بررسی بازی Real Boxing: از بوکسوری آماتور، یک قهرمان بسازید!

ورزش بوکس، یکی از پر طرفداراترین رشته‌های ورزشی است که به دلیل هیجان بالا، جذابیت خاصی برای علاقمندان رشته‌های مبارزه‌ای دارد. اگر می‌خواهید که هیجان این ورزش را در دنیای بازی تجربه کنید، Real Boxing دقیقا همان چیزی است که دنبالش می‌گردید. این بازی می‌تواند تمام حس و هیجان بوکس واقعی را به شما منتقل کند.

شبیه سازی تک تک آیتم‌هایی که بوکس را به ورزشی فراگیر تبدیل کرده است، در Real Boxing با گرافیک بالا انجام شده است. هیجان بالا و چالش‌هایی که در گیم‌پلی بازی با آن مواجه می‌شوید، توانسته این بازی را به یکی از بهترین‌ها در زمینه گیم‌هایی با موضوع Sport Gaming تبدیل کند. امروز Real Boxing را به آزمایشگاه آی‌تی‌رسان آوردیم تا (علاوه بر این که از این بازی جذاب لذت ببریم) تجربیات و مشاهدات خود را در اختیار شما قرار دهیم. لطفا تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

Screenshot_2016-07-27-12-54-31

به دلیل گرافیک بالای بازی و حجم زیادی از اطلاعات مورد نیاز برای اجرا، علاوه بر فایل apk شما می‌بایست دیتای این بازی (به حجم تقریبی ۲۵۰ مگابایت) را نیز دانلود کنید. وقتی بازی اجرا می‌شود، اولین چیزی که نظر شما را جلب خواهد ساخت، دقت در جزییات و گرافیک قابل قبول بازی است. همچنین آهنگ جذاب و اکتیو بازی، از همان اول هیجان حضور در یک مسابقه بوکس را برایتان تداعی می‌کند. اولین بخشی که به صورت خودکار برای شما به نمایش درمی‌آید، قسمت آموزشی بازی است.

نکته‌ای که در خصوص Real Boxing باید مطرح کرد، این است که هدایت بوکسور پیچیدگی خاصی ندارد و شما می‌توانید با چند حرکت ساده بر روی صفحه نمایش گوشی، تمامی حرکات ورزشکار خود را کنترل کنید. تمام تکنیک‌های بوکس مانند ضربات هوک یا آپرگاد و جاخالی دادن و دفاع کردن در بازی به شما آموزش داده می‌شود و در ابتدا، یک مسابقه تشریفاتی هم برایتان در نظر گرفته شده که می‌توانید استفاده از این تکنیک‌ها را در آن مسابقه تمرین کنبد و برای رقابت‌های واقعی با حریفانی به مراتب قدرتمندتر آماده شوید.

Screenshot_20160727-043424

پس از گذراندن آموزش‌های مقدماتی، وقت آن است که با بوکسور خود آشنا شوید. در ابتدا، نیاز دارید که چند تغییر کوچک را برای کامل سازی شخصیت بازی انجام دهید. به عنوان مثال، ملیت او را انتخاب کنید و با توجه به بودجه خود (که در ابتدای بازی، ۱۰۰ سکه است) برای ورزشکار جوانتان دستکش یا شلوارک‌های متنوع خریداری کنید. بعد از اینکه این مرحله را هم به پایان رساندید، محیط اصلی بازی برای شما به نمایش درمی‌آید و با پنجره‌هایی مواجه می‌شوید که هر کدام، مربوط به مسابقات یا مسائل مربوط به بوکسور شماست و باید آن‌ها را مدیریت کنید تا بوکسورتان به سرعت پیشرفت کند.

با انتخاب بخش Quick fight، شما با رقیبی در حد و اندازه خودتان مبارزه خواهید کرد. پس از این، وارد بخشی می‌شوید که باید رینگی که تمایل دارید در آن مسابقه بدهید را انتخاب کنید. Real Boxing، در ۵ شهر مختلف دنیا، رینگ‌هایی برایتان در نظر گرفته که هر کدام از زمین‌ها از لحاظ نورپردازی، فضای داخلی رینگ، تماشاگران و حتی محیط اطراف با سایر رینگ‌ها متفاوت است.

Screenshot_2016-07-27-12-55-08

برای هر بوکسور، ۴ قابلیت اضافی قرار گرفته که می‌توانید با خریدشان قبل از هر مسابقه، در طول بازی از آن‌ها استفاده کنید. اولین گزینه، آیکنی به شکل باتری دارد که می‌تواند قدرت مشت‌هایتان در زمان مسابقه را، هنگامی که بوکسورتان خسته شده است، افزایش دهد. Health Pack به شما کمک می‌کند در زمانی که بوکسورتان آسیب جدی دیده است (در شرف ناک اوت شدن است)، کمی به مقاومتش اضافه کنید. Cat Paw و Iron Fist هم آپشن‌هایی در خصوص قدرت مشت زدن و سرعت حرکت دستان بوکسور است که در مواقع نیاز باید از آن‌ها استفاده کنید. در بالای این گزینه‌ها (همچنین در بالای سمت چپ نمایشگر) انرژی بوکسور نشان داده شده و قبل و بعد از هر مسابقه، باید به تغییرات آن توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید که ورزشکارتان سریع‌تر ریکاوری شود، می‌توانید با تماشا ویدیو تبلیغاتی یا خرج کردن شمش طلا این کار را انجام دهید. محیط بازی کاملا شبیه یک مسابقه واقعی بوکس است و از لحظه ورود بوکسورها به سالن تا حرکات آن‌ها در داخل رینگ قبل از مسابقه، بسیار طبیعی ساخته شده‌اند.

Screenshot_2016-07-27-13-00-03

در حین مسابقه، باید تمام تکنیک‌هایی که در بخش آموزشی فراگرفته‌اید را استفاده کنید و سعی داشته باشید از حریفتان امتیاز بگیرید. باید سعی کنید ضربه‌ها، جوری وارد شوند که به حریف‌تان برخورد کند، در غیر این صورت انرژی بوکسورتان سریع‌تر تحلیل می‌رود و اگر مسابقه طولانی شود، ممکن است در انتها مسابقه برایتان مشکل ساز باشد. برای شبیه سازی حرکات و ضرباتی که بوکسورها به هم وارد می‌کنند، سازندگان بازی از بوکسورهای حرفه‌ای کمک گرفته‌اند و با نصب سنسورهای حرکتی بر روی بدن این بوکسورها، توانسته‌اند تمام جزییات را به شکل کامل پیاده سازی کنند. همچنین استفاده از موتور بازی سازی پیشرفته Unreal Engine، به هر چه بهتر ساخته شدن بازی کمک بسزایی کرده است.

در طول بازی، با هر ضربه‌ای که به صورت حریف می‌زنید، می‌توانید هیجان را در تماشاگران اطراف رینگ هم مشاهده کنید. همچنین جو سالن و صدای تشویق هواداران هم در بازی طراحی شده است که هیجان بازی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. نکته جالب در خصوص گرافیک و طراحی شخصیت‌ بوکسورها، این است که به محض وارد شدن ضربه به صورتشان، می‌توانید تغییرات چهره ورزشکار را مشاهده کنید و حتی ببینید که آسیب ضربه دقیقا به کدام بخش صورت وارد شده است. اگر بتوانید ضربه‌های حریف را خنثی کنید و پس از آن، ضربه را در مقابل به او وارد کنید، بیشترین آسیب را به حریف‌تان رسانده‌اید و قادر خواهید بود با سرعت عمل بالا، ضربات متعدد دیگری هم به او بزنید. در انتهای هر راند بازی، می‌توانید امتیازات خود را مشاهده کنید و استراحتی انجام دهید تا انرژی از دست رفته را بازیابی کنید. اینکه مسابقه، در چند راند برگزار شود و یا هر راند چقدر زمان داشته باشد، قابل تغییر است.

Screenshot_2016-07-27-12-58-52

در حین مسابقه، اگر ضربه‌ای بزنید که حریف ناک اوت شود، ضربه نهایی شما از چندین زاویه مختلف و به صورت حرکت آهسته نمایش داده می‌شود (واقعا این بخش فوق العادست). پس از پیروزی در هر مسابقه، به سکه‌های شما اضافه می‌شود و می‌توانید ورزشکارتان را تمرین دهید تا برای رقابت‌های آتی و تورنمنت‌ها آماده شود.

Screenshot_2016-07-27-13-12-09

بیایید نگاهی به سایر قسمت‌های بازی بیاندازیم. Arcade، بخش دیگری است که می‌تواند شما را با چالش‌های جدیدتری مواجه سازد. در این بخش، مرحله‌ها به صورتی طراحی شده است که هر چه بیشتر بازی کنید، امتیازتان افزایش خواهد یافت و با رقیب‌های قوی‌تری مسابقه خواهید داد. همچنین می‌توانید به صورت مستقیم هم برنده جایزه شوید و بوکسورتان را قدرتمندتر سازید. بخش مولتی‌پلیر بازی، از نقاط ضعف اصلی بازی محسوب می‌شود. سرعت پایین سرورهای بازی و نبودن حریف، لذت بخش مولتی‌پلیر بازی را به شدت کاهش می‌دهد.

Screenshot_2016-07-27-12-57-53

بخش Career بازی، علاوه بر اینکه به شما این امکان را می‌دهد که با بوکسورهای قوی‌تر (و البته باهوش‌تر) مسابقه دهید. (مثل جام آی‌تی‌رسان) بوکسور شما در میان سایر شرکت کنندگان در مسابقه، در یک جدول گروه بندی می‌شود. شما باید سعی کنید در رقابت‌ها پیروز شوید و به مراحل بالاتر صعود کنید تا درنهایت، کمربند قهرمانی را از آن خود کنید. با برنده شدن در هر مسابقه، به تعداد سکه‌های شما افزوده خواهد شد و می‌توانید شمش طلا جایزه بگیرید. جالب‌ترین قسمت در Career، بخشی است که بوکسور شما باید به عنوان یک بوکسور خیابانی، با افراد ناشناس به مسابقه بپردازد. بوکسورهای خیابانی، از سرعت عمل بالاتری نسبت به سایر بوکسورها برخوردار هستند و قدرت ضرباتشان به مراتب بیشتر است. اگر در مسابقه‌ای شکست بخورید، می‌توانید با دیدن ویدیو تبلیغاتی، به مسابقه برگردید و رقابت را ادامه دهید.

Screenshot_2016-07-27-13-00-39

بخش Gym، باشگاه اختصاصی شماست. شما نیاز دارید که قدرت، استقامت و سرعت بوکسورتان را افزایش دهید. همچنین با خرج کردن سکه، می‌توانید باز هم سریع‌تر این روال را در پیش بگیرید و ورزشکارتان را آماده سازید. تمرین‌هایی که برای بوکسور در نظر گرفته شده، ۳ نوع مختلف است و هر چه بیشتر تمرین کنید، با سرعت بیشتری پیشرفت خواهید نمود. بعد از تمرین، مدتی طول می‌کشد که ورزشکار به حالت ایده‌آل خود بازگردد و آماده مسابقه شود.

Screenshot_2016-07-27-13-30-25

بخش Customize، این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد تا هرگونه تغییر ظاهری که می‌خواهید در بوکسورتان ایجاد کنید. می‌توانید دستکش، کفش یا شلوارک برای بوکسورتان بخرید. همچنین می‌توانید طرح‌هایی روی بازو یا پشت بوکسورتان تتو کنید. البته باید اشاره کرد که این خالکوبی‌ها، می‌تواند به قدرت بوکسورتان هم اضافه کند. باز هم این قابلیت قرار دارد که با دیدن ویدیو تبلیغاتی، برای خودتان اعتبار بخرید.

Screenshot_2016-07-27-12-55-25

این بازی، از لحاظ گرافیکی، همانطور که توضیح دادیم از سطح بالایی برخوردار است. عضلات، حرکات بدن (پا به پا کردن بوکسورها آدم را یاد خدا بیامرز محمد علی کلی می‌اندازد)، مشت‌ها و حتی تماشاچیان با دقت بسیار بالایی ساخته شده‌اند. همچنین در مورد تبلیغات موجود در بازی، باید به این نکته اشاره کرد که با استفاده از آن‌ها، می‌توانید سکه به بودجه خود اضافه کنید و در بخش‌های مختلفی که در بالا توضیح داده شد، استفاده نمایید. بازی، جنبه داستانی خاصی ندارد که در کنار مشکلات بازی در قسمت مالتی‌پلیر، از نقطه ضعف‌های اساسی این بازی محسوب می‌شوند. می‌توان اینگونه بیان کرد که Real Boxing، یک بازی سرشار از هیجان است که می‌تواند گیمر را سخت به خود مشغول سازد و به دلیل امکانات و چالش‌های مختلف، رضایت او را جلب کند. در انتها هم صحنه‌ای از مبارزه در این بازی را برایتان به تصویر کشیده‌ایم که از شما دعوت می‌کنیم به تماشای آن بنشینید.

1 در مورد “بررسی بازی Real Boxing: از بوکسوری آماتور، یک قهرمان بسازید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH