هر آنچه بایستی در مورد سیستم عامل watchOS 3 اپل بدانید

اپل در کنفرانس خود، از سری دوم اپل واچ رونمایی کرد و در کنار آن نیز معرفی کوتاه و مجددی در مورد سومین نسخه از سیستم عامل اپل واچ، یعنی watchOS 3 داشت. این سیستم عامل در حال حاضر به صورت نسخه آزمایشی و مخصوص برنامه نویسان عرضه شده و به زودی ورژن نهایی و عمومی آن در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. در این قسمت می‌خواهیم پرسش و پاسخ‌های متداولی که میان کاربران مرسوم است را مطرح کنیم تا شما از این طریق بتوانید اطلاعات بیشتری در مورد این سیستم عامل پیدا کرده و اگر سوالی دارید، در میان این پرسش و پاسخ‌ها به جواب صحیح برسید.

برای شروع به اولین و مهم‌ترین سوال کاربران می‌پردازیم:

watchOS 3 کی برای عموم کاربران عرضه می‌شود؟

سومین نسخه از سیستم عامل اپل واچ با نام watchOS3 سیزدهم سپتامبر مصادف با ۲۳ شهریور برای عموم کاربران در دسترس خواهد بود.

معمولا آی‌فون‌های جدید با آخرین ورژن سیستم عامل عرضه می‌شوند. آیا این موضوع در مورد اپل واچ نیز صدق می‌کند؟

به مانند آی‌فون، اپل واچ جدید نیز با آخرین ورژن سیستم عامل یعنی watchOS 3 عرضه خواهد شد.

در مورد بندهای جدید خبری هست؟ ما نیاز به بندهای زیباتری داریم!

بندهای جدید Hermes همزمان با عرضه سری دوم اپل واچ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. همچنین اپل در ضمن همکاری با شرکت Nike و تولید نسخه جدیدی از ساعت هوشمند خود با نام +Apple Watch Nike اقدام به تولید ساعت‌هایی با بندهای مخصوص کرده است و بدنه این ساعت‌ها نیز از جنس آلومینیوم سبک است.

من شنیده‌ام که اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل جدید watchOS 3 سریع‌تر اجرا می‌شوند. می‌خواستم بدانم این سرعت تا چه حد محسوس است؟

اپل در ورژن‌های قبلی این سیستم عامل، فشار زیادی بر روی حافظه می‌آورد تا عملیات به خوبی و درستی انجام شوند. اما در آخرین ورژن یعنی watchOS 3 میزان این فشار بر روی حافظه کاهش یافته و تنها برای کارهای سنگین و بسیار مهم، این میزان فشار وارد می‌شود.

اپل از این میزان فضای باقی‌مانده بر روی حافظه کمک می‌گیرد تا اپلیکیشن‌های پرمصرف شما را به صورت کش‌شده روی حافظه نگاه داشته و از این طریق، باعث شود تا اپلیکیشن‌ها سریع‌تر از پیش اجرا شوند.

من چیزهایی در مورد watchface‌های جدید شنیدم. آیا این موضوع صحت دارد؟

بله! در سیستم عامل جدید اپل واچ با نام watchOS 3 شاهد watchface‌های جدیدی هستیم. همچین قابلیت شخصی سازی بیشتری برای watchface‌ها در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال در کنار میکی ماوس، مینی ماوس نیز به watchface‌ها اضافه شده و از طریق شخصی سازی، می‌توانید لباس‌های مختلف را برای این شخصیت انتخاب و اعمال نمایید.

همچنین شما می‌توانید watchface‌های دلخواه خود را در داک ذخیره کرده و هر زمان که نیاز داشتید، به سرعت و از طریق سوایپ، بین آنها سوییچ کنید.

آیا اپل کار یا وظیفه خاصی را برای دکمه کناری اپل واچ در نظر گرفته است؟

در سیستم عامل watchOS 3 با زدن دکمه کناری، به جای اینکه دوستان مورد علاقه خود را مشاهده کنید، داک سیستم عامل را خواهید دید. شما از این قسمت می‌توانید بین اپلیکیشن‌های دلخواه‌تان به راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن سوییچ کنید. همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، سرعت بارگذاری این اپلیکیشن‌ها نیز بسیار بیشتر از قبل شده است.

دکمه کناری همچنین برای برقراری تماس‌های اضطراری نیز به شما کمک خواهد کرد. SOS نام قابلیتی است که به تازگی به watchOS 3 اضافه شده و به کاربران این امکان را می‌دهد تا در شرایط خاص بتوانند در سریع ترین زمان ممکن با مراکز اضطراری تماس حاصل کنند. برای این منظور، تنها کافی است که دکمه کناری را فشار داده و برای چند ثانیه نگاه دارید.

زمانی که قابلیت SOS فعال شود، شما می‌توانید به صورت مستقیم با مراکز اضطراری در تماس باشید. همچنین نوتیفیکیشنی به همراه محل شما بر روی نقشه برای مخاطبینی که پیشتر آن‌ها را انتخاب کرده بودید، ارسال می‌شود.

در مورد راه‌های ارتباطی جدید خبری هست؟

در watchOS 3 ارتباط با سایر افراد آسان‌تر شده است؛ چرا که کیبورد مجازی در این سیستم عامل برای کاربران در نظر گرفته شده که از طریق آن می‌توانید با نوشتن حرف‌های کلمات به صورت جداگانه با دست خط خود، متن‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن تایپ و ارسال کنید. همچنین پاسخ‌های سریع نیز در هنگام پاسخ به پیامک‌ها در نظر گرفته است.

اپل واچ من به عنوان یک دستیار حرفه‌ای برای فعالیت‌های ورزشی‌ام به حساب می‌آید. اپل در این زمینه چه کارهایی انجام داده است؟

در نسخه جدید سیستم عامل شما می‌توانید فعالیت‌های ورزشی خود را با دیگران به اشتراک گذاشته و در مورد آن نظرخواهی کنید. همچنین از این طریق می‌توانید با دوستان خود به رقابت بپردازید. قسمتی به عنوان Leaderboard نیز در گرفته شده تا از این طریق بتوانید رقابت با دوستان خود را پیگیری کنید.

زمانی که در حال انجام فعالیت‌های ورزشی هستید، می‌توانید اطلاعات بیشتری شامل مسافت و کالری مصرف شده، ضربان قلب و … را روی ساعت هوشمند خود مشاهده کنید. شما می‌توانید به صورت همزمان، ۵ آیتم را ببینید.

watchOS 3 دارای اپلیکیشن جدیدی با نام Breathe است و از این طریق به شما هشدار می‌دهد تا در زمان مورد نیاز، نفس خود را حبس کنید یا آن را به بیرون انتقال دهید. این کار توسط انیمیشن یا لرزش (هرطور که انتخاب کرده باشید) انجام پذیر است.

اپل همچنین با شرکت‌های دیگر در حال تعامل بوده و برای افرادی که از ویلچر استفاده می‌کنند نیز تدابیری اندیشیده تا فعالیت‌های آن‌ها نیز از این طریق روی ساعت هوشمندشان ثبت و ضبط شود. عبارت time to roll نیز برای این افراد در صورتی که مدت زیادی در جایی ساکن باشند، نمایش داده می‌شود تا آن‌ها را مجبور به فعالیت نماید.

شخصی مدام در مورد قابلیت Auto Unlock صحبت می‌کرد. کمی در این مورد توضیح دهید!

اپل واچ شما چیزی شبیه به یک اسکنر اثر انگشت است! زمانی که از یک دستگاه مک دارای سیستم عامل macOS Sierra استفاده می‌کنید، می‌توانید از اپل واچ خود برای آنلاک کردن آن استفاده کنید. زمانی که اپل واچ از این سیستم دور شود، به صورت خودکار دستگاه قفل شده و قابلیت استفاده را نخواهد داشت.

برای استفاده از این قابلیت شما باید امکان تأیید دو مرحله‌ای را برای اکانت آی‌کلاد خود فعال کرده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH