آنچه درباره سئو در سال ۲۰۱۶ یاد گرفتیم!

یک مقاله نویس به‌نام رایان شلی برخی پیشرفت‌های سال درباره سئو را ذکر کرده و پیش بینی‌هایی برای 2017 دارد. در ادامه با همدیگر این موارد را مرور می‌کنیم.

با بررسی موتور جستجو متوجه می‌شویم که سئو یک صنعت مهم اما ناشناخته است. برای بعضی‌ها این کلمه سه حرفی پر از درد و ناامیدی است و برای برخی دیگر، نجات دهنده کارشان! از یک چیز مطمئنیم: یک راهکار جستجوی استراتژیک و شفاف، اغلب افراد موفق را از افراد ناموفق جدا می‌کند.

بیایید نگاهی به نحوه رشد و تغییر این صنعت در 2016 انداخته و سپس 2017 را بررسی کنیم.

یک صنعت در حال رشد

فقط همین چند سال پیش بود که اینترنت با هزاران عبارت “سئو مرده است” مواجه شد. این صنعت هنوز خیلی زنده است و طی چند سال گذشته به‌علت چشم اندازهای حقیقی‌اش رشد زیادی داشته است. امروزه این صنعت بیش از 65 میلیارد دلار ارزش دارد. شرکت‌های بزرگ و کوچک بدنبال یک راهکار جستجوی خوب برای تغییر و قوی کردن تجارت‌شان هستند.

با ادامه کار موتورهای جستجو و کاربرها، سئو یک خدمات اضافی برای شما از سوی طراحان آزاد وب محسوب می‌شود. سئو با حجم زیاد اطلاعات، دانش، ابزار و تجربه تبدیل به یک صنعت قوی شده است.

افزایش AI

هوش مصنوعی (AI) در زندگی امروزی ما بسیار متداول است. گوگل، IBM، آمازون و اپل در توسعه و استفاده از هوش مصنوعی وسیع (ANI) بسیار فعال هستند. ANI را می‌توان برای کارهای تکراری اتوماتیک، بررسی جزئیات محصول، انتقال داده ها، سابقه سفارشات و انجام درخواست‌های بی‌شمار مشتریان به‌کار برد.

با این کار مصرف کننده بسیار راحت شده و حتی اعتمادش به نتایج بیشتر می‌گردد. سندرا پیچای در گوگل اعلام کرد طی کارش در کینوت I/O گوگل، 20 درصد درخواست‌های اپلیکیشن موبایل و دستگاه‌های اندرویدی، مجهز به جستجوی صوتی شدند.

امروزه RANKBRAIN سیستم هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی گوگل بین سه سیگنال رتبه بندی ارشد گوگل برای الگوریتم جستجو قرار دارد؛ چرا؟ هر روزه بیش از 3.5 میلیارد جستجو در گوگل انجام می شود و 16 تا 20 درصد آن‌ها در خواست‌های منحصر بفردی هستند که تا کنون جستجو نشده بودند. به این مظور تیم گوگل قدرت جستجو را بالا برده تا به تحویل بهتر نتایج کمک کند.

با وجود اینکه نمی‌توانیم RANKBRAIN را کنترل کنیم، تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم، یادگیری این موضوع است که گوگل چگونه با استفاده از آن به ساخت موضوع جدید کمک می‌کند تا ارتباط و سهم بیشتری در ارتباط با دیگران در محل‌های مربوط به خودمان بدست آوریم و مباحث هدفمند معتبرتری بسازیم.

ما هنوز در مراحل آغازین این تکنولوژی هستیم تا بتوانیم خانه‌های بیشتری را مجهز به این ابزار هوشمند مثل آمازون، اکو و گوگل نماییم. می‌توانیم مطمئن شویم که این تکنولوژی‌ها از دانش بدست آمده از جستجوی صوتی برای تقویت تکنولوژی AI استفاده خواهند کرد.

گوگل دانش

اغلب گوگل دوست دارد با به‌روز رسانی یک الگوریتم اصلی ما را سورپرایز کند که اثر زیادی روی نتایج جستجو دارد. گاهی این الگوریتم‌ها به دست ما می‌رسند.

تقریبا 500 الگوریتم در سال به‌روز رسانی می‌شود و برخی آن‌قدر بزرگ هستند که توجه ما را به خودشان جلب می‌کنند. بیایید به چهار به‌روز رسانی به‌یادماندنی‌تر 2016 نگاهی بیاندازیم.

seo

ارتقای الگوریتم دوست با موبایل

در کمتر از یک سال پس از “mobilegeddon” که یک الگوریتم رتبه بندی دوست با موبایل توسط گوگل بود، این شرکت اعلام کرد به‌زودی اثر این الگوریتم را برای جستجو با موبایل ارتقا خواهد بخشید و در 12 می 2016 این ارتقا انجام شد. البته اثرش به اندازه ورژن آغازین زیاد نبود.

پنگوئن 4

در 23 سپتامبر 2016 پنگوئن 4 با طراحی در دو مرحله وارد بازار شد و الگوریتم بهتر پنگوئن در نظر گرفته شد که لینک‌های بدش با جریمه شدن سایت‌های مربوطه اصلاح شدند. فاز دوم پنگوئن 4 دوره ریکاوری بود که در آن سایت‌ها با به‌روز رسانی پنگوئن قبلی ریکاوری می‌شدند تا به پاکسازی پروفایل‌های لینک کمک کنند.

پاسوم

اگرچه این به‌روز رسانی هرگز توسط گوگل تایید نشد، کمیته محلی سئو شکل‌های اصلی آن و نتایج گوگل مپ را در اوایل 2016 اعلام کرد.

یک مقاله نویس درباره موتور جستجو به‌نام جوی هاوکینز می‌گوید: این احتمال وجود دارد که بزرگ‌ترین به‌روز رسانی در دنیای سئو با ظهور پیزیون در 2014 انجام شده باشد. او برمبنای یافته‌هایش عقیده دارد که هدف از به‌روزرسانی، ایجاد تنوع در نتایج محلی و جلوگیری از هرزنامه شدن است.

شاخص تقسیم شده

همان‌طور که جستجوی موبایل هرروز و هر روز سهم بیشتری از درخواست‌های جستجو را به خود اختصاص می دهد، گوگل هم در جهت دوست شدن با موبایل حرکت می‌کند. در ماه نوامبر گوگل اعلام کرد که در حال استفاده آزمایشی از اولین شاخص موبایل است. یعنی نسخه مربوط به موبایل وب‌سایت در مقابل نسخه دسکتاپی به‌عنوان نسخه غلط در نظر گرفته شده بود.

برای مفیدتر شدن نتایج‌مان شروع به ساخت آزمایشی اولین شاخص موبایل نمودیم. اگرچه شاخص جستجوی ما به تک شاخص بودن در وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ادامه می‌دهد، الگوریتم‌های اولیه ما به استفاده از محتوای سایت‌ها در رتبه بندی صفحات می‌پردازند تا داده‌های ساختاری شناخته شوند و قطعات هر صفحه در نتایج نشان داده شوند.

پیش بینی‌های من از 2017

با اینکه معمولا پیش بینی نمی‌کنم، چیزهایی وجود دارند که انتظار دارم در 2017 آن‌ها را ببینم. ابتدا فکر می‌کنم ما RANKBRAIN را هوشمندتر و با نظارت بیشتر در جستجو خواهیم دید. یعنی باید به هوشمندتر بودن و نحوه بهتر تقابل با آن‌ها فکر کنیم.

فکر می‌کنم که قانون‌گذاری صنعتی رشد خواهد کرد و سئو یک روش بازاریابی قدرتمند دیده می‌شود. تقسیم بین پروس و جئوس وسیع‌تر می‌شود و برنده کسی است که همه این‌ها را بداند.

فکر می‌کنم داده‌های بزرگ به بهبود و قدرتمند کردن صنعت کمک می‌کنند. وقتی تکنولوژی بتواند آسان‌تر از قبل اطلاعات را جمع آوری و هضم کند، آن‌هایی موفق‌ترند که بدانند از اطلاعات چه استفاده مفیدی بکنند. اهمیت داشتن ابزار درست برای کار بسیار ضروری است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH