چشم‌اندازی نو در کشتیرانی با استفاده از پهپاد

شرکت قدرتمند حمل و نقل ماِارسک (Maersk)، امسال طرحی را ارایه کرده است که پهپاد یک سبدی خوراکی را به تانکری روی دریا تحویل دهد.
این می‌تواند آغاز یک پیروزی برای شرکت یاد شده به شمار آید که به‌طور چشمگیری کسب و کارش را متحول سازد.
مارکوس کوهن (Markus Kuhn)، مدیر تامین شرکت مااِرسک در کنفرانس درونز دیتا ایکس (Drones Data X) در سانفراسیسکو گفت: امسال شرکت در حال ارزیابی روش‌هایی است تا استفاده از پهپادها را توسعه داده و همچنین آزمایشاتی در مقیاس بزرگ‌تری را به وسیله آن انجام دهد.
در ژانویه، شرکت یک پهپاد را ساخت که قادر بود تا مسافت ٢۵٠ متر پرواز کند و بسته ای خوراکی را برای تانکری روی دریا حمل کند.
اکنون درنظر دارد تا آزمایشی با پهپاد انجام دهد که بتواند بسته‌ای با وزن ١٠ کیلوگرم را حمل کرده و تا مسافت ١٠ کیلومتر هم پرواز کند.
این مقدار بار که قرار است توسط پهپادها حمل شود، می‌تواند مقادیر زیادی از وسایل کشتی‌ها را پوشش دهد و در عین حال این ایده برای کشتی‌ها و تانکرهای نفتی که زمان زیادی باید روی دریا باشند، بسیار اهمیت داشته باشد.
گفتنی است استفاده از پهپاد برای کاهش هزینه‌ها که شامل حمل و نقل گسترده کشتیرانی برای شرکت‌های بنادر و عملیات نفتی است، می‌تواند تاثیرگذار باشد.
همین‌طور برای جلب رای اعتماد برای این صنعت نوپا، نیاز است تا از سوی مصرف‌کنندگان و کسب و کارهایی مشابه حمایت شود.
کوهن می‌گوید: شرکت به طرح‌هایی می‌اندیشد تا از پهپاد در بسیاری موقعیت‌هایی که رفتن به آن‌جا برای انسان دشوار است، استفاده کند.
به گفته وی با این حال تنها به تکنولوژی آن فکر نمی‌کند، بلکه باید استفاده از پهباد ارزان‌تر از روش‌های پیشین که شرکت یاد شده استفاده می کرده است، برایش تمام شود.

1 در مورد “چشم‌اندازی نو در کشتیرانی با استفاده از پهپاد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH