ویژگی Stories اینستاگرام: پست‌هایی که پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند!

شکی در محبوبیت اسنپ‌چت وجود ندارد و هر روز محبوب‌تر از پیش می‌شود. پست‌هایی که در اسنپ‌چت وجود دارند پس از ۲۴ ساعت ناپدید می‌شوند. این ویژگی به قدری محبوب است که حال اینستاگرام تصمیم به کپی‌کردن آن گرفته است. حتی اسم این ویژگی یعنی Stories نیز از اسنپ‌چت برگرفته شده است. این ویژگی در چند هفته آینده برای کاربران اندروید و iOS عرضه می‌شود.

همانند اسنپ‌چت، شما قادر خواهید بود که کارهای زیادی با عکس‌های خود انجام داده و خلاقیت خود را به نمایش بگذارید. تصاویر پس از ۲۴ ساعت برای همیشه ناپدید می‌شوند. بهترین چیزی که وجود دارد این است که این پست‌ها در پروفایل شما ظاهر نمی‌شوند. اما کاربران قادر به دنبال‌کردن Stories هستند که در بالای تایم‌لاین دیده می‌شود. از نظر امنیت، Stories همان تنظیمات امنیتی پروفایل شما را دارد.

اینستاگرام این کار را برای افزایش فعالیت کاربران انجام داده است. اینستاگرام می‌خواهد جایی باشد که شما تمام لحظات زندگی خود را به اشتراک می‌گذارید. البته اینکه Stories در پروفایل منتشر نمی‌شوند، ممکن است برای برخی ناخوشایند باشد. به عنوان مثال‌، شرکت‌های تجاری ممکن است از این ویژگی چندان خوششان نیاید.

چیزی که جالب بنظر می‌رسد این است که بنیان‌گذار اینستاگرام به کپی‌کردن این ویژگی از اسنپ‌چت اعتراف کرده است. او می‌گوید:

جیمیل اولین سرویس ایمیل نبود. گوگل مپس اولین سرویس نقشه نبود. آیفون نیز قطعا اولین گوشی نبود. اما سوال اینجاست شما چه کاری می‌توانید با فرمت موردنظر انجام دهید؟

در مهندسی، مفهومی با نام «انجام کار درست» وجود دارد. همیشه لازم نیست که برای انجام یک کار و یا حل مسئله راه‌های خلاقانه استفاده شود. گاها راه‌حل‌های دیگران بسیار بهتر و بهینه‌تر از راه‌هایی است که به ذهن ما می‌رسد. شاید به همین دلیل باشد که سامسونگ تصمیم به استفاده از قطعات ال‌جی در گوشی‌های با نمایشگر خمیده خود گرفته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH