کوالکام رسما اسنپدراگون ۸۲۱ را معرفی کرد

بالاخره پس از مدتها انتظار و ماه‌ها شایعه، اسنپدراگون ۸۲۱ رسما معرفی شد. این پردازنده که با اسم رمز MSM8996 Pro شناخته می‌شود، دارای ۱۰ درصد عملکرد بهتر نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ است. این چیپست بیشتر به عنوان یک چیپست موقتی است تا زمانی که نسل بعدی پرچمداران کوالکام معرفی شوند.

چه بهبودهایی در اسنپدراگون ۸۲۱ دیده می‌شود؟! این چیپست کماکان چهار هسته‌ای است، اما ۱۰ درصد سرعت بیشتری دارد. همانند اسنپدراگون ۸۲۰، این چیپست نیز دارای دو هسته Kryo است که در صورت لزوم سرعت ساعت بیشتری دارند. دو هسته Kryo دیگر با سرعت کمتری کار می‌کنند. سرعت ساعت هسته‌های ضعیف‌تر، ۲ گیگاهرتز و سرعت ساعت هسته‌های قویتر، ۲.۴ گیگاهرتز است. بهبود دیگر مرتبط با پردازنده گرافیکی است که به فرکانس ۶۵۰ مگاهرتز رسیده است. گرچه ممکن است این تغییرات اندک بنظر برسد، اما همین تغییرات، تاثیر زیادی بر عملکرد چیپست دارد.

انتظار می‌رود که اولین استفاده گسترده از اسنپدراگون ۸۲۱ در نسخه آمریکایی گلکسی نوت ۷ باشد. با احتمال کمتر، نکسوس‌های ساخت اچ‌تی‌سی نیز از این چیپست بهره می‌برند. شایعات جالب‌تر درباره هدست‌های واقعیت مجازی است که ممکن است به این چیپست مجهز باشند.

کوالکام زمان عرضه اسنپدراگون ۸۲۱ را نیمه دوم سال اعلام کرده و این زمانی است که اکثر گجت‌ها معرفی می‌شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH