آنچه گذشت؛ مروری بر مهم‌ترین مطالب آی‌تی‌رسان در هفته‌ای که گذشت

تا به حال دو قسمت از آنچه گذشت منتشر شده و مطمئنا نیازی به معرفی بیشتر و توضیحات اضافی درباره این بخش از مطالب ساعت ۲۱ آی‌تی‌‌رسان نیست، پس بی‌مقدمه و سریع به سراغ خبرهای مهم این هفته خواهیم رفت که در ادامه و با مراجعه به لینک مخصوص هر خبر می‌توانید از اتفاقات فناوری در هفته‌ای که سپری شد، مطلع شوید.

شنبه

شنبه این هفته با خبری از ال‌جی موبایل کار خود را شروع کردیم، این شرکت کره‌ای با در نظر گرفتن ویژگی‌های جدید و متفاوت در پرچم‌دار آینده خود، ال‌جی G6، قصد دارد تا زیان حاصل از شکست پرچم‌دار امسالش G5 را جبران کند. در خبر دیگری به طور مختصر و مفید از راه‌کاری برای حذف کامل شما از دنیای اینترنت نوشتیم!

سامسونگ هم با دو خبر از گلکسی S8 و گلکسی C7 پرو سعی کرد تا از خبرهای اولین روز این هفته ما بی‌نصیب نماند. همچنین مشخص شد که این شرکت کره‌ای قصد دارد یکی از جنبه‌های مثبت نرم‌افزاری در گلکسی نوت ۷ که همان رابط کاربری آن (موسوم به Grace UI) است را برای فبلت قدیمی‌تر خود، گلکسی نوت ۵ هم عرضه کند. در کنار دو شرکت کره‌ای، خبرهایی هم از تلفن هوشمند آینده مایکروسافت یا همان سرفیس فون که مدت‌هاست شایعات زیادی را درباره آن می‌شنویم و تبلت جدید اپل که نسخه‌ای ۱۰.۵ اینچی از خانواده آیپد پرو خواهد بود را منتشر کردیم.

photo-07-10-2016-18-42-33-800x600

اما باز هم شیائومی و باز هم شگفتی؛ شرکت چینی که عمده محبوبیتش را مدیون گوشی‌های هوشمند خود است حالا اعلام کرده که کاهش فروش گوشی‌هایش برایش اهمیت ندارد! اما یکی دیگر از جالب‌ترین خبرهای شنبه مربوط به لنز دوربینی بود که با استفاده از چاپگرهای سه بعدی پرینت شده عکس‌های با کیفیتی را به ثبت رسانده است. همچنین تحلیلی هم داشتیم بر جستجوی صوتی و دستیارهای صوتی هوشمند که ممکن است مشکلی جدی برای کسب و کار گوگل ایجاد کنند.

در این روز از ۵ دلیل مهم برای با ارزش خواندن هوآوی میت ۹ هم گفتیم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

گزارش اختصاصی این هفته ما هم در روز شنبه و درباره رویداد گیمینگ شرکت MSI در ایران منتشر شد.

msi-event-4

اما مطلب ساعت ۲۱ این هفته یا همان پندانه که به قلم پیمان گل‌کار است، درباره برتری‌های لپ‌تاپ نوشته شده است.

یکشنبه

یکشنبه دنیای فناوری کمی خلوت‌تر بود؛ سه کمپانی اپل، گوگل و سامسونگ تنها خبرسازهای این روز بودند:

در این روز خبری داشتیم از ویدیویی که تنها در ۳ ثانیه آیفون‌ها را به چالش می‌کشد، همچنین پتنت جدیدی از صفحه نمایش‌های انعطاف پذیر سامسونگ منتشر شد و در نهایت سیستم امتیاز دهی به بازی‌ها در پلی استور گوگل که جنبه‌های مختلف یک بازی را توسط کاربران رده بندی می‌کند.

در بخش آموزش از نحوه ارسال عکس در پیام‌رسان تلگرام، بدون افت کیفیت گفتیم و در مطلبی دیگر به نحوه توقف برنامه‌های کم کاربرد در دستگاه‌های اندرویدی پرداختیم.

در بخش مشاوره هم شما را با انواع مختلف اپل واچ آشنا کردیم تا خرید بهتری را تجربه کنید.

و اما مطلب ساعت ۲۱ این هفته که در آن ماهان مسبوقی نگاهی داشت به فناوری Hi-Fi و ما را با این تکنولوژی بیشتر آشنا نمود.

دوشنبه

روز دوشنبه را با خبری از شرقی‌ترین قسمت دنیا آغاز کردیم، یعنی کشور ژاپن که مسئولین آن قصد دارند بر روی ساخت سریع‌ترین ابر کامپیوتر دنیا سرمایه گذاری کنند. یکی از مشکلات جدیدترین نسخه اندروید یا اندروید ۷.۱ هم این است که در نمایش دادن اسکرین شات‌های گرفته شده از آیفون دچار مشکل می‌شود.

روز دوشنبه پر بود از خبرهای مرتبط با دنیای موبایل:

رندرهای جدیدی از هوآوی P10 منتشر شد که به صفحه نمایش خمیده مجهز است، از گلکسی S8 گفتیم که به سخت افزار قدرتمندی مجهز شده، همچنین چندی پیش در بنچ‌مارک‌ها مشخصات یک گوشی میان‌رده از نوکیا با نام پیکسل دیده شده بود که بعدا مشخص شد همان نوکیا X2 بوده! و در نهایت از گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸۳۰ گفتیم که در نیمه سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهند شد. در کنار خبرهای دنیای موبایل، خبری هم از آیپد بعدی اپل منتشر شد که قرار است اولین دستگاه فاقد دکمه هوم از شرکت اپل باشد.

clash-of-clans-filtered

اما در دوشنبه خبری داشتیم از فیلتر شدن بازی پر حاشیه کلش آو کلنز که ماجرای کامل آن را می‌توانید از این لینک بخوانید.

در بخش آزمایشگاه آی‌تیرسان به بررسی یکی از میان‌رده‌های محبوب شرکت سامسونگ، گلکسی J5 Prime پرداختیم و در بخش آموزش روش محافظت از شبکه وای‌فای شخصی را برای‌تان شرح دادیم.

در بخش سرگرمی هم دو مطلب جالب داشتیم، یکی از دنیای هواپیماها و ۷ نکته جالب که شاید کمتر کسی درباره هواپیماها می‌دانست و در مطلب سرگرمی دیگر هم به توضیح یک نظریه ریاضی پرداختیم که ۲۶ سالگی را مناسب‌ترین سن برای ازدواج می‌داند.

در زاویه این هفته هم راضیه چنگیز نایین به سراغ خبرهای مهمی از حاشیه‌های فناوری ایران رفت، که از جمعه سیاه ایرانی تا قطعی شبکه اینترنت ایرانسل را پوشش داده است.

سه‌شنبه

در روز دوشنبه از فیلترینگ کلش آو کلنز گفتیم و در سه شنبه اعلام شد که امکان خرید ریالی در خانواده کلش حذف شده است.

سه شنبه این هفته اپل با چند خبر جلب توجه نمود؛ به دست آوردن سهم ۶۶ درصدی بازار گوشی‌های پریمیوم هند، احتمال عرضه آیفون ۸ با نمایش‌گر خمیده در سال آینده میلادی و ویدیویی از مقایسه عمر باتری آیفون‌های جدید با نسل قبلی این خانواده. اما حال که بحث از آیفون شد، بد نیست ۵ رقیب اندرویدی برای آیفون ۷ جت بلک را بشناسید.

اما یکی از خبرهای مهم کسب و کارهای فناوری در سه شنبه این بود که احتمالا سامسونگ قصد دارد تا بخش سامسونگ الکترونیکس را به دو قسمت مجزا تقسیم نماید که شاید دلیل آن را بتوان مشکلات پیش آمده توسط گلکسی نوت ۷ دانست.

شرکت‌های چینی هم در این روز خبرهایی را به خود اختصاص دادند؛ مشخصات و تاریخ رونمایی شیائومی Mi 5c منتشر شد و هوآوی هم از فروش ۱۰ میلیون گوشی در آمریکای لاتین خبر داد.

در سمت دیگر، یعنی در غرب دنیا مایکروسافت با وجود شکست‌های پی در پی پلتفرم ویندوز موبایل خود، هنوز هم سعی دارد تولید گوشی‌های ویندوزی را ادامه دهد؛ در خبری از همکاری شرکت اچ‌پی و مایکروسافت برای تولید یک میان‌رده ویندوزی گفتیم و در خبری دیگر از تولید آزمایشی سرفیس فون در تایوان که روزنه امیدی برای تجارت موبایل مایکروسافت است. همچنین مایکروسافت بازی Solitaire را برای آیفون عرضه کرد.

گوگل هم قرار است با گوشی‌های پیکسل خود در سال آینده میلادی مبلغ ۳.۸ میلیارد دلار درآمد ایجاد کند. در مطلب دیگری برخی از سریع‌ترین چیپست‌های موبایل را بررسی کردیم.

در بخش آموزش هم ۵ راه‌کار مفید برای مشکل کند شدن لپ‌تاپ‌ها را معرفی کردیم.

در آزمایشگاه پرچم‌دار جدید لنوو/موتورولا، موتو Z را بررسی کردیم که در حال حاضر بهترین تعریف را از یک گوشی ماژولار ارایه کرده است.

moto-cover

در نمایه این هفته مهدی‌ ده‌نبی به سراغ بزرگ‌ترین و گران‌ترین خریدهای تاریخ فناوریرفت.

چهارشنبه

روز چهارشنبه میزو پرو ۶ پلاس را معرفی کرد که مشخصات سخت افزاری جالب توجهی دارد، شرکت چینی در کنار این گوشی یک گوشی هوشمند میزو M3Xرا هم معرفی کرد که شباهت زیادی به آنر ۸ هوآوی دارد!

اما شرکت چینی دیگری هم با معرفی گوشی هوشمندی که به باتری ۱۰۹۰۰ میلی آمپری مجهز است، خبرساز شد. اما این روز فقط منحصر به چینی‌ها نبود؛ شایعاتی درباره فوکوس خودکار دوربین سلفی گلکسی S8 منتشر شد، همچنین اعلام شد که سامسونگ تا پایان سال دلیل افتضاحی را که گلکسی نوت ۷ به بار آورده برای همه تشریح می‌کند. شرکت سونی هم پرچم‌دار خود، اکسپریا ایکس پرفورمنس را به اندروید نوقا بروزرسانی کرد.

sony-xperia-x-performance-android-7

مشخصات ظاهری آیپد پرو جدید را هم می‌توانید از این لینک بخوانید.

با توجه به فراگیر شدن شبکه‌های ۴G، اعلام شد که تا پایان سال ۲۰۱۶ فروش گوشی‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند از مرز یک میلیارد واحد می‌گذرد.

در روز شنبه از جستجوی صوتی و تاثیر آن بر تجارت کمپانی گوگل گفتیم، یکی از این دستیارهای صوتی متعلق به کمپانی آمازون بود که همراه با اسپیکر اکو عرضه شد، حال نسل جدید این اسپیکر با ظاهری جدید در راه است.

روز چهارشنبه مطالب غیر خبری ما بیشتر از سایر روزها بود:

در بخش آموزش و دانستنی به این موضوع اشاره کردیم که چرا در پنجره هواپیما سوراخ ایجاد می‌کنند، نحوه تماس تصویری در واتس‌اپ را توضیح دادیم، با System Volume Information در ویندوز آشنا شدیم و در آخر از به تعویق انداختن بروزرسانی ویندوز ۱۰ گفتیم.

این هفته تیم آزمایشگاه ما هفته پرکاری را پشت سر گذاشتند و در سومین بررسی خود، ال‌جی ‌V20 را مورد واکاوی قرار دادند.

lg-v20-review-mojtaba-44

در بخش مشاوره هم با مقاوم‌ترین گوشی‌های بازار آشنا شدیم.

اما دیدگاه این هفته به مقایسه خرید اینترنتی و خرید حضوری پرداخت و قصد داشت تا شما را با مزایا و معایب هر یک آشنا کند.

پنج‌شنبه

اول از همه با نوکیا شروع می‌کنیم که برای همه ما خاظره‌ساز بوده، این کمپانی قصد تولید دو گوشی میان‌رده اندرویدی را دارد. اما اندروید که محبوبیتش حتی نوکیا را هم مجاب به استفاده از این پلتفرم نموده، تا پایان سال ۲۰۱۶ با سهم ۸۵ درصدی از بازار، صدر نشین پلتفرم‌های موبایلی خواهد بود.

اما این سیستم عامل محبوب، به دلیل محبوبیت و کاربران بیشتر، در معرض حملات و آسیب‌های بسیاری هم قرار می‌گیرد و در پنج‌شنبه اعلام شد که اطلاعات ۱.۳ میلیون اکانت اندرویدی به سرقت رفته است!

کمپانی هوآوی هم اسامی گوشی‌های خود که به اندروید نوقا بروزرسانی می‌شوند را منتشر کرده است. در حالی که شرکت‌های تازه وارد چینی اوضاع خوبی دارند، کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی که روزگاری اعتبار بسیاری در میان کاربران داشت، همچنان با مشکلات دست به گریبان است؛ در خبرهای روز پنج‌شنبه اعلام شد که اوضاع مالی این شرکت تا پایان سال ۲۰۱۷ یعنی تا بیش از یک سال دیگر هم رو به راه نخواهد شد و در خبری دیگر به دلیل عدم فروش بالای اچ‌تی‌سی Bolt، گوشی جدید این شرکت پرداخته شد. اما گوشی‌های پیکسل گوگل هم توسط اچ‌تی‌سی ساخته شدند (گرچه گوگل هیچ ردی از اچ‌تی‌سی در این گوشی‌ها باقی نگذاشته) و به تازگی با مشکل جدیدی در بخش دوربین مواجه شدهاند.

gearvr

شرکت سامسونگ هم پتنت جدیدی را برای هدست واقعیت مجازی خود به ثبت رسانده که قابلیت ردیابی چشم و چهره را دارد. رقیب دیرینه سامسونگ، شرکت اپل هم از عرضه ایرپادهای بی‌سیم خود تا چند هفته دیگر خبر داد.

در خبر دیگری تاثیر نور نمایشگرهای موبایل بر مغز انسان را به اختصار توضیح دادیم.

با توجه به سرمای شدیدی که چند روز گدشته در اکثر استان‌های کشور تجربه کردیم، محمدرضا احمدپور در بخش علمی و دانستنی به تشریح این که چرا یخ خاصیت لغرندگی دارد پرداخت. همچنین دلیل بدمزه بودن غذاها در هواپیما را در این مطلب برای‌تان عنوان کردیم. در ادامه مطالب علمی هم به نقش رایانش ابری در پردازش کامپیوتری اشاره شد.

امید بکتاش هم که سه هفته پیش دوباره ویرگول را احیا کرد، در این قسمت دلایل موفقیت اندروید نسبت به iOS را بررسی کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH