با گوگل Home آشنا شوید: اسپیکری برای رقابت با آمازون Echo

در دو سال گذشته، اسپیکر آمازون Echo سر و صدای زیادی به پا کرده است. حالا گوگل کاری کرده که هر کسی می‌خواهد انجام دهد: عرضه یک رقیب برای آن! این رقیب، گوگل Home نام دارد و در اواخر امسال به بازار ارایه می‌شود.

ماریو کویراز، مسئول این پروژه است. شاید زیاد اسم این شخص را نشنیده باشید، اما او کسی است که Chromecast را ارایه کرده است.

این محصولی رقیبی شایسته برای Echo است. گوگل Home اسپیکری کوچک است که همیشه با استفاده از میکروفون‌های قوی در حال گوش دادن است. این اسپیکر به سوالات شما جواب می‌دهد، موسیقی دلخواه شما را پخش می‌کند و حتی می‌تواند برخی از گجت‌های خانه شما را کنترل کند. کویراز می‌گوید که Home در بسیاری از موارد از Echo برتر است.

از نظر فیزیکی، Home یک استوانه کوچک است که بالای آن کمی زاویه دارد. اسپیکر کمی بیرون زده و در حالت کلی، طراحی آن بسیار تو دل برو و گیرا است. این اسپیکر دارای، بدنه ماژولار است و شما می‌توانید پایه‌های مختلف برای آن انتخاب کنید تا با دکور شما منطبق باشد. لامپ‌های کوچک LED همیشه در حال خاموش و روشن شدن هستند تا با حالت خاموش تفاوت داشته باشند.

Home قابل حمل نیست، اما مزیت آن این است که بسیار قدرتمند است. کویراز می‌گوید که این اسپیکر در اتاق کاملا فیت می‌شود و باس قدرتمندی دارد. یکی از مهمترین تفاوت‌های Home با Echo در همینجاست. Home برای گوش دادن به موسیقی بسیار عالی است، در حالیکه Echo، چندان در این زمینه خوب عمل نکرده است.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم Home با Echo در این است که از همان ابتدا می‌توانید چند عدد از این‌ها را در خانه خود داشته  باشید، قابلیتی که Echo ندارد. این اسپیکر،‌ امکانات اولیه گوگل Cast را دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید از یک اسپیکر تقاضای پخش موسقی در یک اسپیکر دیگر را داشته باشید. این محصول با Play Music کار می‌کند، اما توانایی پخش موسیقی از سرویس‌هایی که گوگل Cast پشتیبانی می‌کند را نیز دارد. متاسفانه، قابلیت پشتیبانی از چند اکانت در این اسپیکر وجود ندارد، ولی گوگل گفته است که این قابلیت بعدا اضافه می‌شود.

واضح است که Home به شما اجازه می‌دهد که از گوگل سوال بپرسید. گوگل زمان زیادی روی این موضوع کار کرده و این دستگاه را برای جواب صوتی آماده کرده است. جواب‌ها به‌گونه‌ای خواهد بود که برای صدا بهینه شده باشند و بیش از حد طولانی نباشند.

یکی از نقاط ضعف Home در برابر Echo این است که بسط‌پذیری و سازگاری کمتری با سرویس‌ها و محصولات دیگر دارد. گوگل ترجیح داده است که فعلا API این محصول را برای دیگر محصولا یا Assistant خود ارایه نکند. کویراز تایید می‌کند که Echo قابلیت‌های زیادی دارد،‌ اما می‌گوید که اگر عمیق‌تر به آن نگاه کنیم، شاید در برخی از نقاط خوب عمل نکند.

نداشتن برخی از قابلیت‌های Echo، ممکن است برخی از کاربران را از خرید Home باز دارد. کویراز اما می‌گوید که نگران نیست و به دنبال رقابت سر به سر در این حوزه است. او می‌گوید:

ما در بسیار از ویژگی‌ها در حال رقابت هستیم و در ویژگی‌هایی که واقعا برای مشتریان لازم است، ما کار بهتری انجام خواهیم داد.

Google-IO-2016-event-verge_140.0

Google-IO-2016-event-verge_142.0

Google-IO-2016-event-verge_147.0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH