بدافزاری که شما را مجبور به بازی کردن می‌کند!

این روزها با افزایش تعداد بدافزارها و مزاحمت‌شان برای کاربران مختلف مواجه هستیم. بدافزار‌هایی که با ایجاد مشکلات مختلف باعث نقص در بخش‌های محتلفی از گوشی‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی می‌شوند. اما اخیرا نوع جدیدی از این دسته بدافزارها دیده شده که عملکردی بسیار متفاوت‌تر از آن‌چه تا به حال مشاهده کرده‌ایم، دارد.

نام این نوع جدید از بدافزار ransomware یا باج افزار بوده که عملکرد آن کاملا با بدافزار معمولی متفاوت است. در بد افزارها اطلاعات و داده‌های شما به سرقت می‌رود و هکری که بدافزار را ساخته در قبال پول، اطلاعات‌تان را به شما برمی‌گرداند. در ransomware هم اطلاعات شما توسط هکر سرقت می‌شود اما برای بازگردانی آن‌ها شما باید در یک بازی ویدیو امتیاز بالا را دریافت کنید!

اما نکته جالب‌تر درباره این موضوع صحبت‌های سازنده این بدافزار است. این شخص می‌گوید که ساخت و استفاده از این بدافزار فقط جنبه شوخی داشته و اصلا هدف به دام انداختن مردم و کاربران معمولی نبوده است.

زمانی که کاربر به دام این بدافزار می‌افتد، با یک تصویر انیمیشن مانند روبه‌رو می‌شود و در آن توضیحاتی نوشته شده است. در این توضیحات به کاربر گفته می‌شود که تمامی اطلاعات شما رمزگذاری شده و دیگر نمی‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اما راهکاری که برای باز کردن این رمز به کاربر داده می‌شود این است که باید در بازی مشخص شده در برنامه و در حالت دشوار، به امتیاز 200 میلیون دست یابد. البته این موضوع را بهتر است بدانید که این بازی به‌شدت دشوار بوده و رسیدن به چنین امتیازی واقعا سخت است.

سازنده این بدافزار که یک شخص کره‌ای است در توییترش یک بار دیگر به این موضوع که هدفش از ساخت اپ تنها شوخی بوده، اشاره کرده و کد منبع این بدافزار را با سایر کاربران به اشتراک گذاشته است. هنوز دقیق نمی‌دانیم اگر قصد این شخص سرقت اطلاعات نبوده، پس چه چیزی بوده است؛ اما از تمامی کاربرانی که گرفتار این بدافزار شده‌اند و با آن به مشکل خوردند، معذرت خواهی کرده و در آخر برای حل این مشکلات کد خاصی را برای کاربرانی که گرفتار این بدافزار شده‌اند، منتشر کرده تا با استفاده از آن و بدون این که بازی خاصی را اجرا کنند قفل اطلاعات‌شان را بشکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH