Super mCharge

فناوری Super mCharge میزو می‌تواند در 10 دقیقه میزان شارژ باتری را از صفر به 60 درصد برساند!

باتری قسمتی حیاتی در تلفن‌های همراه امروزی است و وظیفه مهم تامین انرژی را بر عهده دارد. از آنجایی که با ورود شبکه‌های اجتماعی و نرم افزار‌های مختلف، استفاده از تلفن‌های همراه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است توجه به معضلات و همچنین پژوهش‌ها روی این عضو حیاتی دستگاه‌های الکترونیکی نیز دو چندان شده است. از جمله این فعالیت‌ها معرفی فناوری شارژ سریع است که بهترین نمونه آن یعنی Super mCharge توسط کمپانی چینی میزو معرفی شد. با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

هر روز که می‌گذرد تلفن‌های همراه باریک‌تر می‌شوند. اندازه صفحه نمایش افزایش می‌یابد ولی اندازه خود دستگاه تغییری نمی‌کند. میزان استفاده از دستگاه‌ها هم که بسیار بالاست. همه این عوامل دست به دست هم می‌دهند که ظرفیت‌های محدود باتری‌های موبایل پاسخگوی نیاز‌های روزانه ما نباشد و مجبوریم برای روشن نگه داشتن تلفن‌مان آن را بارها به کابل برق وصل کرده و شارژ نماییم.

برای حل این مشکل تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است. برای مثال پژوهشگران سعی دارند باتری‌هایی تولید کنند که برخلاف باتری‌های امروزی از جنس لیتیوم یونی نباشد تا هم ظرفیت بیشتری داشته باشند و هم خطرات این نوع باتری‌ها را کاهش دهند. برخی نیز قید زیبایی و خوش دست بودن تلفن را می‌زنند و برخلاف بقیه شرکت‌ها با ضخیم کردن تلفن سعی می‌کنند فضا را برای قرار دادن باتری‌های بزرگ‌تر مهیا کنند. گروهی هم با بهینه کردن نرم افزار‌ها و دستگاه‌ها مصرف بی‌رویه باتری را تا حدی کاهش دادند. اما شرکت‌هایی هم هستند که با کم کردن زمان شارژ شدن باتری سعی دارند از مشکلات این زمینه کم کنند. این شرکت‌ها با معرفی فناوری شارژ سریع روشی تقریبا بهتر از بقیه روش‌ها را ارایه دادند. امروزه استفاده از این فناوری به شدت در حال افزایش است. از جمله شرکت‌هایی که در این زمینه تلاش‌های فراوانی انجام دادند می‌توان به کوالکام، هواوی، اوپو و میزو اشاره کرد.

شرکت چینی میزو امسال هم در کنگره جهانی موبایل در شهر بارسلونا حضور داشت اما در ویترین غرفه این کمپانی شاهد تلفن همراه جدیدی نبودیم. در عوض میزو Super mCharge خود را معرفی کرد که قادر است شارژ باتری دستگاه را در مدت تنها 10 دقیقه از 0 به 60 درصد برساند. هم‌چنین ظرف مدت فقط 20 دقیقه ظرفیت باتری تکمیل خواهد شد.

Super mCharge چهارمین نسل از فناوری شارژ سریع میزو محسوب می‌شود که از سیستم انتقال انرژی الکتریکی با جریان مستقیم و ولتاژ بالا (HVDC یا High Vpltage Direct Current) استفاده می‌کند. طبق اعلام میزو شارژر‌های واجد این فناوری جریانی معادل 5 آمپر و اختلاف پتانسیلی برابر 11 ولت خواهند داشت. این یعنی توان شارژ شدن باتری رقم جنون آمیز 55 وات خواهد بود. برای درک بزرگی این رقم کافی است که آن را با سریع‌ترین فناوری‌های شارژ امروزه (که متعلق به VOOC شرکت چینی اوپو و TurboCharger موتورولاست) مقایسه کنید که توان کاری معادل 25 وات دارند. میزو هم‌چنین کابل‌های USB همراه شارژر را بهبود داد که تا 10 هزار بار قابل استفاده‌اند و توانی معادل 160 وات (20 ولت/8 آمپر) خواهند داشت.

همان گونه که احتمالا می‌دانید باتری‌های موبایل پس از دفعات بسیاری که شارژ می‌شوند برخی از سلول‌های خود را از دست داده و عملا از ظرفیت واقعی آن‌ها کاسته می‌شود. برای مثال بعد از 400 بار شارژ کردن باتری‌ها ظرفیت عملی آنها 80 درصد مقدار واقعی خواهد شد. این شرکت چینی ادعا می‌کند باتری‌هایی که با این فناوری شارژ می‌شوند 80 درصد ظرفیت خود را پس از 800 بار شارژ شدن حفظ می‌کنند یعنی دو برابر چیزی که در باتری‌های امروزی شاهد آن هستیم.

هم‌چنین میزو اعلام کرد بهره‌وری شارژ در این نسل نسبت به نسل قبلی 9 درصد بهبود یافته و به رقم 98 رسیده است. نهایت دمایی هم که هنگام شارژ شدن ایجاد می‌شود 39 درجه سانتی گراد خواهد بود که رقم مناسبی است. به این ترتیب با خیال راحت می‌توان هنگام شارژ شدن تلفن از آن استفاده کرد.

البته طبق اظهاراتی که میزو داشته این فناوری تا دو سال آینده در هیچ دستگاهی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. زیرا این فناوری در مرحله آزمایش قرار دارد باید آزمایشات بیشتری روی آن صورت بگیرد تا ایرادات احتمالی آن رفع شده و خطرات احتمالی به طور کامل برطرف شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH