بومی از هر وسیله و ابزاری لازمه، وگرنه کسی منکر تولید مشترک برای کاهش هزینه ها نیست…
    همون بویینگ و اپل و دیگران هم که میگید اول به خودکفایی شون فکر می کنند و اگر پاش بیفته می تونن صد در صد نیازشون رو داخل کشور خودشون تولید کنند.
    ممنون از اطلاع رسانی خوب آتی رسان و از نظرات همه دوستان

  23. چرا اینقدر خودتون رو مدیون خارجی ها میدونید
    اگه هرچی خارجیش خوبه پس ما وشمای ایرانی چه غلطی میکنیم از حرف های شما اینطور برمیاد که فقط ما ها مصرف کننده ایم و هیچ حرفی برای گفتن نداریم
    مگه خیلی از دانشمندان فرهیختگان در خارج و همچنین برنامه نویسان در شرکت های معروف جهان ایرانی نیستند
    ینقدر خودتون رو مدیون خارجیها ندونید لازمه تاریخچه اختراعات وپیشرفت های مارو از زمانیکه کشوری به نام ایران نبود تا الان که اینهمه پیشرفت داریم مطالعه کنید ما مغز هایخلاق وفوق قدرتمند زیاد داریم که به خوبی ازشون استفاده نمیشه

  24. نمی دونم چرا بعضی از دوستان اینطور براشون جا افتاده که باید از مواد اولیه معدنی تا محصول نهایی داخل تولید بشه. باید خدمتتون بگم که به عنوان مثال بزرگ ترین هواپیما سازی دنیا ، بونینگ تنها 7 درصد تولید آمریکاست و بقیه خارج از اون. در زمینه لوازم کامپیوتر هم تمام قطعات مال چند تا برند مثل اینتل و… وتمامی شرکتها قطعات رو فقط از این بندها به صورت تأمین کننده نیاز مشتری جمع می کنند

  25. چرا بعضی ها انتظار دارن یک شرکت ایرانی از همون اول بتونه یک تبلت بسازه که ipad و Galaxy رو از بازار جمع کنه؟!به جای تو سر مال زدن و بد گویی اگرم نمی خواین بخرین حداقل از این کار حمایت کنید.

  26. خدا رو شکر…. ولی من اگه بخوام روی تبلتی هزینه کنم ابتدا اون برند های بروز رو انتخاب میکنم ولی این دیمو یا دمو که اول کارشه معلوم نیست چون انقدر هم از تولید ملی رضایت انچنانیی نداریم ولی من از ظاهرش خوشم اومد. امیدوارم برند ایرانی به جایی برسه که بشه بهش اعتماد کرد و روش هزینه کرد (:

  27. اولا این که برند نداره دروغ محضه. دوما این که مگه یه قطعه هست که میگین کاملا چینیه!!!؟؟؟ cpu داره ، گرافیک داره و …. الان ipad هم تمام قطعاتش از اینور و اونوره. اما جای خوبی بین تبلت ها باز کرده و کلی هم طرفدار داره . به نظر من به جای این حرفا باید از محصول ایرانی حمایت کرد الان گلکسی تب p1000 امکانتش با dimo 700 یکیه ولی قیمتش دوبله و گارانتی تعویض در کار نیست و برای فارسی کردن کلی باید پول بدی و ورژنش اندروید 2.2 (به صورت پیشفرض) حالا شاید آرکاس با همین قیمت باشه ولی ما باید از برند ملی حمایت کنیم.
    اگه میشه افرادی که خریدن چه از نوع d900 و چه از نوع d700 از نحوه عملکرد تبلتشون بگن.
    در ضمن این تبلت ها برای ابتدای کار خوبه و در آینده منتظر پیشرفت هستیم .
    لطفا به جای بدگویی یه کم هم جاهای خوب قضیه رو نگاه کنیم.
    به امید پیشرفت ایران و ایرانی.

    1. دوست عزیز لطفا بدون اطلاعات نظر ندید و حکم صادر نکنید که دروغ محضه , شما با کمی تحقیق می تونید می توانید متوجه شوید که شرکت های زیاد چینی هستند که وسایل مختلف تولید می کنن بدون برند , اگر خیلی علاقمند هستید ببینید دورغ هست این موضوع با نه فیلم بگیرم از این تبلت و براتون بفرستم 😉

    2. سلام من شغلم تعمیرات موبایل هستش و از تب و گوشی زیاد میدونم نظر شخصی من اینه این تب دمو آشغاله چون از لحاظ سخت افزاری ضعیفه و نمیشه با تب سامسونگ مقایسه کرد به اندازه قیمتش نمی ارزه و خرابی اش بالا هستش و بعد از مدت کوتاهی شارژ خالی میکنه چون درجه بندی قطعاتش منفی صفر هستش

      1. تبلت سامسونگ هم همین گنده اونم شارژ نگداری پایینه مشکل سخت افزاری با یکبار اشتباه اشکال پیدا میکنه تا میبری گارانتی برای تعویض یک قیمت 1200000 تومانی میزاره جلوت میگه مادربورد باید تعویض بشه حلا من در مورد p1000 تجبم این بوده بماند هنگ کردنش

  28. من یدونه از این تبلت های مدل DIMO 700 دارم

    ولی .. ولی .. ولی مارکش DIMO نیست , اصلا برند نداره , چینیه , 100 دلار یکی از دوستام تو یه حراجی از خارج آورده

    جنس کاملا چینی

    اینکه می گن قطعات کره ای هست دورغ محضه

  29. تبلت های رده میانه قیمت رو هم بررسی تخصصی بکمنید خیلی ها هم از این رده تبلت میگیرند.مثلا آرکاس یا همین دیمو یا ایرانی جدید 199000تومانی.
    در ضمن رونمایی از گوشی های جدید glx در مشهد انجام شده فکر کنم بالاخره g2 هم اومد.آیا خبری دارید؟

  30. به نظر من بازم یه گام خوبیه،
    در ضمن، مگه جوونای ما تو شرکتای دیگه همه کاره نیستن ؟ خب پس مشکلی نداره که ما هم نیروی خارجی داشته باشیم یا فعلا تقلیدی کار کنیم،

    به نظر من که واقعا خوبه و تبریک میگم،
    یا علی؛

  31. ببین هرکی گفته برای خودش گفته من الان دارم و هیچ مشکلی نداره و خیلی هم خوب کار میکنه حسودا گولتون نزنند

    1. خب نکته اینه که در واقع جنس خارجی خریدی دادش نه ایرانی….تبلت های خیلی ارزون تر هم هس که خوب کار میکنن 😉

    1. سلام من یه هفته ای هست یه تبلت ﺩیمو۷۰۰ روخریﺩم واقعا ازش راضیم زکیفیته تصویرش و امکاناتش و…
      فقط صﺩاش یکم ضعیفه ؤلی بازم نصبت به گوشی اش قویتره

  32. چرا مدام درباره گفته های این و اون بحث می کنین،بابا یکی نیست باهاش کار کرده باشه و از تجربه اش بگه شاید اونقدرها هم که شماها ازش بد می گید، بد نباشه

  33. من اصلا نمی فهمم چرا اصرار به کاملا ایرانی بودن دارن؟!! اپل با اون عظمتش نمیاد بگه تبلت تمام امریکایی !!! هر قطعه اش از یه جا میاد و اصولا درستش هم همینه اخه!! مگه کوزه سفالیه اخه که فقط با یه چیز ساخته میشه!! نه حالا این بنده خداها بلکه کلا این اصرار احمقانه همه جا هست.یارو ماشین ساخته و همه ( دقیقا تک تک ایرانی ها ) میدونن این ماشین هر قطعش از یه جای کره ی خاکی چین اومده بعد بیل برد میزنه نصف زمین فوتبال که ما اولین ماشین ملی رو ساختیم!!! اخه که چی ؟!! سازندگان این تبلت به جای ادعای تمام ایرانی بودن میومدن روی قیمت یا گارانتی تمرکز میکردن خیلی خیلی موفق تر بودن .توجه داشته باشین که قشر هدف تبلت ها اکثرا اینترنت باز هستند و این قشر به خاطر عادت به مرور و جستجو و تحقیق از نظر هشیاری به جرات میتونم بگم در رده های بسیار بالای هر جامعه ای هستند و بنده به عنوان یه صاحب برند ترجیح میدادم در اولین مواجه باهاشون اکیدا دروغ نگم!! کلا توی ایران برندینگ بسیار ضعیفه و اصول قدم به قدم جا انداختن اسم برند رو بین مردم و اینکه چه قشری رو هدف بگیرن نمیدونن از بالا ها بگیر تا پایین.

  34. از نظر بنده پیشرفت یعنی اینکه حودمون یه چیزی رو خلق کنیم نه اینکه فقط حرف بزنیم
    و با توجه به اینکه پیشنیاز رسیدن به این امر هنوز در کشور ما بوجود نیومده نمیشه به دروغ گفت که ما بهش رسیدیم و بدبختی کار اینجاست که ما هنوز به تکنولوژی منتاژ نرسیدیم(ساخت تجهیزات مونتاژ) چه برسه به تولید!!!!!

  35. سلام . بازم جایشکرش باقیه.اگه واقعاً ایرانی باشه باید گفت واسه اول کارشون عالی پیشرفتن. شما دیگه کی هستین که این شرکت تازه تاسیسو با شرکتهایی که حداقل10 سال تو این زمینه تجربه دارنو مقایسه میکنین.مسلماً با کمک دولت و حمایت مردم حتماً جای پیشرفت داره.
    با تشکر

    1. سلام
      به نظر من اگه نه این شرکت بلکه هر شرکتی که کالایی با نام ایران تولید می کند اگه تو کارش صداقت داشته باشد و بگوید واقعا تکنولوژی کالا از کجا امده مردم بیشتر بهش اعتماد می کنند.
      برای اولین بار که این مطلب را خواندم واقعا احساس غرور کردم و تصمیم گرفتم یک عدد تبلت تهیه کنم ولی دوستان گفتند بزار ببینیم ساخت چین نباشد یا حداقل قطعات چینی نداشته باشد.
      امید که کارشناسان زودتر این مسئله را تائید کنند و با یک تبلیغات حرفه ای دنیا را شگفت زده کنند

      1. متاسفانه برخی خبرها حاکی از این هست که این تبلت کاملا چینی بوده (محصول یک شرکت چینی درست با همین مشخصات و ظاهر در بازار عرضه می‌شود) و خبری از ایرانی بودن نیست!
        حالا هفته آینده بررسی کامل این تبلت را در آی‌تی‌رسان خواهید خواند.

  36. من میخوام بررسی تخصصیش بیاد ببینم چطوریه بعدش بخرم
    لطفا شما بررسی تخصصی رو انجام بدید
    سایت جی ال ایکس که اصلا اهمیتی نمیده
    ممنون

    1. قرار است که این تبلت برای بررسی در اختیار ما قرار بگیرد
      به محض گرفتن تبلت کار را برای بررسی تخصصی آن انجام خواهیم داد

  37. امیر نقشینه

    برای جهانی و بین المللی شدن اسلایدهای ارایه شده برای این محصولات به زبان انگلیسی آماده شده بودند

  38. من شنیده بودم توی مراسم معرفی یکی از تبلت هاشون روشن نشد در ضمن دوستان شک نکنید این محصول هم اگر نگیم همش حداقل اکثریت قطعاتش ساخت چینه

    1. خبرنگار آی تی رسان در مراسم حضور داشت
      در این مورد درست شنیدید، البته دلیلش نداشتن شارژ باتری بوده نه ایراد فنی از دستگاه

  39. هرچی باشه تولید یا مونتاژ فعلا 283 نفر سره کار رفتن اقای عزیز چرا بجایه حمایت تخریبو در نظر گرفتی

    1. دوست عزیز لازمه یکم اقتصاد بخونی…دولت می تونه برای اشتغال زایی هزینه های خودشو زیاد که یعنی مثلا یه کارخونه ی الکی درست کنه و به یه عده یه چند سال حقوق بده…با این کار اشتغال زایی زیاد میشه و تو آماراشون میگن که مثلا اینقد شغل تولید کردیم(که شاخص بسیار مهمی در رقابت های انتخاباتی هست) ولی بعد چند سال اون افزایش بدون حساب کتاب مخارج دولت به افزایش تورم دامن می زنه و ضررشو من و تو می پردازیم…در ضمن ما هنوز قطعات ساده ماشینم نمی تونیم ریخته گری کنیم چطوری یه ذهنت خطور کرد که می تونیم صفحه ی تاچ بسازیم؟!؟!؟

      1. قطعا خودرو های زمان ناصر الدین شاه هم ریختگری ساده نبود دوست عزیز .
        از آلیاژ های بسیاری خاصی استفاده میشود.

      2. دوست عزیز M.Ete
        دولت از این کارها زیاد میکنه اما شرکت ارتباطات همراه گویای اروند یه شرکت دولتی نیست که بخواد ملاحظات سیاسی یا انتخاباتی داشته باشه!

        کی ادعا کرده صفحه ی تاچ ساخته؟ Dimo یه محصول مونتاژیه نه بیشتر! برای مونتاژکار بودن احتیاجی به ساخت همه قطعات نیست.

        حالا یه سوال؟
        به نظرت سامسونگ که بازار موبایلو ترکونده CPU تولید میکنه؟

  40. بهتره بدونی این شرکت اصلاً کارخونه ای نداره و جنساش همین الان تو گمرک امام خمینی موجوده حتی نه به صورت CKD که بشه اسمشو تولید ملی گذاشت .

    1. فکر می‌کنم این مورد رو مدیر عامل محترم شرکت بایستی پاسخ بدهند.
      ولی ایشان در صحبت‌های خود اصرار زیادی بر بازدید از کارخانه داشت و به نظر هم نمی‌رسید که دروغی در صحبتهاشون باشه.

  41. اینا چه فکری کردن که با پردازنده یک هسته ای زدن و میگن قابل رقابت با خارجی ها
    البته ظاهرش بدک نیست حالا تا چی از آب در بیاد!

    1. برای اکثر افرادی که کاربری صرفاً تبلت دارند خیلی خوبه ولی برای کسایی که تبلت را با xbox اشتباه گرفتند خوب نیست!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH