اپل تایید کرد: لنز دوربین‌ آیفون ۷ از یاقوت کبود ساخته شده است

بر اساس گزارش‌های جدید، این طور اعلام شده بود که ممکن است اپل در موادی که برای ساخت لنز دوربین آیفون ۷ به کار رفته، از یاقوت کبود استفاده نکرده باشد. این خبرها بر مبنای تستی بود که در آن لنز دوربین آیفون ۷ در کنار صفحه پوشیده شده با یاقوت کبود ساعت تیسوت آزمایش شدند و لنز دوربین آیفون ۷ با خلالی نازک‌تر خش برداشت.

اما اپل در پاسخ به این موضوع مدعی شده که در آیفون ۷ از یاقوت کبود به عنوان پوشش لنز دوربین استفاده کرده است، همان طور که از این پوشش در سنسور Touch ID استفاده کرده است.

اپل اعلام کرده که لنز دوربین آیفون ۷ از یاقوت کبود است و تحت شرایط مناسب آزمایش، سختی و خلوصی که از یاقوت کبود انتظار می‌رفته به دست آمده است.

اما دلیل خراش لنز دوربین آیفون در تست مذکور چه بود؟ اگر واقعا برای پوشش از یاقوت کبود که مقاومت بالایی دارد استفاده شده، پس چرا لنز دوربین به آسانی خراش برداشت؟ براساس آن چه Rene Ritchie از iMore اعلام کرده، خراش‌هایی که در آن تست ویدیویی دیده شدند در واقع شکستی بودند.

شکستی (بر خلاف خط و خش) موردی است که ممکن است برای ابزاری که ضخامتش تا این حد کم است اتفاق بیافتد. بر خلاف صفحه نمایش ساعتی که در این تست استفاده شد، لایه محافظ لنز بسیار نازک‌تر بود و فشاری که بر آن وارد شد کنترل شده نبود. میزان فشار باید متناسب با ضخامت مواد باشد تا تست به طور صحیح انجام شود.

بنابراین با توجه به نازک بودن لایه محافظ یاقوت کبود در لنز دوربین آیفون ۷، که البته از پس خط و خش بر می‌آید، بهتر است از وارد شدن فشار و ضربات سنگین و بیش از حد به لنز دوربین آن اجتناب شود.

iphone-6s-camera-640x322

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH