با گوشی جدید لومیا 925 بیشتر آشنا شوید!

O2-UK-Announces-Exclusivity-on-White-Lumia-925-2

لومیا 925 را می‌توان یکی از عجایب هفت گانه دنیای هوشمند به شمار آورد! چراکه از طرفی با طراحی جسورانه و بسیار جذابش قادر است هر کاربری را غرق در این شاخصه بسیار عالی خویش نماید و از طرفی دیگر به خاطر مشخصات نسبتا تکراریش، گزینه خوبی برای خرید به شمار نمی‌رود!
این گل سرسبد که تا مدت‌های مدیدی با کد “CatWalk” شناخته می‌شد، هنگام معرفی واکنش‌های منفی و مثبت بسیاری را با خود همراه کرد!

Nokia_Lumia_925_13_mk217-580-90

حتی بسیاری از واکنش‌های مثبت پس از مقایسه بدنه آلمینیومی آن با بدنه اچ‌تی‌سی‌ وان، به واکنش‌های منفی تبدیل شد و تولید این گوشی، نوعی بن بست خلاقیت برای نوکیا و پسران هوشمندش به شمار آمد! چرا که پوششی از پلی کربنات، پشت گوشی را در تصرف گرفته که لذت کار با این هوشمند را تا حد بسیاری کاهش داده است! این که نوکیا پوششی پلی کربناتی را برای افزایش بهبود هرچه بیشتر توانمندی ارتباط و آنتن دهی لومیا 925 برگزیده است، اصلا قابل توجیه نیست و نمی‌توان آن را یک دلیل منطقی برشمرد چرا که اچ تی سی وان، این مهم را با بدنه تمام آلمینیومی‌اش بدون مشکل به انجام رسانده است!

P5140041-580-90

نوکیا برای اثبات بی خلاقیت بودنش، با بهره گیری تکنولوژی Clear Black، برروی صفحه نمایش اچ دی 4.5 اینچی، نشان داد که عملا در این بخش هیچ پیشرفت متفاوتی را با سایر برادران لومیایی صفتش تجربه نکرده و به تقلیدی کورکورانه از برادران بزرگ ترش دست زده است! هنگامی که صفحه نمایش آن را برای مقایسه در برابر اکسپریا زد، گلکسی اس 4، اچ‌تی‌سی وان و ال‌جی اپتیموس جی پرو نگاه دارید، از این لومیای بد اقبال بسیار عصبانی خواهید شد و شاید آن را به کنجی پرت نمایید! البته اگر صفحه نمایش این گوشی را برای مقایسه با سران اندرویدی به سویشان نبرید، به خاطر روشن، شفاف و زنده بودن رنگ‌های تولید شده از سوی  صفحه نمایش لومیا 925، تا حدی ذوق زده خواهید شد!
اگر به یک پردازنده قدرتمند در قلب این تازه نفس فکر می‌کنید، باید این خیال باطل رااز ذهنتان خارج سازید چرا که لومیا 925، بازهم در این بخش از شاخصه‌هایش، توانمندی سخت‌افزاری برادران قبلی خود را به نوعی بر روی جسم ضعیفش پیاده نموده و با حمل یک پردازنده دوهسته‌ای کریت با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز برای هرهسته، صحت گفته هایمان را به اثبات رساند و تایید نمود که پسر بی هنری است!
حال که از این پسر نومید گشته‌اید، بگذارید آب پاکی را روی دستتان بریزیم چراکه مشخصاتی همچون: مقدار فضای رم همچنان برروی یک گیگابایت ثابت مانده و قصد صعود و تجربه آمار و ارقام بالاتر را ندارد! گرچه نمی‌توان بابت این همه شاخصه‌های یکسان، از نوکیا خرده گرفت! خرده اصلی را باید به پشتیبانی بسیار ضعیف سیستم عامل ویندوز فون 8 گرفت و از این نسخه تکراری ویندوزی، ناراحت شد!

Nokia_Lumia_925_13_mk204-580-90

بهتر است پیش از این که شما را نسبت به نوکیا و جوخه لومیایی صفتش متنفر سازیم، مژده دوربینی بسیار با کیفیت و خوب را به شما دهیم و نشان دهیم لومیا 925 می‌تواند با دوربین 8.7 مگاپیکسلی‌اش، شگفتی‌های بسیاری بیافریند که خیلی از پسران هوشمند اندرویدی، از انجام دادن آن‌ها عاجز مانده‌اند!
همان طور که می‌دانید نوکیا در لومیای 920 از یک لنز 6 عنصری با گواهینامه ISO 3200 بهره برده تا این لومیا 925 با دوربین رویایی‌اش، در دل شب به شکار تصاویر و سوژه‌های رنگارنگ مشغول گردد، بدون اینکه از کمبود نور محیط اعتراض سر دهد! همچنین قادر خواهید بود با نرم افزار Smart Camera در حالت پیش فرض، با یک بار تصویر برداری 10 عکس متوالی از سوژه مورد نظرتان ضبط نمایید تا به دلخواه یکی از آن‌ها را به عنوان عکس برتر برای خود انتخاب ساخته و در حافظه بلند مدت یار هوشمندتان ثبت نمایید! این پسر که گویی قرار است با دوربین فوق العاده‌اش شگفتی آفریند، می‌تواند همانند رقبای اندرویدی صفتش، نوید تنظیمات بسیار پیشرفته برای ویرایش تصاویری که با دوربین لومیا 925 به ثبت رسانده‌اید، به شما دهد!
می‌توانید نمونه تصاویر گرفته شده با دوربین لومیا 925 نوکیا را در ادامه مشاهده فرمایید.

700-images_taken_with_nokia_lumia-925-3First-camera-samples-from-the-Lumia-925-outed-by-Nokia

1200-1-images_taken_with_nokia_lumia-925_smart_camera-4

همچنان که مبهوت توانمندی عکاسی لومیا 925 مانده بودیم، ناگهان متوجه شدیم این اسمارت فون برخلاف تصاویر فریبنده‌اش، لایق اینکه عنوان پرچمدار سال را برای خویش برگزیند نخواهد داشت و به زودی از دستش به تنگ خواهید آمد! لومیا 925 گویی با خودش سر ناسازگاری دارد و کمی کند ذهن است! چراکه این پسر لومیایی، کمی در پردازش ضعف داشته و گاهی از سرعت پایین صدای اعتراض به آسمان برخواهید آورد! گاهی مدت پردازش درخواستتان از این لومیایی و گاهی دیگر هم مدت بارگذاری محیط ویرایش تصویر در تنظیمات عکس‌ها، حسابی شما را کلافه خواهد کرد و به این نتیجه می‌رسید که می‌توانید آن را در دست گرفته و سپس با عکس العملی فوق العاده سریع، به کنج اتاقتان پرتابش نمایید!

P5140038-580-90

لومیا 925 با تجهیز خود به یک باتری 2000 میلی آمپری و بهره گیری از یک حافظه 16 گیگابایتی غیر قابل ارتقا، نشان داده که حتی نمی‌تواند مهمترین و کلیدی‌ترین خواسته‌های طرفدارانش را رفع ساخته و به نوکیا در پیشرفتش کمک شایانی نماید! هنگامی که این گوشی را با یک گلکسی اس 4 در درست می‌گیرید، ممکن است از سنگین‌تر بودن لومیا 925 آزرده خاطر گردید! همچنین اگر شما به فکر خرید یک اسمارت فون ویندوز فونی افتاده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم اصلا نگاه خود را برروی اندام این تازه نفس ندوزید چرا که ممکن است لومیا 925 جادو و جمبلتان کرده و شما تن به یک خرید غیر معقولانه دهید!

59 در مورد “با گوشی جدید لومیا 925 بیشتر آشنا شوید!”

  1. والا هنوز لومیا نخریدم اس 4دارم ازش ناراضیم بخاطر هنگ کردن و شارژ دزدی فردا میخوام بخرم خدا کنه حرفاتون درست از اب در بیاد

  2. طرفدارایه سامسونگ دلشونو به چی خوش کردند به طراحی تکراری و بی ذوق یا یا هنگ های متوالی اندروید به کیفیت ساخت پایین و بدنه پلاستیکی اون برادر من اندروید سنگینه بهینه نیس مجبورن همش دوتا دوتا هسته اضافه کنن شاید کمتر هنگ کنه همش داغ میکنه این یعنی نواوری ؟؟ عملکر لومیا 520 ی فحش برای اندروید محسوب میشه بعد میگن میخواد خرجشو بیار پایین سیستم عامل به این روونی و جذابی با این مدیریت رم قدرتمند پرچمدار رو زمانی میفهمید که لومیا 1525 با لومیا 1825 همراه ویندوزفون 10 بیاد سامسونگ همینه که هست اپلم که صحفه نمایششو یکی میزنه سی پی یوشو هر دو سالی یک بار سامسونگ میزنه هر قطعش ماله یجاس الان لومیا ی تهدید بزرگ محسوب میشه ایفون 6 پلاس از رویارویی با 1520 ناتوانه چه برسه به پرچمداران جدید ی سر برو دیجی ببین به 6 چند نمره دادند ؟ حداقل لومیا تو جیبت خم نمیشه ببخشید زیاد شد ولی سنگینی لومیا رو خیلیلا خوشدستی میگن

  3. یکی از ضعیف ترین نقد هایی بود که تو عمرم خوندم اقا ی مسکینی شما خودتو ناراحت نکن مردم عقل دارن میفمن واقعا نقد یکطرفه و بدی بود شما هر چی رو دیدی ترجمه نکن برو ی تحقیق بکن یکم کار کن بعد گوشیرو بنداز کنج اتاقت من متاسفم که چرا ی سر به بقیه سایت ها نزدی چرا ی تحقیق نکردی ابرو ای تی رو نبرید هر چی که گفتید بی اساس بود و حرف های منتقدان هم بی ربط از اقای مسکینی تشکر میکنم که جوابشونو خوب داد

  4. سلام عرض میکنم خدمت تک تک کاربران اینجا…. عذرخواهیه منو پیشاپیش قبول کنین ولی توروخدا کم برای خودتون اعصاب خردی درست کنین و از این چرت و پرت گویی هایی که مثل دوتاخاله زنک دارن بهم دارن میگن رو نگین به فکرخودتون و زندگیتونو آیندتون باشین که سالم و سلامت وخوشبخت تمومش کنین این حرفا میشه چی؟!!!!بابا اصن گوشیه سامسونگ و اچ تی سیو نمیدونم ای او اس و …. از همه بهترههههههه نوکیا ازهمه بدتره ، خوب شد؟ میخوام ببینم بجزاعصاب خردی براتون چیزی داره که بیخودی اینقدرباهم جنگ میکنین ؟ بابا دوروز دنیارو باید فقط بخندیو بس … یاحق

  5. +سخت افزار این اسمارت فون با توجه به سیستم عامل قدرتمندی که داره، هیچ مشکل و لگی رو به همراه نخواهد داشت.
    +طراحی بسیار فوق العاده هست و این تنها سایتی هست که به طراحی خرده گرفته…
    +حافظه داخلی گوشی 16 گیگ هست ولی با مدیریت درست و بهینه مشکلی پیش نمیاد…

  6. آخه عزیز من تا حالا با این گوشی کار کردی که اینارو میگی؟؟؟؟ به جون خودم همش مزخرفه. ویندوز فون فوق العادست مخصوصا با لومیا و مخصوصا با 925!!!!

  7. من دارم به سمت گوشی لومیا کوچ میکنم البته نه از اندروید و ios بلکه از سیمبین من از وقتی به دنیا اومدم نوکیا بوده تا فروخته شدنش به مایکوسافت و الان . . .
    من با داشتن گوشی نوکیا هیچ نقصی رو احساس نمیکنم هرچی که بخوام داره حالا هم دارم تحقیقاتم رو روی گوشی لومیا925 انجام میدم. نظریه من اینه که گوشی خریدی حداکثر استفاده رو ازش بکن تا از گوشیت لذت ببری.
    از نظر من تمامی امکانات در نوکیا پیدا میشن گوشیی که ویندوز سیستم عاملش باشه آفیس و دوربین نقطه قوتش استحکام هم شعارش باشه دیگه چه انتضاری از اون دارید؟
    بهترینه حتی اگرنمره صفر رو بگیره قویتینه حتی اگر زیر تراکتور بره.

  8. من نقدهای بسیاری در مورد خانواده لومیا خوندم و بعد خوندن این نقد متوجه شدم که نویسنده متن به شدت تعصبی بوده در مورد سیستم عامل اندروید و کاملا خصومت شخصی داره ویندوز فون یه سیستم عامل کاملا بهینه ست و مهم نیست cpu چند باشه اصلا فضای زیادی رو نه تو رم و نه تو cpu اشکال نمی کنه و فضای آزادی بیشتری خواهید داشت برای بازی ها و همینطور برای برنامه هاتون این گوشی نسبت به قیمتش کاملا مناسبه و اگه خواستین اسمارت فون بگیرید این گوشی بهترین گزینس

  9. فقط میتونم بگم متاسفم براتون … همین .شما با این مطالب چرتو پرتی که مینویسید میتونید چندین نفرو که میخوان برن به سمت ویندوز پشیمون کنید درحالیکه ویندوز الان پیشرفت فوق العاده ای داشته و دارد و خواهد داشت… کاملا مشخصه این نقد از روی تعصب و توسط آدمی کاملا نا آگاه نوشته شده.یک گوشی اندرویدی با مشخصات سخت ازاری همین925 توی بسیاری از برنامه ها و بازی ها لگ میزنه درصورتی که این گوشی بدون هیچ مکثی همه اون عملیات رو انجام میده..وقتی با همچین سخت افزاری میشه بهترین نتیجه رو گرفت مگه عقلش کم شده هزینه اضافی بده مثل گوشیای اندروید رم و سی پی یو بکشه بالا؟؟؟
    چطور اجازه دادید همچین نقدی توی سایتتون منتشر بشه….

  10. سلام.من میخوام این گوشی رو بخرم ولی وقتی یکم تو اینترنت گشتم بعضیها (تعداد خیلی کمی) ناراضی بودن.ولی خب بدجور تو ذوقم خورد دیگه.حالا دوستان اگه کسی اینجا استفاده میکنه از این گوشی آیا مناسب من هست؟ استفاده ی من در حد وبگردی و شبکه های اجتماعی (واتس اپ،فیس بوق و …) و موزیک و از همه مهمتر دوربین گوشی هست.نهایتا یه بازیم بزنیم باهاش
    ممنون میشم راهنمایی کنید در ضمن با ویندوزفون مشکلی ندارم.فقط میخوام درمورد خود گوشی بدونم

    1. سلام
      من این گوشی رو دارم و ازش تا الان راضی بودم شما خیلی راحت میتونید تمام این نرم فزارهای ارتباطی رو از App Store دانلود کنید البته باید و باید اینترنتتون سرعت خوبی داشته باشه و موقع ساخت اکانت کشورتون رو United States انتخاب کنید و موقع دانلود هم باید منطقه زمانی و منطقه تون آمریکا باشه.

  11. با سلام خدمت دوستان.
    اولا من وینفون ندارم.ولی فقط نوکیا داشتم.سیمبینش.خیلی وقته که اندروید اومده.باهاش کار کردم ولی هیچوقت عاشقش نشدم.از وقتی با وینفون کار کردم واقعا عاشقش شدم.الان چند وقته دارم مقایسشون میکنم.امروز تو بازار با سونی Z1 کار کردم با اچ تی سی وان ماکس کار کردم.با ال جی جی 2 کار کردم با ایفون 5 اس کار کردم.سونی Z1 نو بود.تو مغازه.هیچ برنامه ای روش نبود.هنگ کرد.دوربینش فکر کنم 20 مگا پیکسل بود ولی عکسهاش بسیار تار و سفید بود.انگار تو مه عکس گرفتی.با لومیا 720(دقت کنید 720)عکس گرفتم فوق العاده بود.دوست عزیز نویسنده محترم یا بهتر بگم مترجم محترم لطف کن قبل از اینکه مطلبیو بزاری قبلش یه تحقیق بکن.حداقل از 4 نفر که با اون وسیله یا گجت یا کالا کار کردند بپرس.هر مطلبیو نمیشه بهش استناد کرد منتشرش کرد.ویندوز فون حرف نداره.من به ویندوز فون تعصب ندارم.ولی به نوکیا دارم.مطالبت کاملا چرتو پرت محض بود.لومیا 925 فوق العادست.با 4 هسته یا نیم هسته بودنش کاری ندارم واسمم اصلا مهم نیست.مهم اینکه گوشی فوق العاده روون نرم و پرسرعته.حافظه گوشی کاملا پر کوچکترین هنگی یا حتی افت سرعت توش ندیدم.واقعا واست متاسفم.مردم ما همون پلاستیک باز یافتیهای سامسونگو همون شارژ خورای سونی به دردشون میخوره.کلاس نوکیا در حد شما نیست.من دارم میرم لومیا 925 بخرم.شماها هم تو دنیای هنگرویدتون دستو پا بزنید.به امید روزی که هنگروید هم هنگ نکنه(البته احتمالا با سی پی یو های بالای 120 هسته اونم شاید)
    موفق باشید

  12. سلام,باتری گوشی من(لومیا925) خیلی زود خالی میشه طوری که روزی دو بار باید بزنمش شارژ ,ممنون میشم اگه کسی منو راهنمایی کنه زیاد هم ازش استفاده نمیکنم

  13. من حدوده یک و نیم سالیه که اندروید استفاده میکنم ولی مزخرف تر از اندروید سیستم عاملی ندیدم.تحقیقات و مقایسه های زیادی تازگیا بین اندروید و وفون 8انجام دادم که نتیجش این شد که وقتم و تلف کردم چون اصلا وفون8با اندروید قابل مقایسه نبوده.وفون خیلی فوق العاده هس منم از فردا به جمع ویندوز فونی 8 ا میپیوندم.

  14. من الان چار ساله اندرویدیم از اندروید بدم اومد وقتی این گوشی رو دست گرفتم بابا معرکست …… عالیه اصلا مقایسه با اندروید کار اشتبایی هست مثل مقایسه یه ماشین (لومیا)با موتور (هنگروید)

  15. این متن خوندم خندم گرفت.من خودم 1 ماهه این گوشیو دارم … این چیزایی که نوشتی خیلی چرته و حتی یکی از این موردا تاحالا واسه من اتفاق نیفتاده… نمیگم گوشی بی ایرادیه ولی این چیزا که نوشتی دروغه

  16. سلام به همه ی وین فونی های عزیز….دوستان من خودم الان حدود 5 ساله اچ تی سی کار میکنم که اندروید هستش واگه سامسونگ هم بشه دونه ای هزار تومن مطما باسین دوروبرش هم نمیرم چه برسه به……
    ولی با یه بار کار کردن با وینفون واقعا از اندروید زده شدم و واقعا بعد از سر کشیدن به سایت های زیادی واقا متوجه شدم اکثر کسانی که در باره ی وین فون و نوکیا لومیا مقاله ومقایسه میزارن حتی یه بار هم یه لومیا دستشون نگرفتن…..تنها نقطه ی ضعف لومیا جا نیفتادن وین فون و مشکلات و محدودیت هاشه که مطمانا با گذشت زمان به اوج خودش میریه ..که واقعا اینجور کارا مستلزم زمانه….واما در مورد قطعات به کار رفته در لومیا باید بگم لومیا با یه پردازنده 1 و رم 1 از پردازنده های 2 چهار هسته ای اندرویدی ها خیلی خیلی سرتره بدون تعصب میگم …..وین فونی امروز فردا منم بهتون ملحق میشم

  17. واسه نویسنده این متن(با آقای جهانی نیستم)بــــشـــــدت متاسفم!این همه چرندیات رو از کجاش درآورده؟والا بخدا من لومیا520 دارم با cpu1گیگاهرتز و رم512هرکاری که ازش بخوام رو واسم انجام میده!نمیدونم چرا اینقد دنبال تخریب نوکیا و وین فون هستن!نوکیا فروخته شد دلتون خنک شد؟؟؟لومیا520 صفحه نمایش خارق العاده ای داره چه برسه به لومیا520!این نقد بشدت هنگدرویدانه بود!دنیا فقط الماس اروپا نوکیا!تا آخر عمرم از نوکیا دل نمیکنم!چه اون7610که سال 85خریدمش و هنوز تکه!چه این لومیایی که1ماهه خریدمش!

  18. چندی پیش بود که آگاه شدم چرا نوکیا سراغ اندروید نرفت در حالی که توانا به این کار بود اندروید به نیاز به سخت افزار سنگین و پرهزینه به گونه یک توقف در فروشگاه ساندویچی برای میان وعده غدایی بود نه یک راه کار مناسب. گوشی سامسونگ غیر قابل تعمیر بدلیل نداشتن قطعه و اندروید بودن و پرسی بودن کیت می باشد گوشی سامسونگ اندرویدم کخ جو گیر شده بودم و خریده بودم بر اثر یک ضربه تعمیر نشد ولی نوکیای 701 حال حاضرم با بالاترین نمایش در آفتاب و چندین بار ضربه قابل پیاده شدن نرم افزار های مهندسی و pdf های کاری را دارد با هرمقدارکم سرعت پایین تر از سامسونگ ace d قابل تحمل تر است با دیدگاه کیفیت بی همانند عکاسی 8mp . در ضمن همانند سامسونگ برای فروش دست آویز توهین به تمدن ایران زمین و دیگران نمی شود. در ایران حداکثر کاربری اندروید بازی های گوشی می باشد نه نرم افزار های کاربردی کاری
    . هزینه کردن برای اندروید صرف یک بازی عقلانی نیست ولی نوکیا با همان کارکرد و پشتیبانی و gps سریع و دوربین بی همانند حتی با کاهش درصد فروش هنوز از نگاه شخصی ام و همکاری با مایکروسافت همان عموی پیر و قابل اعتماد می باشد تا جوانان پر سرو صدای و غیر قابل اعتماد سامسونگ اپل اچ تی سی.
    خرفه من مهندسی می باشد و گوشی را بیشتر کاربردی و تفریحی می خواهم تا فقط برای یکی دو بازی که با این همه گرفتاری فرصتی برای ان نمی باشد. دوستدارتان . اشرفی

  19. دوست مترجم، اگر مطلبی را نمیدانید ترجمه آن اجباری نیست .
    کمی در مورد ترجمه اشتباه iso 3200 فکر کنید

  20. فعلا ایفون 5 سریعترین گوشی جهانه و ثابت شده لومیا 920 از نظر پردازش و سرعت چیزی از ایفون 5 کم نداره (دیگه ببین لومیا 925 چیه!) و چه بسا ویندوز فونش داره از ios موفق تر عمل میکنه و با نصف سیستم گلکسی اس 4 کارایی به اندازه اون و شاید هم بهتر ارائه میده در ضمن بدنش مثل گلکسی پلی کربناته ولی پلی کربنات نوکیا کجا و سامسونگ کجا.با پتک میزنه توسر لومیا اخ نمیگه بعد از ارتفاع 1.5 متری اس 4 میفته زمین و *** میشه.سامسونگ با هشت هسته cpu هنوز لگ میزنه هنگ میکنه داغ میکنه و لومیا 920 با دوهسته کارایی و سرعتی نزدیک به اون و ایفون داره و بسیار روان و عالی هست ولی همیشه یادتون باشه سامسونگ پول تبلیغ کردنشو میخوره (خیلی تبلیغ بی خود میکنه!) اپل پول اسمش رو میخوره ولی به نظر من نوکیا هر چی شده نه از تبلیغات بوده نه از اسمش چون تو این چند سال حرکت خاصی ندیدیم از نوکیا و داره پول کیفیت خوبشو میخوره و داره کولاک میکنه.به امید روزی که نرم افزار های ویندوز فون به گستردگی ای او اس و اندروید بشه.و برای نویسنده ی متعصبی که این گوشی رو بررسی کرده متاسفم.

  21. چقدر این مقاله متعصبانه نوشته شده.نویسنده تا تونسته زده توی سر نوکیا…آقا مگه دست نوکیاست که سخت افزار رو ارتقا بده؟این مایکروسافت هستش که یه سری استانداردهای سخت افزاری رو برای تولید کننده ها تعیین می کنه و اونا باید از این استانداردها پیروی کنند.

  22. یه سوال چرا وینفون از اول گوشی دو هسته ای نزد تا کاربران lumia900 و… حسرت وینفون 8 رو نخورند؟آهان به خاطر اینکه وینفون فقط واسه همین الان هست ولی یه گوشی اندرویدی روز به روز بهتر میشهبا اپدیت جدید

    1. پیمان گل‌کار

      دلیل اصلیش این بود که ویندوز فون‌های اول از چیپست‌های تک هسته‌ای فقط پشتیبانی می‌کردند!

      1. خوب.بالمر یه ذره فکر.میکرد،آینده نگری میکرد،که بهتره گوشی ها رو با دید بازتر بزنیم الآن iPhone4 تا نسخه ی چند ios پشتیبانی میکنه؟
        داستان نوکیا با وینفون اینه((کوری عصا کش کور دگر شود!))

        1. مجتبی مسکینی

          ببین اگه منظورت اینه که نوکیا گوشیاشو ساپورت نمیکنه که باید بگم تا 5.6 ماه پیش واسه 5800 آپدیت جدید میومد
          اگه منظورت اینه که چرا لومیا900 رو با 2 هسته نزد که الان بتونه وینفون 8 رو ساپورت کنه ! خب اخه 7 که از 2 هسته پشتیبانی نمیکرد که بخواد با 2 هسته بزنه
          اگه منظورت اینه که بالمر چرا اینده نگر نیست و فکر نمیکنه ؟ باید بگم که اتفاقا اگه شما نگاهتو عوض کنی میبینی که خیلی اینده نگری کرده که الان اینجاست
          این سوالت که ایفون 4 تا نسخه چند رو پشتیبانی میکنه واسه اینه که ای او اس هنوز نیازی نداره که سخت افزار رو ارتقا بده پس همون گوشیای قبلی هم میتونن پشتیبانیش کنن
          اگه منظورت اینه که چرابه فکر لومیا 900 دار ها نبودن باید بگم که واسه اونا اپدیت 7.8 اومد
          اگه منظورت اینه که نوکیا چرا رفته طرف وینفون و اندروید نمیزنه باید بگم که الان اگه نوکیا میرفت طرف اندروید هیچی نمیشد ! یعنی باید با سامسونگ . اچ تی سی . سونی . ال جی که خیلی وقته تو اندروید سابقه دارن رقابت میکرد و به جایی نمیرسید ولی رفته طرف وینفون اینطوری حداقلش اینه که پرچمدار یه سیستم عامله واسه خودش و بالای 70 دزصد بازار وینفون تو دستای نوکیاست .
          اگه منظورت اینه وینفون بدرد نمیخوره و هنوز از 4 هسته پشتیبانی نمیکنه باید بگم آخه واسه چی وقتی به این خوبی و روونی کار میکنه باید 4 هسته بزنه ؟؟؟ هم بیشتر داغ شه هم هزینه ساخت بالا بره هم اینکه هیچ تفاوتی تو سرعت با 2 هسته نداشته باشه متاسفانه این یه باور غلطه که بین مردم جا افتاده دقیقا فکر میکنن 4 هسته دیگه ترکونده و از این حرفا در صورتی که الان گوشیای وینفونی 2 هسته ای مثل 920 هیچ مشکلی تو اجرای برنامه ها و… ندارن و اصلا هنگ نمیکنن پس اخه چرا باید 4 هسته بزاره ؟؟؟؟
          درضمن فول اچ دی و اچ دی تفاوت زیادی ندارن مخصوصا تو 5 اینچ همین الانشم خیلی از صفحه نمایش های لومیا ها با اینکه اچ دی هستن دارن با فول اچ دی ها رقابت میکنن کلا این چیزا فقط حرفه یعنی مثلا بگن اره من 4 هسته دارم تو 2 هسته ای هستی یا من فول اپ دیم تو اچ دی در صورتی که زیاد تاثیری نداره الان سی پی یو 2 هسته ای داریم که تو بنچمارک ها از 4 هسته ایا قوی تره دوست داشتی بیا تو انجمن کاملا با هم صحبت کنیم مشکلی نیست چون اینجا جای این حرفا نیست

    1. همین صفحه ی اون از ایفون پر ادعا بهتره خیلی عالیه و با این پیشرفت نوکیا من مطمئمنم باید دنبال یه اسم جدید برا خودت باشی

    2. نوکیا قاتل سامسونگ

      داداش لومیا 1520 با رزولیشن فول اچ دی اومده – اسمت الان چی شده؟
      1520 الان بهترین گوشی دونیاست -بهترینه

  23. یکجانبه بود به نظر این گوشی خیلی پر اقبال تر از رقبای اندریدی ظاهر میشه و بازارو میگیره اما شما دوست من بهتره فنی تر نقد کنی.

  24. محمد جهانی

    تمام این نقد برگردان شده بود بدون تصرف پس هی شکایت نکنید که چرا فلان چیز گوشی رو کوبوندین!!

  25. واقعا متاسف ام برای نویسنده این مطلب
    دوست عزیز این گوشی نسبت به 920 هم باریک تر شده هم وزن اش کمتر شده
    سامسونگ پلاستیکی ساز در آرزوی ساختن گوشی با بدنه آلومینیم هست
    بغل اس 4 فلز نیست پلاستیک شبیه فلز.
    نویسنده عزیز نوکیا چندین میلیون دلار پول از اتحادیه اروپا گرفته برای تحقیق روی پلی کربنات بخاطر همین بهترین بدنه رو داره
    حتما خاطرت هست ایفون 5 روزهای اول بدنه اش تیکه هاش کنده میشد.
    سیستم عامل ویندوز احتیاجی به پردازنده 4یا 8 هسته ای نداره
    فیلم تست سامسونگ اس 3 و ایفون 5 دیدی؟ ایفون با سخت افزار نسب سریع تر از اس 3 بود.
    در اخر اضافه کنم صفحه نمایش 925 از نوع OLED هست
    بهترین صفحه رو زیر نور افتاب داره
    خواهشا این سایت اطلاع رسانی هست نقد مغرضانه بی اطلاع ننویس عزیز

  26. Nokia Lumia Windows Phone

    من خودم یکی از کاربران انجمن آی تی رسانم
    اما متاسفم برای “آقای جهانی” نویسنده این مطلب؛ فکر میکردم اطلاعات شما خیلی بیشتر از این حرفا باشه، اما متاسفانه و متسفانه شما آگاهیتون خیلی کمتر از چیزی بود که انتظارش رو داشتم؛ برای آی تی رسان هم تاسف میخورم که چرا جلوی این مطلب یکطرفانه و بی منطق و اطلاعات ضیف و آماتور رو نگرفتند.
    من ضد آی تی رسان نیستم؛ یکی از طرفدارای آی تی رسان هستم و از تولد انجمن بودم.
    اما دوست ندارم راهی که زومیت و نارنجی رفتند رو ما هم بریم؛ امدیورام با این تفسیرات غلط خودتون رو اصلاح کنید و اطلاعاتتون رو بروز کنید…
    به امید رفع اینطور نواقص (موفق باشید)

  27. که نمایشگر آمولد 600 نیت در مقابل سوپر آمولد پلاس فول اچ دی 400 نیت پسرفت؟
    دوربین فوق العادش که همه برندارو نابود میکنه حتی 13 مگاپیکسلی ها رو پسرفته؟
    همین پردازنده کریت که داخلش استفاده شده یک نگاهی بندازید بهش پردازنده های 4 هسته ای اکسینوس رو نابود کرده (مقایسه پنچ مارکی اکسپریا وی تی ایکس و تی با گلکسی اس 3 ) ویندوزفون کمبود های بسیاری داره هنوز ولی به برتری نسبت به اندروید داره اونم سریعتر بودن حتی با پردازنده تک هسته ای درمقابل 8هسته ای سعی کنید جانب دارانه متنی رو نذارید برتریش نسبت به آی او اس هم اینه که محدودیت های کمتری داره چون مدیون میشید نسبت به کسانی که زیاد اطلاعاتی درباره گوشی ندارند
    بن بست این نیست مخلوطی از پلی کربنات و آلمینیوم بسازی بن بست اینه که نویسنده بیاد گوشی که یکسال پیش طراحی شده بیاد بگه تقلیدی از اچ تی سی وان هستش دوتا گوشی رو در کنار هم قرار بدید متوجه میشید هیچ گونه شباهتی به هم ندارند و نوکیا تنها برندیه که اسکی نمیره
    در کل سیستم عامل فقط ویندوزفون و بلک بری 10

  28. عجب نقد منطقی و بدور از جانبداری!!!!!!!!!!!!!!!! :نوکیا برای اثبات بی خلاقیت بودنش، با بهره گیری تکنولوژی Clear Black، برروی صفحه نمایش اچ دی 4.5 اینچی، نشان داد که عملا در این بخش هیچ پیشرفت متفاوتی را با سایر برادران لومیایی صفتش تجربه نکرده و به تقلیدی کورکورانه از برادران بزرگ ترش دست زده است! هنگامی که صفحه نمایش آن را برای مقایسه در برابر اکسپریا زد، گلکسی اس 4، اچ‌تی‌سی وان و ال‌جی اپتیموس جی پرو نگاه دارید، از این لومیای بد اقبال بسیار عصبانی خواهید شد و شاید آن را به کنجی پرت نمایید!!!!!!!!!!!!!!!!!! دوست من شما اونجا بودی و مقایسه کردی و پرت کردی گوشی رو!!!؟؟؟اصلا برای حرفایی که زدی منبع داری؟؟؟میخوای یک سر بزن به بقیه سایتا هم یه وب گردی کردی هم یکم اطلاعاتش بیشتر میشه!!!!پلی کربنات بده!!!؟؟اونوقت پلاستیک بازیافتی گوشی های سامسونگ چیه!!!!؟؟؟تو این چند سالی که دارم مقاله ها و نظرات مختلف و درباره گوشی ها میخونم این مقاله یا نظر شما جالبترین مطلبی بود که خونده بودم و مجبورم کرد مطلبی بنویسم چون هیچوقت نظر نمیدم ولی مطلبت خداییش جالب بود!!!هر چی گفتی به کنار ولی خداییش برو راجع به صفحه نمایش این گوشی یکم تحقیق کن ما درباره حرفی که میزنیم مسؤلیم عزیز پس اطلاعات غلط ساخته ذهن خودتو به دیگران منتقل نکن

  29. مجتبی مسکینی

    به یه نکته دقت کنید که خود نوکیا هم این گوشی رو بعنوان پرچمدار معرفی نکرده که ؟!
    این گوشی و 928 رو واسه اینکه نواقص 920 که وزن بالا و ضخامتش هست رو برطرف کنه معرفی کرده ؟!
    همه میدونن که هر شرکتی سالی یه بار یه گوشی رو بعنوان پرچمدار خودشون معرفی میکنن همونطوری که سامسونگ اس 4 رو بعد از یکسال از معرفی اس 3 معرفی کرد همینطور سونی و اچ تی سی که پرچمداران خودشون رو بعد از گذشت یکسال از معرفی پرچمدار قبلی خودشون معرفی کردن ولی نوکیا و اپل پرچمدار خودشون رو اخرای شهریور ماه معرفی میکنن دقیقا مثل پارسال که 920 و ایفون 5 معرفی شد ؟!
    پس بجای اینکه نوکیا رو بخاطر این کارش سرزنش کنین واقعا باید تحسینش کنین که یه تنه ویندوزفون رو بزرگ کرده.همه میدونن که بین ویندوزفون ها قدرت انتخاب نسبت به اندروید خیلی پایین تره نوکیا با این کارش داره تنوع رو بین وینفون ها بوجود میاره !؟ من نمیفهمم که چرا هر بار یه شرکت میخواد گوشی معرفی کنن همه فکر میکنن که پرچمدار سال رو میخواد بده بیرون ؟؟؟؟!!!! خب این یه چیز طبیعیه هنوز وقتش نشده که بخواد پرچمدارشو معرفی کنه درست مثل اپل 5 ماه فرصت داره هنوز 7 ماه از معرفی 920 گذشته توقع ندارین که هر 6 ماه یه بار پرچمدار معرفی کنه ؟!
    درضمن بهتره یه خورده واقع بین باشیم این سیستم عامله که مشخص میکنه چه قدرت سخت افزاری نیاز داره الان 920 با یه سی پی یو 2 هسته ای و یه گیگ رم خیلی راحتاز پس اجرای برنامه ها وبازی های وینفون برمیاد و هیچگونه لگ.کندی.و… نداره (خلاصه بگم هنگ تو کارش نیست)پس دلیلی نداره بخواد سی پی یو رو 4 هسته ای کنه یا 2 گیگ رم بزاره چون بدون استفاده است دقیقا برعکس اندروید که باید 4 هسته و 2 گیگ رم باشه
    صبر کنین وینفون 9 معرفی شه اونوقت نوکیا پرچمدارشو رو میکنه دقیقا مثل معرفی وینفون 8 و لومیا 920
    چقدر طولانی شد؟!

    1. محمد جهانی

      اقای مسکینی عزیز، تو متن خودم اشاره کردم مشکل از ویندوز هست!! در ضمن این پس سرکاری بود؟! بیشتر سایت های اون را فلاگ شیپ، یا پرچم دار معرفی کرده بودند!!

      1. مجتبی مسکینی

        خود نوکیا بعنوان پرچمدار معرفی نکرده و فقط از لفظ “new expression” of the Lumia 920 استفاده کرده ؟! حتی واسه معرفیاین گوشی الوپ (مدیرعامل نوکیا) هم نبود ؟! سرکاری نیست خب طبیعیه الان تقریبا بجز یه قشر خاصی بقیه چیزی از وینفون نمیدونن ؟! نوکیا میخواد قدرت انتخاب افراد رو بالا ببره دیگه انقدر به این وزن و ضخامت 920 گیر دادن که اومد این 925 و 928 رو معرفی کرد که سبک تر باشه و این طوری نشه که کسی بخواد به خاطر وزنش از 920 فاصله بگیره ؟!داره یه رنج قیمتی رو واسه وینفون پر میکنه الان تو بازار ایران از 600 یا 700 تومن وینفونی هست تا 2 تومن که با این کارش قدرت انتخاب افراد بالا میره. من کلا حقیقت رو میگم دیگه انقدر تو قسمت های مختلف گفتن پرچمدار نوکیا که خودمم شک کردم رفتم تحقیق کردم به “new expression” of the Lumia 920 رسیدم میخواستم یه مقاله بزارم در همین مورد که بخدا دیگه انقدر گرفتاری داشتم وقت نشد؟!

    2. جهت اطلاع دوستمون آقای مسکینی باید بگم آندروید اصلا نیازی به سی پی یوی چهار هسته ای و رم2گیگ نداره و اگر شما میبینید که گوشی های آندرویدی سخت افزار قوی دارند این یک مزیت برای آنهاست نه یک نیاز ضروری وگرنه آندروید با سی پی یوی تک هسته ای و رم512هم به راحتی کار میکنه مخصوصا در ورژن آینده اش که بنا به شایعات بهینه تر شده است اینکه شما میگویید وین فون8به خاطر روان بودن نیاز به رم کمتری داره اصلا توجیه خوبی نیست رم با ظرفیت بالا موقعی به کار میاد که شما میخواهید تعداد زیادی برنامه روی گوشی نصب کنید که فضای زیادی از رم اشغال میکنند و به همین دلیل سرعت گوشی کم میشود بنابراین زیاد ربطی به روان بودن سیستم عامل نداره علت اینکه شرکتها برای وین فون از سخت افزار پایینی استفاده میکنند اینه که قیمت گوشی زیاد بالا نره چون ویندوز یک سیستم عامل پولی هست در حالی که آندروید رایگانه شما مطمئن باشید که در آینده نیز وین فون ها سخت افزار پایینتری نسیت به آندروید خواهند داشت مگر آنکه……

      1. مجتبی مسکینی

        قصد جسارت ندارم ولی بنده خودم دارم واسه وینفون برنامه مینویسم و کاملا میدونم رم به چه دردی میخوره مسئله اینجاست که خود سیستم عامل یه مقداری از رم رو اشغال میکنه این مقدار حالا دقیقا عددش خاطرم نیست ولی خیلی کم تر از اونیه که اندروید اشغال میکنه .
        درمورد این که چون وینفون پولیه پس سخت افزار بالا براش نمیزارن باید بگم که سخت در اشتباهی یعنی از نظر شما یه شرکت تمام اعتبار خودش رو زیر سوال میبره و ویه گوشی رو با 2 هسته میده بیرون و کلی از بقیه عقب میفته ؟!نه عزیز من واسه اینه که وینفون اصلا نیازی به 4 هسته نداره ؟! خودم به شخصه تو اس 3 با 2 گیگ رم و سی پی یو 4 هسته ای بعضی جاها باهاش مشکل داشتم و کند میشد (البته از حق نگذزیم گوشی خوبی بودا)ولی مثلا لومیا 920 با سی پی یو 2 هسته ای و 1 گیگ رم هیچ مشکلی نداشته تاحالا و اصلا یک بارم هنگ نکرده. در مورد این که میگی با سی پی یو تک هسته ای و رم 512 به خوبی کار میکنه برو یه خورده تحقیق کن چون با این مشخصات نمیتونی یه حتی یه برنامه درست و حسابی روش اجرا کنی ولی وقتی تو وینفون با 2 هسته ای و 1 گیگ رم به این روونی و با بالا ترین سرعت شما هیچ مشکلی تو اجرای برنامه ها نداری پس شرکت واسه چی 8 هسته سی پی یو بزاره ؟!پر کردن دهن مردم ؟! اصلا بیخیال شما درست میگی

        1. متاسفانه منظور منو متوجه نشدین یکی از معیار های شرکت های گوشی ساز پایین نگه داشتن قیمت گوشی تا حد امکان به منظور استقبال عمومی هست مخصوصا این مسئله برای سیستم عامل غیر فراگیر و نو ظهوری مانند وین فون امری حیاتی هست الان اگر شما توجه کننین گوشی های دو هسته ای و یک گیگ رم وین فونی هم قیمت یا گرانتر از گوشی های آندرویدی چهارهسته ای با رم دو گیگ هستند در مورد لک و هنگ آندروید هم این مسئله مربوط میشه به شرکتهایی که برای گوشی های آندرویدی خودشون برنامه های اختصاصی مینویسن وگرنه شما برو با گوشی های با آندروید خالص کار کن اگرهنگ یا لک دیدی انوقت بگو هر چند من تقریبا تمام گوشیهای سطح بالای آندرویدی را داشتم و الآن هم اکسپریا زد دارم علاوه بر آنکه حافظه داخلی کاملا پر هست همیشه یک رم32گیگ هم رو گوشیمه با این حال هیچ کدام تا حالا هنگ نکردن حجیم ترین بازیها رو هم رو گوشیم نصب کردم با تعداد زیادی برنامه آیا این دلیل بر قدرت آندروید نیست پس شما به جای اینکه بگویید ویندوز نیاز به چهار هسته نداره بهتره بگید که از چهار هسته پشتیبانی نمیکنه حالا در نسخه هی بعدی شاید پشتیبانی کنه من خودم از اولین کسانی بودم که لومیا920داشتم بقدری منو دلسرد کرد که دو روزه فروختمش برا کسی که قبلا گوشی آندرویدی داشته مثل این میمونه که از یه شهر مدرن بره تو یه روستای دور افتاده زندگی کنه البته روستایی که آب و هواش بهتر از شهره هر گوشی در ابتدای کار روان است مهم اینه که بعد از پر شدن حافظه ونصب برنامه های سنگین هم روان کار کند.یکی از دلایلی هم که مردم به کندی سرعت آندروید اعتراض دارن اینه که به علت آزادی عملی که آندروید داره تو گوشیشون زیاد دستکاری میکنن مثلا گوشی رو روت کرده وبرنامه های غیر مجاز نصب میکنن در نتیجه با دستکاری فایل های سیستمی تو عملکرد گوشی اختلال ایجاد میشه و یا سریعتر ویروسی میشه.

      2. داداش شما وین فون و آندروید رو با هم قاطی کردی!اون وین فونه که نیازی به سی پی یو چند هسته ای نداره!هنگدروید اگه میخواست بهینه بشه تا الان بهینه میشد!

  30. خدایا چرا این شرکت نوکیا باید از ویندوز فون مزخرف استفاده کنه !

    این گوشی اگه اندرویدی بود ها …………..

    1. این گوشی اگه اندرویدی بود هیچی نمیشد هیچی از اون اندروید مسخره بهتره که واسه چند تا برند میاد.همین که ویندوز فون اختصاصی نوکیا هست با عث میشه هنگ کردن کندی در این گوشی اه نداشته باشه.نه هنگسونگ مضخرف خوبه که با هسته هنوز مشکل داغ کردن و هنگ کردنش برطرف نشده

  31. بد گویی؟درسته دوربین‌ خوبی داره ولی شما اگه دوربین میخوای واسه چی گوشی میخری؟پردازنده اش برای چند قرن پیشه متاسفانه ویندوزفون چند ساله که در جا میزنه همه ی طرفدار های ویندوز فون تنها حرفی که دارند اینه:((بهینه بودن و رابطه‌ی خوب سخت افزار و نرم‌افزار))آیا نوآوری جدیدی هست؟

    1. مجتبی مسکینی

      یه سوال شما تاحالا با وینفون کار کردین ؟!
      وینفون تازه هنوز یه سالم نشده که جون گرفته (منظورم معرفی وینفون 8 به همراه 920 تو شهریور ماه پارسال) اون وقت شما میگی چند سال داره درجا میزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      یعنی چی نوآوری جدیدی هست ؟! شما برو تو یوتیوب برو تو اپارات ویدیو های مقایسه ای که وینفون با اندروید و ای او اس داشته رو نیگا کن با 4 تا گوشی وینفونی کار کن بعدا بیا اینجا کامنت بزار
      خواهشا با مدرک و دلیل و منطق صحبت کنید

    2. مجتبی مسکینی

      اضافه کنم یعنی چی که اگه دوربین میخوای واسه چی گوشی میخری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!
      اگه اینطوری منم میگم اگه بازی میخوای واسه چی گوشی میخری برو کنسول بخر
      اگه میخوای حرف بزنی و اس بدی واسه چی 3 میلیون پول گوشی میدی ؟ یه 1100 بگیر همون کارو میکنه
      اگه میخوای فیلم ببینی واسه چی گوشی میخری ؟بشین تو 40 اینچ ال سی دی نیگا کن
      اگه میخوای وب گردی کنی واسه چی گوشی میگیری ؟ با همین کامپیوتر واسه خودت تو نت بچرخ
      و….

    3. شما فک کن اولین سی پی یو ساخته شده توسط بشر رو روش گذاشتن!وقتی نیازی به قدرت بیشتر نداره نیازی نیس که الکی یه چیز بالاتر بزنه!!!!

  32. همین دوربین عالی کفایت میکنه برای حرفه ای ترها! اصلا قابل مقایسه با تصویر افتضاح اکسپریا زد نیست. نمی دونم چرا اینقدر با نوکیا مشکل دارید!!! والا آمار سایت های معروف از جمله جی اس ام نشون میده لومیاها هیچ چیزی کمتر از اس 4 و اچ تی سی وان ندارند. حداقل درمورد 920 که اینطور هست و الان بعد از ماهها که از عرضه ش به بازار میگذره هنوز یکی از بالانشین های جدوله. البته امیدوارم این بدگویی ها باعث ارزون شدن لومیا بشه…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH