روسیه و ساخت یک هواپیما مسافربری جدید

روسیه از یک هواپیمای مسافربری میان‌برد رونمایی کرده است که به اعتقاد آنان از هواپیماهای مشابه غربی نیز برتر است.  این هواپیما که در سیبریه و با حضور دیمیتری مدودوف رونمایی شده است، MC-21 نام دارد و هنوز در مراحل تست است. انتظار می‌رود که تولید این هواپیما از سال ۲۰۱۷ شروع شود. نام دیگر این هواپیما، MS-21 است. مدودوف این هواپیما را عالی نامید و گفت که برای روسیه مهم است که جز تولیدکنندگان برتر هواپیما باشد، هر چند هزینه آن بسیار بالا باشد.

روسیه که تحت تحریم‌های غرب قرار دارد، سعی می‌کند که با استفاده از تولیدات صنعتی داخلی وابستگی خود را به محصولات غربی کاهش دهد. مدودوف می‌گوید:

من می‌خواهم بگویم که مطمئنم که این هواپیما افتخاری برای صنعت هوافضای روسیه است و شهروندان ما و مسافران خارجی از پرواز در MC-21 لذت می‌برند.

این هواپیما در دو نسخه تولید می‌شود: MC-21-300 که بین ۱۶۰ و ۲۱۰ نفر و MC-21-200 که بین ۱۳۰ و ۱۶۵ نفر ظرفیت دارد. تحویل این هواپیما از سال ۲۰۱۸ شروع می‌شود و رسانه‌های دولتی ادعا کرده‌اند که قراردادهای داخلی و خارجی بسیاری برای این هواپیما بسته شده است.

شرکت سازنده این هواپیما، Irkut Corporation ادعا می‌کند که این هواپیما بردی ۶۴۰۰ کیلومتری دارد و ۱۵ درصد از نسل فعلی هواپیماها بهینه‌تر است. ولادیمیر ولکوف، معاون Irkut Corporation، می‌گوید:

این هواپیما از فلز ساخته نشده است، بلکه از مواد کامپوزیت ساخته شده است. این به ما اجازه می‌دهد که شکلی خاص به آن بدهیم. این هواپیما بسیار سبک‌تر و محکم‌تر بوده و قدمی مهم برای صنعت هوافضای کشورمان است.

1 در مورد “روسیه و ساخت یک هواپیما مسافربری جدید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH