بی حد و مرز! (بررسی هواوی Ascend Mate)

ascend-mate-cover

من یک دستگاه ۷ اینچی دارم و آن را تبلت صدا می‌کنم.
من یک دستگاه ۵ اینچی دارم و آن را تلفن همراه صدا می‌کنم.
من یک دستگاه ۶ اینچی دارم و آن را چی صدا بکنم؟!

این سه جمله بالا را گفتیم تا بفهمید که در چه برزخی گیر کرده‌ایم! هواوی دستگاهی ساخته است که ابعاد آن نه مثل یک گوشیِ بزرگ است و نه به اندازه یک تبلتِ کوچک! شاید اصطلاحی که بلاگرها برای چنین دستگاه‌هایی ساختند تا حدی منطقی به نظر برسد: فبلت! مشخصا این نام از ترکیب تبلت و فون ایجاد شده اما باز هم حد و مرز مشخصی ندارد. مثلا همین گلکسی نوت خودمان را خیلی‌ها یک فبلت می‌دانند و خیلی‌های دیگر یک گوشی! یا سری گلکسی مگا سامسونگ را هنوز کسی نمی‌داند که بایستی یک گوشی صدا کند یا تبلت! پس نتیجه می‌گیریم هرگاه نتوانستید یک دستگاه را به طور قطع تبلت یا گوشی صدا کنید، عنوان فبلت را به آن بدهید تا بلکه از دست این نام‌گذاری‌ها هم خلاص شوید! البته با این روند رو به رشدی که ما در گوشی‌های هوشمند و پرچمداران سازندگان بزرگ می‌بینیم، شاید نسل آینده تلفن‌های همراه را همین فبلت‌ها به وجود بیاورند. پس با ما در ادامه همراه باشید تا یک دستگاه خاص از هواوی را برای شما از نزدیک بررسی کنیم. Ascend Mate محصولی است که با نمایشگر 6.1 اینچی خود، از همان ابتدا برای سازندگان بسیاری در این دنیای پهناور خط و نشان می‌کشد.

بچه غول!

واژه مناسب برای توصیف اندازه این محصول هواوی، در درجه نخست بستگی به دیدگاه شما دارد. اگر به چشم یک تبلت به آن نگاه کنید، یک نمونه کوچک است و اگر بخواهید آن را گوشی تعریف کنید، یک نمونه بزرگ! برای همین ما از واژه بچه غول برایش استفاده می‌کنیم تا بسته به دیدگاه شما، یک کلمه آن را برگزینید!

ascend-mate-in-hans

کار کردن با Mate حتی با یک دست نسبتا بزرگ هم به راحتی امکان پذیر نیست. پس شاید بهتر باشد خانم‌ها و یا آقایان ظریف! چندان طرف آن نیایند، مگر آنکه قبول کنند هر دو دست خودشان را در خدمت این دستگاه قرار دهند.

mate در کنار تبلت ۷ اینچی و 10.1 اینچی
mate در کنار تبلت ۷ اینچی و 10.1 اینچی

با آنکه در ساخت فبلت اثری از فلز نیست، اما بایستی اذعان کرد کیفیت ساخت در حد کاملا قابل قبولی قرار دارد. استحکام را در همه جای این بچه غول می‌توان مشاهده کرد. یک نوار کرومی رنگ نیز آن را در کناره‌ها احاطه کرده که هارمونی رنگ مناسبی با بدنه دارد. بر خلاف اندام درشت Mate، کلیدها ریز هستند (به مادرشان رفتند!) و حداقل جا داشت که دکمه پاور، کمی بزرگ‌تر طراحی شود. البته حضور خودجوش آن در سمت راست و بالاتر از کلیدها صدا سبب می‌شود تا پیدا کردنش کار چندان دشواری نباشد.

keys

در بالا اسلات ورودی سیم کارت و در سمت چپ ورودی کارت حافظه تعبیه شده است و پورت MHL که محلی برای شارژ و اتصال به کامپیوتر نیز است، در پایین‌ترین بخش آن جای دارد.

slot-simcard

micros-sd-slot

با برگرداندن گوشی و در سطح پهناور پشت آن، چشمانتان به جمال لنز روشن می‌شود که یک فلاش کوچک LED را در کنارش می‌بیند و در آن پایین‌ها، تک اسپیکر فبلت جا خوش کرده است.

camera-lenz

در اینجا بایستی یک ایراد از هواوی گرفت که چرا با داشتن این همه فضا، تنها به تعبیه یک اسپیکر اکتفا کرده و از بلندگوهای استریو برای این فبلت غول پیکر بهره نجسته است. به خصوص با علم به اینکه یکی از کاربردهای خیلی خوب چنین دستگاه‌هایی، می‌تواند پخش فایل‌های مالتی مدیا باشد.

speaker

واقعیت این است که تصمیم گیری در استفاده کردن از این دستگاه به عنوان گوشی و یا تبلت دشوار است، اگر هم از ما بپرسید که آن را به پدر تبلت و یا مادر گوشی خود بدهیم، با توجه به نوع رابط کاربری، چیدمان کلیدها و امکانات خوب ارتباطی، رای خود را بر سپردن حضانت فرزند به مادر خواهیم داد!

نمایشگر یا تلویزیون؟!

به قدری اندازه این صفحه نمایش برای یک گوشی تلفن همراه بزرگ است که می‌توان از آن به عنوان یک دستگاه جهت دیدن فوتبال هم استفاده کنید! شاید این موضوع کمی اغراق داشته باشد اما به طور یقین نمی‌توان اندازه 6.1 اینچی را در هر وسیله‌ای مشاهده کرد. از آنجایی که این روزها باب شده تا پرچمدارن بسیاری از کمپانی‌ها با صفحه نمایش‌های کوچک‌تر از این با وضوح تصویر فول اچ‌دی عرضه شوند، دیدن این میزان از پیکسل برای Mate هم می‌توانست نقطه قوتی باشد اما هواوی این مورد را نادیده گرفته و به همان اچ‌دی با وضوح تصویر 1280 در 720 پیکسل رضایت داده است. این کار سبب شده تا چگالی پیکسل با توجه به وسعت نمایشگر تا عدد ۲۴۱ در هر اینچ پایین بیاید که این امر می‌تواند بر روی کیفیت آن تاثیر منفی بگذارد.

5devices
دستگاه وسطی mate است! در این تصویر کوچک‌‌ترین گوشی نمایشگر 4 اینچی دارد.

برای بررسی این موضوع کمی به چهره دستگاه دقیق شدیم، واقعیت این است که حداقل در مصارف عادی، این موضوع اصلا آزار دهنده نبوده و اتفاقا کیفیت تصاویر بهتر از آن چیزی است که حدس می‌زنید. روشنایی و کنتراست عالی به همراه یک اندازه رویایی، باعث می‌شود که اگر از طرفداران دیدن فیلم و یا انجام بازی‌های اچ‌دی هستید، کمال لذت را از داشتن این فبلت ببرید.

ذکر این نکته هم برای این نمایشگر خالی از لطف نیست که Mate نخستین محصول تولیدی هواوی است که از خاصیت Glove یا همان حالت دستکش استفاده می‌کند و کاربر را قادر می‌سازد تا با دستکش و یا اجسام دیگر نیز با نمایشگر خود کار کند.

برای بررسی بهتر این موضوع، تصمیم گرفتیم که طبق روال همیشگی خودمان، آن را در کنار یکی از مدل‌های هم رده گذاشته و چهره‌اش را با مقایسه نزدیک با دستگاه دیگر، بهتر مورد قضاوت قرار دهیم. اما هر چه گشتیم، یک مدل با چنین ابعادی نیافتیم. به همین خاطر یا بایستی آن را در کنار گلکسی اس ۴ با نمایشگر ۵ اینچ قرار می‌دادیم و یا همنشین نکسوس ۷ می‌کردیم. از آنجایی که اختلاف ابعاد نکسوس ۷ به میزان 0.1 اینچ کمتر بود، آن را برگزیدیم و حال می‌توانید چهره خندان این دو گل نا شکفته (که البته نکسوس ۷ از بس شکفته داره پژمرده می‌شه!) را در تصاویر زیر مشاهده کنید. بدیهی است که دستگاه سمت راست با نمایشگر کوچک‌تر، همان Mate داستان ماست.

dis1 dis4 dis3 dis2

چهار دیگر تکراری است!

همان طوری که پردازنده‌های دو هسته‌ای به یک روال معمول بازار برای گوشی‌های میان قیمت و حتی ارزان‌تر بدل شده است، این رویه دارد برای ۴ هسته‌ای‌ها تکرار می‌شود و دیدن یک پردازنده با این تعداد از هسته، مورد تعجب برانگیزی نیست. اما نکته‌ای که باعث می‌شود Mate را کمی متمایز کند، چیپست ساخت خود هواوی است که همچون شرکتی چون سامسونگ (با اگزینوس) به صورت مستقل عمل کرده و ادعای زیادی هم بر کیفیت محصول خود دارد و همراه شدن با ۲ گیگابایت رم نیز ما را به این بچه غول بیش از پیش امیدوار کرده است.

برای آنکه بهتر بتوانیم عملکرد چیپست K3V2 چهار هسته‌ای که با ماکسیمم فرکانس 1.5 گیگاهرتز در هر هسته کار می‌کند را دقیق‌تر ببینیم، وارد همان آزمایشگاه معروف خود شده و Mate را با آزمون‌هایمان به چالش کشیدیم.

در نخستین مرحله بنچمارک پی بود که به سراغ Mate آمد و کسب رقم ۳۵۳ میلی ثانیه، نشان داد که نباید چندان هم گول ظاهر Mate را خورد! چرا که اکسپریا زد با همین فرکانس کاری برای هسته‌ها، عدد بسیار بهتری را به دست آورده بود.

دومین آزمون quadrant professional بود تا در چهار مرحله مختلف دستگاه را در مقایسه با رقبا به چالش بکشد. نمودارهای زیر نتایج همین مرحله از آزمون است که فقط با مدل‌های چهار هسته‌ای ترتیب داده‌ایم.

cpu graphic io memory

از آنجایی که Mate دارای واحد گرافیکی نا شناخته‌ای است، برنامه NenaMark2 را به جانش انداختیم تا بلکه دست از این غریبی بردارد. کسب عدد بسیار خوب 59.9 فریم بر ثانیه به خوبی نشان داد که با بد کسی در این قضیه طرف شدیم!

nenamark2

آخرین آزمون هم اسمارت بنچ است تا عملکرد همزمان واحد گرافیکی و پردازنده با یکدیگر سنجیده شود. نمودار زیر خود گویای همه چیز است.

smartbench

ثبت خاطرات

mate-camera

با اینکه هواوی در زمینه ساخت لنز و دوربین تبحر خاصی ندارد، اما مدل‌های تولیدی‌اش همیشه کیفیت خوبی داشتند و به همین خاطر با امید فراوان Ascend Mate را به دست گرفته و مشغول عکاسی شدیم! در روشنایی کافی، تصاویر خوب است، فوکوس عملکردی عالی دارد و حالت HDR نیز به کمک شما در عکاسی می‌آید. اما با هرچه تاریک‌تر شدن محیط، عملکرد دوربین نیز تیره و تار می‌شود! به خصوص اگر در تاریکی مطلق عکس بگیرید، فلاش عملکرد چندان خوبی از خود نشان نمی‌دهد، دور عکس تیره شده و نویزهای بسیاری به تصویر شما هجوم می‌آورند. در پایین می‌توانید برخی از تصاویر گرفته شده با دوربین این مدل را مشاهده کنید.

pic1 pic4 pic3 pic2 pic5 pic6

در قسمت فیلم‌برداری، ظاهرا اوضاع بهتر است! در کلیپ یک دقیقه‌ای که با وضوح تصویر فول اچ‌دی گرفتیم، حجم کلیپ بالغ بر ۱۷۵ مگابایت شد که نشان از جزئیات بسیار خوب در تصویر دارد. نکته جالب اندازه عرض فیلم گرفته شده است که به جای ۱۰۸۰ پیکسل، ۱۰۸۸ بود که کمی بیشتر از حد معمول است. البته در حین فیلم‌برداری فوکوس تقریبا خواب است و بایستی از فوکوس لمسی استفاده کنید که سرعت و دقت بسیار خوبی دارد.

رابطی خاص!

ظاهرا هواوی به خاص بودن اینترفیس اختصاصی‌اش خیلی بها می‌دهد که تا حد امکان در آن تغییرات گوناگونی را لحاظ کرده است. پس از آنکه از قفل گوشی که نقش میانبر را هم بازی می‌کند عبور کردید، به صفحات اصلی وارد می‌شوید و اگر بخواهید نگاهی به منو بیندازید، متوجه خواهید شد در یک رستوران خاص قرار دارید که نه تنها گارسون ندارد، بلکه هیچ منویی نیز برای شما بر روی میز گذاشته نشده و بایستی آن چیزی را که می‌خواهید، خودتان بپزید! در واقع همه چیز بر روی همان صفحات اصلی است و البته برای آنکه دچار کمبود فضا به واسطه برنامه‌های زیاد نشوید، قادر هستید تا چند برنامه را به اصطلاح mp3 کرده و به صورت یک مجموعه درآورید! بر سر خوب یا بد بودن این کار هواوی بهتر است نظر خاصی ندهیم (اگرچه به شخصه منو را بیشتر دوست دارم) و به سراغ نکات دیگر تعبیه شده بر روی گوشی برویم. هواوی اسم اینترفیس خود راEmotion  گذاشته و از نسخه 1.5 آن بهره گرفته است که امکانات بسیار جالبی دارد. به عنوان مثال با فعال کردن Suspend button یک کلید دایره‌ای شکل به صفحات شما اضافه می‌شود که میانبر برخی از برنامه‌ها نظیر یادداشت برداری است و یا گزینه پروفایل به شکل بسیار جالبی طراحی شده که دسترسی به حالات مختلف را آسوده کرده است.

mate-box

در کل اینترفیس خاص Mate که بر روی نسخه 4.1 اندروید نصب شده در نوع خودش جالب است و اگر به مذاق شما خوش نیامد، با نصب یک لانچر می‌توانید بی‌سلیقگی خودتان را به رخ سایرین بکشید!

توان خارق‌العاده

باتری یکی از آن مواردی است که اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دارد. موردی که بایستی در Mate آن را یکی از نقاط عطف به حساب آورد، به طوری که هیچ‌گاه شما را نا امید نخواهد کرد (ما که اصلا یادمان نیست تا حالا آن را شارژ کرده باشیم!). استفاده از یک باتری با توان خارق‌العاده 4050 میلی‌آمپر، سبب می‌شود تا Mate مدت‌های مدیدی را برای شما دوام بیاورد. با اینکه تعبیه این باتری سبب شده تا وزن دستگاه تا میزان 198 گرم بالا برود، اما جان سخت بودن این بچه غول باعث می‌شود تا با کمال میل آن را حمل کرده و نگران اتمام توانایی‌اش در لحظات حساس زندگی خود نباشید!

back

تاریکی و روشنی

در شرایطی که نازل‌ترین تبلت‌های بازار از حافظه‌های داخلی ۸ گیگابایت استفاده می‌کنند، انتظار داشتیم که این مدل حداقل میزان ۱۶ گیگابایت را در خود ببیند، انتظاری که با کمی بی‌سلیقگی هواوی به یاس بدل شد! جالب اینجاست که از ۸ گیگابایت حافظه داخلی تنها نصف آن در اختیار شماست تا از همان لحظه اول بدانید که باید یک کارت حافظه جانبی نیز بخرید.

البته امکانات دیگر ارتباطی در این محصول هواوی در حد قابل قبولی قرار دارد. استفاده از بلوتوث نسخه ۴، بهره گیری از وای‌فای دو بانده و شبکه بی‌سیم DLNA از نمونه این موارد است تا بلکه به این وسیله غم پایین بودن حافظه داخلی را به فراموشی بسپاریم (اما ما که یادمون موند!).

آخر سر گوشی است یا تبلت؟!

شاید حضانت Mate را به مادر گوشی زاده‌اش سپرده باشیم اما این دلیل نمی‌شود که فکر کنید یک تلفن همراه است چون واقعا این گونه نیست! این دستگاه به راحتی در جیب شما نمی‌رود و برای کسانی که دستان کوچکی هم دارند کار کردن با یک دست آسان نیست. شاید بتوان Mate را مدلی دانست که در صدد ایجاد یک تعریف جدید برای مدل‌های امروزی است. نه در دسته تبلت‌ها قرار می‌گیرد و نه در بین گوشی‌های تلفن جای دارد و حتی نمی‌توان آن را به راحتی در میان فبلت‌ها نیز قرار داد!
پس Mate چیست؟! بهتر است آن را یک مرز شکن بنامیم!

ascend-mate

خوب‌ها

Big Smile نمایشگر بزرگ با کیفیت مناسب
Big Smile واحد گرافیکی توانمند
Big Smile دوربین فیلم‌برداری مطلوب
Big Smile باتری خارق العاده

بدها

Unhappy وزن زیاد
Unhappy حافظه داخلی کم
Unhappy دوربین عکاسی متوسط

[box type=”info”]مشخصات فنی:

ابعاد: 163.5×85.7×9.9 میلی‌متر
وزن: 198 گرم
نمایشگر: 6.1 اینچ لمسی با وضوح تصویر 720×1280 پیکسل
سیستم عامل: اندروید نسخه 4.1
پردازنده: Quad-Core 1.5 GHz
دوربین: 8 مگاپیکسل با فلاش LED، فیلم‌برداری فول اچ‌دی
شبکه بی‌سیم: دو باند Wi-Fi 802.11 b/g/n
باتری: 4050 میلی‌آمپر[/box]

106 در مورد “بی حد و مرز! (بررسی هواوی Ascend Mate)”

  1. با سلام خدمت شما!من از این گوشی خیلــی خوشم اومده امّا برای قدرت سخت افزاریش نگرانم!!!این گوشی میتونه به راحتی بازی asphalt 8 یا دیگر بازی های سنگین اندرویدی رو اجرا کنه؟؟؟؟؟؟خواهشا همین جا جواب بدین چون نمیتونم وارد اکانتم تو انجمن شم!!!!:(

      1. خیلی ممنون از پاسخ ارزشمندتون!!!پس یعنی سخت افزارش مناسبه؟میتونه تا 1-2 سال بازی های خوب و متوسطو بیاره؟و یه سوال دیگه من بنچ مارک های این گوشی رو وقتی تو gsmarena دیدم ازش نا امید شدم اصلا در حد انتظار نبود ولی کلا یه نظر شخصی ازتون میخام که به سخت افزار این گوشی در بین هم قیمتاش چه نمره ای رو از 10 میدید؟؟؟؟
        با تشکر

        1. پیمان گل‌کار

          سخت‌افزار گوشی فوق‌العاده نیست اما بازی‌های متوسط رو به بالا رو حتما می‌تونه جرا کنه
          به شخصه به این گوشی نسبت به قیمتش نمره ۹ می‌دم چرا که باتری خیلی خوبی داره، نمایشگرش کیفیت مناسبی داره و مهم‌تر از همه، قیمتش هم خیلی مناسبه

  2. س ب ه
    باتشکر از توضیحاتتون ک مفید بود.
    برای خرید این محصول اول دیجیکالا بعد تبلت شاپ و در وهله بعد هر سایتی ک نماد اعتماد الکترونیک و یا توصیه های پلیس سایبری‏(فتا‏)رو داشت راجع ب گوشی باس بگم بسته ب سلیقه ی فردی میتونه با ابهت ترین یا بدردنخور ترین باش براتون همونطور ک عالمید این فبلت 2013 معرفی شد و رقبای هم سطحش زداولترا برا سونی مگا6.3یا5.8باگلگسی نوت2 اگر این بررسیا براتون کافی نیست تو آپارات بخش ویدؤهای تبلت شاپ رو نظارت کنید یا تو یوتیوب اما حرف آخر مطمئن باشید ارزش خرید داره خودم دارمش فوق العادس کیفیتش (صفحه؛دوربین؛اسپیکر‏)عالی هست و مسلما قانع میشی همون طور ک میبینید اکثر مباحث حول محور بزرگی دستگاه هست ک این مزیت هست ن عیب والا سامسونگ و سونی فبلت نمیزدن بهر حال این ابعاد هم طرفدارای خاص خودش رو داره امیدوارم تونسته باشم کمک کرده باشم یا علی ‏_ ‏_‏ ‏_‏ ‏_‏

  3. سلام. کسانی که این گوشی رو خریدن. تو جعبش دقیقا چیا هست؟ من میخوام بخرم قبلا سرم سر یه گوشی کلاه رفت یه چیزایی رو ازش کش رفته بودن. شنیدم تو جعیش یه کیف خوش ساخت هم هست. ممن.م

  4. با سلام خدمت جناب گلکار ارجمند
    مدتیه که تصمیم گرفتم یه smart phone خوب بگیرم و از mate خیلی خوشم اومده ولی بدجوری دو دل هستم که note2 رو بگیرم یا این گوشیو. جنابعالی تو یکی از پست ها نوشته بودین اگر دیتا سازگار با کوشی نصب بشه هیچ مشکلی واسش پیش نمیاد. من حقیقتش نمیدونم منطورتون از دیتای سازگار چبه و میترسم که نتونم از این دست کار هارو با گوشی انجام بدم(پیدا کردن و نصب دیتا). اگر لطف کنین بنده رو راهنمایی متشکر میشم.چون فقط منتطر تایید شما برای خرید mate هستم.َ

    1. محمد جهانی

      میت گوشی بسیار خوبیه!
      دیتای سازگارشو برید سایتی مثل Phonearena و Gsmarena نوع پردازنده شو ببینید، بعد برید بازی متناسب با پردازنده اش بگیرید!

  5. کمال الدین

    می خواستم ببینم این فبلت hdmi را با تبدیل mhl مانندگلکسی نوت ، پشتبانی میکنه .
    اخه تو برخی سایتها زده supurt hdmi=NO اما یک سری سایت ها دیگه دارن کابل و تبدیلش را می فروشن

  6. راستی آقای گلکار لطفا یه جایی رو نام ببر که ماهایی که نمیتونیم بازی اچ دی دانلود کنیم مجموعه بازی اچ دی اندرویید بخریم.
    یه جای خوب و معتبر که به جای بازی های اچ دی بازی های ۱۰ – ۲۰ مگی یا خراب تحویلمون نده.
    ممنون.

  7. من میخوام میت رو از دست بگیرم 200 تومن زیر قیمت میگه و چند روز هم بیشتر باهاش کار نکرده میگه کاملا سالمه با گارانتی مایکروتل. به نظر شما بگیرمش؟ و اینکه چه مواردی رو باید چک کنم که موردی نداشته باشه؟

    1. پیمان گل‌کار

      ریسک خرید که با خودتونه اما چون گارانتی داره، دقت کنید گوشی از جایی ضربه نخوره باشه، پیکسل سوخته نداشته باشه، کیفیت مکالمه و دوربین را هم تست کنید

      1. در تکمیل صحبت های آقای گلکار دقت کن که هیچ پیکسل سوخته ای نداشته باشه کوشی رو خاموش کن و توی یه جای تاریک دقیق‌بهش نگاه کن که پیکسل سوخته نداشته باشه من این گوشی رو ۱۰ روز پیش خریدم پیکسل سوخته داشت و اینکه دقت کن‌کارت گارانتیش مال چند مدت قبل نباشه و طرف هم بگه که کارت گارانتی شروعش از تاریخ فاکتور گوشی هست. اصلا گول نخور.

  8. آقا پیمان این گوشی – اندرویید4.1 به بالا- تو مرورگری وب از فلش پلیر پشتیبانی میکنه یا نه؟
    اگه پشتیبانی نکنه میشه بهش فلش پلیر نصب کرد یا نه؟

    1. پیمان گل‌کار

      کار کردن فلش پلیر ارتباطی به گوشی نداره و بایستی برنامه آن را نصب کنید که به راحتی پیدا می‌شود

  9. آقای گلکار صدای این گوشی بیشتر و بهتره یا پی 6؟
    صدای میت با صدای مدیاپد 10 اف اچ دی چقدر فرق داره؟
    برنامه chain fire روی اندرویید 4.1 جواب میده یا نه؟
    راستش میخواستم مدیا پد 10 رو بگیرم ولی نتونستم هیچ جایی پیداش کنم گفتم برم یک فبلت حداقل 6 اینچی بگیرم که به میت رسیدم ،شما مدلی از این بهتر هم سراغ دارید؟! تا قیمت نهایت 1500
    ایسوس فون پد نوت وارد بازار شده یا نه؟اگه نشده کی وارد میشه و قیمت تقریبیش؟ و اینکه پردازنده اتم اینتل چند نانومتری هست؟
    (سوال آخری مهم ترین سوالم بود تو رو خدا جواب بده آقا پیمان ، انجمن نمی رم)

    1. پیمان گل‌کار

      صدای میت کمی بیشتره!
      این دو رو مقایسه نکردم، اما مدیا پد باید خیلی بهتر باشه
      تست نکردم اما احتمال فراوان جواب می‌ده
      در فبلت‌ها، میت گزینه خوب و قدرتمندی هست
      درباره زمان ورود فون پد نوت اطلاعی ندارم! پردازنده‌های سری قدیم اتم اینل ۴۵ نانومتری هستند

  10. سلام ببخشید من سوال میکنم میخواستم بدونم بازی های hdنظیر gta .nfs ms.PES.Max Payne.Modern Combat 4.Gangstar Rio City of Saintsرو اجرامیکنه؟اخه دیتا برای این گوشی نیست.این گوشی تا دو سال دیگه بازی های اچ دی رو ساپورت میکنه؟اگه این خوب نیست مگابگیرم ؟یه سوال دیگه داشتم حافظه این گوشی و مگا 8 مباشد و اگه 4تا بازی بریزی تمومه .میخواستم بدونم میشه بدون روت بازی ودیتا رو گوشی ریخت؟چون من مخواهم حدود 50 بازی نصب کنم ؟بازی های hd

  11. با سلام وخسته نباشی من بین هواوی اسند میت و گلکسی مگا نمیدونم کدومو انتخاب کنم؟برای بازی و دوربین میخواهم .بازی هایhd

  12. سلام می خواستم ببین حقیقت داره بازی هایی مثل نید فور اسپید با لگ اجرامیشه؟انم سایت جی اس ام گغته

  13. سلام اقا پیمان یه سوال کردم جوابشو بهم ندادین میخواستم بپرسم نرم افزاری مثل ان اف سی هست که بتونیم رو هواوی اسند میت نصبش کنیم و همون کارایی ان اف سی رو داشته باشه اگه جوابمو بدید یک دنیا ممنون میشم

    1. پیمان گل‌کار

      NFC یک قابلیت سخت‌افزاری است و نمی‌شه چنین چیزی را از طریق نرم‌افزار نصب کرد
      اما شما می‌توانید از تگ‌های NFC استفاده کنید که بر پشت گوشی می‌چسبه
      لطفا سوالات خودتون را هم در جای مرتبط (مثل همین جا) بپرسید. گاهی اوقات مجبور به حذف سوالات شما می‌شویم

  14. سلام به همه
    آقا پیمان یک سوال داشتم… این فبلت ( حالا هر اسمی که بگید ) NFC داره یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    آخه یه سایت می گه داره یه سایتی می گه نه؟!!!!!!!!
    الآن من فقط تو خریدش از این می ترسم… لطفاً کمکم کنید!!!!!

    ممنون…..

    1. پیمان گل‌کار

      نمونه‌ای که ما داشتیم، NFC نداشت!
      البته به این مورد هم توجه داشته باشید، واقعا این گزینه کارایی چندانی نداره! (خودم سه تا دیواس NFC دار داشتم، تقریبا هیچوقت به کارم نیومد!)

    1. پیمان گل‌کار

      ازش تا حالا خریدی نداشتم اما رنک و ساختار کلی سایت نشون می‌ده که بایستی تا حد زیادی معتبر باشه
      چی می‌خواهید بخرید؟!

  15. باسلام به اقای گلکار و اقای جهانی ببخشید میتونین یه راهنماییم کنین میتونم از سایت پلازا گوشی رو خرید کنم قابل اطمینانه مرسی جوابمو بدید plaza.ir

  16. oخب محمد جان من یکی از شهرستانهای استان فارس هستم بخدا شیراز هم رفتم از اطلس بگیر تا داریوش هرجا گشتم گفتند این گوشی رو اصلا ندارند یکی هم پیدا نمیکنی میگم اگه من فرم درخواستو پر کنم و پولو واریز کنم باید بیارن دیگه چون این سایت توی وب ایران هم مقام داره وخیلی ها ازش خرید کردند و راضی بودند لطفا درباره ثبت نامش راهنماییم کنین مرسی+-.

  17. با سلام خدت محمد خان جهانی اقا محمد این گوشی گارانتی پارس مایکروتل داره به نظرتن با این قیمت بخرم چون مغازه شیرازم زنگ زدم گفتش که این گوشی رو براتون میاریم 1.450.000 تومان اگه مستقیم هم بخواین بخرین میشه همن 1.390.000 تومان به نظرتون چیکار کنم امروز میخوام بدن برام بیارن اگه میشه اقای گلکار شما هم راهنمایی کنین مرسی ای تی رسان بهترینی+-.

    1. محمد جهانی

      سلام
      دوست عزیز میفرستن براتون، باز میکنین میبینین گوشی کار نمیکنه کلی ضد حال میخورید!
      هیچ ارزونی بی دلیل نیست و اتفاقا قیمت هاشم خیلی خوبه و به واقعیت نزدیک تره حداقل از مشهد که بهتره!

  18. با سلام دوباره خدمت اقای گلکار اقا پیمان من رفتم شیراز تا این گوشیرو بردارم همه جای شیرازو از اطلسیا بگیر تا داریوش گشتم نبودش توی داریوش که رفتم از چندتا مغازه دار که سوال کردم گفتند ما نیاووردیم واز کیفیت خوبی هم برخوردار نیستش اما یه مغازه که رفتم نمایندگیش بود اما این گوشی رو نداشت توی مغازه ازش ژرسیدم میگفت این مغازه دارها به سودشون نیست که نمایندگی هواوی رو قبول کنند و این گوشیها توی تهران خیلی جا افتاده و میگفت بیشتر گوشیها که اپراتور ایرانسلو ساپورت میکنن این شرکته میگفت توی امریکا بعد از ایفون بیشتر فروشو داشته و از کیفیته خیلی خوبی هم برخورداره بخدا گیچ شدم حرف کی رو قبول کنم بخدا این پول از کارکردن زیر افتاب حلاله حلال بدستم اومده نمیخوام الکی خرجش کنم اقا پیمان شما که با گوشی کار کردین منو به جای داداشه خودت بدون نمیخوام پشیمون بشم عاشق این گوشی شدم میخوام وقتی خریدمش منو تا خیلی وقت ساپورت کنه در مقایسه با الجی اپتیموس وی یو و گالاکسی نوت2 چجوری کدومشون بهتره خلاصش اقا پیمان میخوام بدونم ارزش خریدو داره گوشیه توپی هست چون من هنوز باهاش کار نکردم میگما اخه شیراز نداشتن منتظر جوابتون هستم مرسی کاکو پیمان+-.

    1. پیمان گل‌کار

      دوست عزیز، اگر شما مشکلی با سایز بزرگ گوشی ندارید (در واقع گوشی نیست، یک تبلته کوچیکه)، توصیه می‌کنم بخرید! از نظر کیفیتی، در سطح گوشی‌های پیشرفته امروزی هست و هیچ ایراد خاصی که بخوایم بگیم بی‌کیفیته نداره. باتریش که واقعا بی‌نظیره! نمایشگر خوبی داره و کارایی سخت افزاریش هم مناسبه
      به حرف فروشندگان توجه نکنید. البته اونی که نماینده هواوی درباره دوم بودنش تو آمریکا گفته هم کمی دیگه اغراق داره و از این خبرها هم نیست. اما هواوی قدرتمنده و در آینده بیشتر هم ازش خواهید شنید

  19. نقل قول”
    اختلاف ابعاد نکسوس ۷ به میزان 0.1 اینچ کمتر بود

    اختلاف نکسوس 7 به میزان 0.2 اینچ کم تر است نه 0.1 اینچ!!!

  20. با سلامو درود فراوان به پیمان خان بزرگ : اقا پیمان میخواستم بدونم تو اجرای بازی های اچ دی کم نمیاره و گرا فیکش در مقابل گرافیک اس 4 چجوریه و اصلا کیفیتشو میشه با وان اچ تی سی یا زد سونی ویا اس4 مقایسه کرد ممنو از وقتی که برای ما عاشقای ای تی و ای تی رسان میذاری کاکو+-.

    1. پیمان گل‌کار

      به طور حتم کم نمیاره! نسبت به این مدل‌هایی که گفتید کمی از نظر سخت‌افزاری ضعیف‌تر است اما به نوعی نیست که بخواد جایی کم بیاره!

  21. سلام پیمان جون خوبی که الحمدالله دو تا سوال داشتم که اگه زحمتی نیست جوابم بدی ممنون میشم پیمان جون اول اینکه گالاکسی اس4 الان 4 هسته ایش تو ایرانه یا 8 هسته ایشم هستش وسوال دوم ومهمترین سوالم این بود که هواوی اسند میت قسمت ویدیوش مثل گالاکسی اس4 قابلیت تقسیم شدن قسمتهای ویدیو رو داره جوابمو بدی مرسی داری +-.

    1. پیمان گل‌کار

      در ایران نسخه ۸ هسته‌ای اگزینوس عرضه شده و اگر ۴ هسته‌ای رو پیدا کنید، شخصا توسط قاچاقچیان عزیز وارد شده!!
      اسند میت در گالریش مثل سامسونگ نیست اما باید برنامه‌های خوبی در این رابطه وجود داشته باشه که می‌تونید از آن‌ها استفاده کنید

  22. سلام . عرض خسته نباشید قیمت تقریبی رو کسی نمیدونه اخه میخوام بدونم اگه خیلی گرونه قیدش رو بزنم

  23. من به فبلت ها خیلی علاقه دارم
    چون به نظر بنده واقعا 4.5 اینچ یا 5 اینچ کمه و برا وبگردی و بازی فبلت یا تبلت خیلی سرتره لذت دیگه ای داره البته به درد خانوما نمیخوره !!! چون تو دستشون فک نکنم جا بشه البته جی ال ایکس شاید روزی امکان در دست جا شدن رو فراهم کنه و پنتت رو به ثبت برسونه :d

  24. میشه لطفا بررسی تخصصی این گوشی رو هم بزارید؟ Prestigio MultiPhone 4500 Duo
    Code تازه دیجی کالا آورده ممنون میشم

  25. علیرضا امیری

    سلام آقا پیمان.
    از نقد های خوب و خوشمزتون (!) خیلی خیلی ممنونم.
    واقعا بهم کمک کرده اند تا اینجا…
    فقط یه چیزی
    امکانش هست یه review از smartwatch سونی هم بذارید؟

      1. علیرضا امیری

        ضایع شدم رفت!:دی
        گشته بودما! نمیدونم چرا اینبار که گشتم بودش! : ))
        .
        خارج از شوخی، لطفا به بر و بچه های نشریه تون هم بسپرید، از این به بعد، با هر شماره که معرفی میکنند، یه گدجت (غیر از گوشی) هم بررسیش رو بذارند.
        مثل همین اسمارت واچ، یا اسمارت وایرلس هدست.. یا این چیزا..!

        ممنون!
        بررسی اسمارت واچتون هم عالی بود، حسابی گل کاشتین 😉

  26. درود بر شما
    توی کادر مشخصات فنی نوشته شده پردازنده کوالکام هست ولی در لینک زیر مشخصات پردازنده رو نوشته که معلومه کوالکام نیست.

    http://www.huaweidevice.com/worldwide/productFeatures.do?pinfoId=3520&directoryId=6001&treeId=3745&tab=0

    به نظرم اگه در بررسی هاتون بیشتر در مورد رابط کاربری گفته شه و عکسای بیشتری از یوزر اینترفیس دستگاه گذاشته بشه جذابیتشون بیشتر میشه

    به هر صورت از بررسی خوبتون و همچنین از سایت کم نظیرتون و کمک شایانی که در زمینه فناوری اطلاعات به جوونای این مرز و بوم میفرمایید سپاسگزارم.

    1. پیمان گل‌کار

      در متن گفته شده پردازنده ساخت خود هواوی است و اشتباه لپی بوده که تصحیح شد
      از پیشنهاداتون هم ممنون 😉

  27. سلام
    نفد و بررسی خیلی خوبی بود
    البته هنوز بهترین نقدتون نقد اکسپریا زد هست به نطظرم
    اقا یه سوال انتوتو چ نمره ای بهش داد .
    نوت دو شد 18000
    اس تری شد 16000
    وان اس هم 15000 خورده
    سه تاشم امروز تست کردم
    ممنون میشم میت رو هم بگید

  28. سلام
    اقای گل کار به خدا خسته شدم جاوب ما رو هم بده
    جان من این گوشی honor 2 از برند هواوی رو هم مثل این بچه غول خوشکلمون بررسی بفرمایید
    تشکر (دفعه سوم بود که این پیام رو دادم تو تاپیک های دیگه)

    1. تا جایی که می دونم این گوشی تو بازار ایران نیومده که ایشون بخوان بررسیش کنن، یکی از ویژگی های این سایت اینه که هیچ گوشی رو ندیده و تست نکرده بررسی نمی کنن!

  29. بهزاد باهورزهي از سوران

    مدل ascend-mate اگهزود تر به بازارمون دردسترس باشند باتوجه به سخت افزار مورد قبولوباتوجه به نرم افزاری خوب جوابگوی خیلیا میشه .
    مخصوصا این قیمت مناسبی که براش هست .
    یکی شو میخرم مخصوصا که از محصولات هواوی خیلی راضیم .ی

  30. نقد خیلی خوبی بود آقا پیمان.
    یه سوال داشتم ، بهنظر شما هوآوی که الان انقدر پیشرفت کرده و یکی از برند های مشهوز و البته محبوب شده و چیپ گرافیکی که خودش میسازه و انقدر هم قدرت منده در بازی های اچ دی دیتای مخصوص خودش میاد؟
    آخه واقعا گرافیکش فوق العاده ست و حتی از تگرا3 هم بالاتره با این حال به نظر شما احتمالش هست که براش دیتاس مخصوص بیاد یا نه؟

      1. obb چیه؟ من تبلت هوآوی مدیا پد 10 دارم تا حالا چند تا بازی اچ دی که برای همه چیپ های گرافیکی بود دانلود کردم و خوشبختانه همشون هم به خوبی اجرا شدن ولی در مورد بازی هایی که دیتای مخصوص دارند نمیدونم باید کدوم رو دانود کنم به نظر شما کدوم دیتا ها باهاش هماهنگ هستند؟
        راستی این گوشی که گرافیکش تو بنچمارک ها 59.9 شده برای تبلت هوآوی مدیا پد 10 چنده؟

        1. پیمان گل‌کار

          obb دیتاهایی هستند که به صورت مشترک برای تمام چیپ‌ها تولید می‌شوند
          برای اطلاعات بیشتری درباره این تبلت توصیه می‌کنم مقاله سه در چهار را در آزمایشگاه بخوانید و سوالات خودتون را هم در انجمن سایت بپرسید

        2. اون مقاله سه در چار رو خواندن ولی اونجحا ننوشته بودید که گرافیک اون توی بنچمارک NenaMark2 چقدر هستش؟
          اگه بهم بگین ممنون میشم.

        3. پیمان گل‌کار

          خیلی درگیر بنچمارک‌ها نباشید! در کل توان مناسبی داره که فول اچ‌دی را هم راحت پخش می‌کنه
          برای یک مشاوره خوب و دقیق، توصیه می‌کنم سری به انجمن بزنید

  31. سلام پیمان خان مرسی! بچه غول رو خوب به چالش کشید
    اما دوتا ویژگی که هوآوی در تبلیغاتش در صفحه رسمیش و ویدئوهاش و … روش خیلی تمرکز می کنه و اتفاقا اولین فیلمی مستندی هم که از Mate پخش شد و Mate رو در دستان مدیرعاملش نشون می داد در همین مورد بود که که به راحتی با یک دست می شه باهاش کارکرد و به راحتی در جیب شلوار یا کت جا می شه! (البته یادمون باشه راجع به اون گوشی تو جیب جا می شه معروف حرف نمیزنیم و تفاوت از زمین تا آسمان است!)

    والا من که خودمم امتحان کردم با یه دست تونستم باهاش کار کنم تو جیب شلوار جین هم جا می شد!!!

    همیشه از نوشته هات لذت می برم و خوشحالم که خارج از چهارچوب ذکر معمولی ویژگی های گوشی جذاب می نویسی

    1. البته یه ویژگی که رابط کاربری این گوشی داره که می شه اونو برای استفاده با دست چپ یا راست شخصی سازی کرد، مثلا کل کیبورد به سمت چپ یا راست منتقل می شه و…

  32. همون واژه بچه غول مناسبه .بهش میاد ولی همون فبلته دیگه پیمان جون.یه چیزی من میخوام تو انجمن تاپیک بزارم اما نمیدونم چجوری راهنماییم کنید لطفا. مرسی از زحماتتون

    1. پیمان گل‌کار

      برای گذاشتن تاپیک ابتدا ثبت نام کنید و اگر سوالی دارید در انجمن مشاوره و در بخش مناسب تاپیک مورد نظرتون را ایجاد نمایید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH